Οι 6 μεγαλύτερες επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο έχασαν πάνω από 2 εκατ. πελάτες την 7ετία ενώ η Vattenfall AB Σουηδίας, έχασε το 1,6% των οικιακών πελατών της το 2016
Ένας συνδυασμός νέας τεχνολογίας και ώθησης προς τη χρήση ενέργειας χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έχει προκαλέσει την έξοδο των πελατών από τις μεγαλύτερες και πιο καθιερωμένες ενεργειακές επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας της Ευρώπης.
Ο μέσος ετήσιος ρυθμός των αποχωρούντων είναι σχεδόν 12%, περισσότερο από το διπλάσιο του ρυθμού πριν από μια δεκαετία, σύμφωνα με ανάλυση του Bloomberg New Energy Finance που δημοσιεύθηκε την Τρίτη 22/8.
Οι μεγαλύτερες έξι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο έχασαν περισσότερα από 2 εκατομμύρια πελάτες από το 2010.
Εταιρείες όπως η Centrica Plc και η EON SE προσφέρουν τα πάντα, από ηλιακούς συλλέκτες στην οροφή έως τις συνδεδεμένες οικιακές συσκευές, για να ικανοποιήσουν τους πελάτες τους.
Αλλά οι νέες εταιρείες υπόσχονται χαμηλότερες τιμές, καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών και αποφασιστική δέσμευση για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
"Ενόψει του αυξανόμενου ανταγωνισμού, οι φορείς έχουν αγωνιστεί να διατηρήσουν τον αριθμό των πελατών τους", δήλωσε ο Meredith Annex, αναλυτής του BNEF στο Λονδίνο. "Μέχρι στιγμής, έχουμε δει περιορισμένη επιτυχία στο να τους γίνουν απαραίτητοι μέσα από νέες υπηρεσίες".
Ταυτόχρονα, ο αριθμός των χρηστών γενικών υπηρεσιών κοινής ωφέλειας στο Ηνωμένο Βασίλειο διευρύνθηκε κατά 1,5 εκατ. περίπου το περασμένο έτος από το 2010.
Η έξοδος υποστηρίζεται από την απελευθέρωση των αγορών κοινής ωφελείας της Ευρώπης, η οποία ξεκίνησε τη δεκαετία του 1990 και ενσωματώθηκε το 2007 με την τρίτη ενεργειακή δέσμη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αυτό απελευθέρωσε τους πελάτες και τους επέτρεψε να κάνουν αγορές μέσω συμφωνιών και να αλλάζουν τους παρόχους υπηρεσιών.
Σύμφωνα με στοιχεία της ρυθμιστικής αρχής Αερίου και Ηλεκτρικής Ενέργειας του Ηνωμένου Βασιλείου, οι μισοί Βρετανοί πελάτες που εγκατέλειψαν την επονομαζόμενη εταιρεία "Big Six" μεταπήδησαν σε μια νέα επιχείρηση που προσφέρει χαμηλότερες τιμές ή νέες μεθόδους χρέωσης.
Για παράδειγμα, μια εταιρεία που ονομάζεται Utility Warehouse Ltd. συνδέει την παροχή ενέργειας με ευρυζωνικές υπηρεσίες και υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας, ενώ η Octopus Energy Ltd του Λονδίνου επιτρέπει στους πελάτες της να πληρώνουν τη χονδρική τιμή ηλεκτρικής ενέργειας τη στιγμή που χρησιμοποιούν την ενέργεια, συν ένα σταθερό μηνιαίο ποσό.
Περίπου το ήμισυ των πελατών ηλεκτρικής ενέργειας στις έξι μεγαλύτερες επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας είναι δυσαρεστημένοι με την εξυπηρέτηση που παρέχεται, ενδεχομένως οδηγώντας σε μεγαλύτερες αλλαγή.
Αυτό ήταν ένα όφελος για τις νεοσύστατες επιχειρήσεις της Βρετανίας.
Όταν προστεθούν, οι ανεξάρτητοι έμποροι λιανικής πώλησης ενέργειας θα γίνουν ο τέταρτος μεγαλύτερος πάροχος οικιακής ηλεκτρικής ενέργειας στη Βρετανία, σύμφωνα με την έκθεση του BNEF.
Λιγότερο από μια δεκαετία πριν, σχεδόν καμία από τις εταιρείες υπήρχε.
Έξυπνες προσφορές
Ανταποκρινόμενοι στις απαιτήσεις των πελατών, κάθε μεγάλη επιχείρηση στην Ευρώπη προσφέρει τώρα μια "έξυπνη" συσκευή, η οποία συνήθως επιτρέπει στους χρήστες να ελέγχουν τη θερμότητα και την ενέργεια στα τηλέφωνά τους ή μέσω φωνητικών εντολών.
Σχεδόν όλοι προσφέρουν επίσης σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα και ηλιακούς συλλέκτες στην οροφή.
Οι περισσότεροι προσφέρουν τα λεγόμενα πράσινα τιμολόγια, τα οποία σημαίνει ότι ο πάροχος συνδυάζει την ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που αγοράζουν οι πελάτες τους με ίσες αγορές ανανεώσιμης ενέργειας για λογαριασμό τους.
Η γερμανική μονάδα Vattenfall AB της Σουηδίας, η οποία έχασε το 1,6% των οικιακών πελατών της το 2016 σε σύγκριση με το 2010, προσφέρει επίσης πλατφόρμες ανταλλαγής όπου οι πελάτες μπορούν να αγοράζουν και να πωλούν ηλεκτρική ενέργεια μεταξύ τους.
Δύο άλλες εταιρείες, το Fortum OYJ στο Ελσίνκι και η Innogy SE με έδρα τη Γερμανία, πραγματοποιούν πειραματισμούς ή παρέχουν τη δική τους μορφή ανταλλαγής.
www.worldenergynews.gr
Ο μέσος ετήσιος ρυθμός των αποχωρούντων είναι σχεδόν 12%, περισσότερο από το διπλάσιο του ρυθμού πριν από μια δεκαετία, σύμφωνα με ανάλυση του Bloomberg New Energy Finance που δημοσιεύθηκε την Τρίτη 22/8.
Οι μεγαλύτερες έξι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο έχασαν περισσότερα από 2 εκατομμύρια πελάτες από το 2010.
Εταιρείες όπως η Centrica Plc και η EON SE προσφέρουν τα πάντα, από ηλιακούς συλλέκτες στην οροφή έως τις συνδεδεμένες οικιακές συσκευές, για να ικανοποιήσουν τους πελάτες τους.
Αλλά οι νέες εταιρείες υπόσχονται χαμηλότερες τιμές, καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών και αποφασιστική δέσμευση για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
"Ενόψει του αυξανόμενου ανταγωνισμού, οι φορείς έχουν αγωνιστεί να διατηρήσουν τον αριθμό των πελατών τους", δήλωσε ο Meredith Annex, αναλυτής του BNEF στο Λονδίνο. "Μέχρι στιγμής, έχουμε δει περιορισμένη επιτυχία στο να τους γίνουν απαραίτητοι μέσα από νέες υπηρεσίες".
Ταυτόχρονα, ο αριθμός των χρηστών γενικών υπηρεσιών κοινής ωφέλειας στο Ηνωμένο Βασίλειο διευρύνθηκε κατά 1,5 εκατ. περίπου το περασμένο έτος από το 2010.
Η έξοδος υποστηρίζεται από την απελευθέρωση των αγορών κοινής ωφελείας της Ευρώπης, η οποία ξεκίνησε τη δεκαετία του 1990 και ενσωματώθηκε το 2007 με την τρίτη ενεργειακή δέσμη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αυτό απελευθέρωσε τους πελάτες και τους επέτρεψε να κάνουν αγορές μέσω συμφωνιών και να αλλάζουν τους παρόχους υπηρεσιών.
Σύμφωνα με στοιχεία της ρυθμιστικής αρχής Αερίου και Ηλεκτρικής Ενέργειας του Ηνωμένου Βασιλείου, οι μισοί Βρετανοί πελάτες που εγκατέλειψαν την επονομαζόμενη εταιρεία "Big Six" μεταπήδησαν σε μια νέα επιχείρηση που προσφέρει χαμηλότερες τιμές ή νέες μεθόδους χρέωσης.
Για παράδειγμα, μια εταιρεία που ονομάζεται Utility Warehouse Ltd. συνδέει την παροχή ενέργειας με ευρυζωνικές υπηρεσίες και υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας, ενώ η Octopus Energy Ltd του Λονδίνου επιτρέπει στους πελάτες της να πληρώνουν τη χονδρική τιμή ηλεκτρικής ενέργειας τη στιγμή που χρησιμοποιούν την ενέργεια, συν ένα σταθερό μηνιαίο ποσό.
Περίπου το ήμισυ των πελατών ηλεκτρικής ενέργειας στις έξι μεγαλύτερες επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας είναι δυσαρεστημένοι με την εξυπηρέτηση που παρέχεται, ενδεχομένως οδηγώντας σε μεγαλύτερες αλλαγή.
Αυτό ήταν ένα όφελος για τις νεοσύστατες επιχειρήσεις της Βρετανίας.
Όταν προστεθούν, οι ανεξάρτητοι έμποροι λιανικής πώλησης ενέργειας θα γίνουν ο τέταρτος μεγαλύτερος πάροχος οικιακής ηλεκτρικής ενέργειας στη Βρετανία, σύμφωνα με την έκθεση του BNEF.
Λιγότερο από μια δεκαετία πριν, σχεδόν καμία από τις εταιρείες υπήρχε.
Έξυπνες προσφορές
Ανταποκρινόμενοι στις απαιτήσεις των πελατών, κάθε μεγάλη επιχείρηση στην Ευρώπη προσφέρει τώρα μια "έξυπνη" συσκευή, η οποία συνήθως επιτρέπει στους χρήστες να ελέγχουν τη θερμότητα και την ενέργεια στα τηλέφωνά τους ή μέσω φωνητικών εντολών.
Σχεδόν όλοι προσφέρουν επίσης σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα και ηλιακούς συλλέκτες στην οροφή.
Οι περισσότεροι προσφέρουν τα λεγόμενα πράσινα τιμολόγια, τα οποία σημαίνει ότι ο πάροχος συνδυάζει την ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που αγοράζουν οι πελάτες τους με ίσες αγορές ανανεώσιμης ενέργειας για λογαριασμό τους.
Η γερμανική μονάδα Vattenfall AB της Σουηδίας, η οποία έχασε το 1,6% των οικιακών πελατών της το 2016 σε σύγκριση με το 2010, προσφέρει επίσης πλατφόρμες ανταλλαγής όπου οι πελάτες μπορούν να αγοράζουν και να πωλούν ηλεκτρική ενέργεια μεταξύ τους.
Δύο άλλες εταιρείες, το Fortum OYJ στο Ελσίνκι και η Innogy SE με έδρα τη Γερμανία, πραγματοποιούν πειραματισμούς ή παρέχουν τη δική τους μορφή ανταλλαγής.
www.worldenergynews.gr