Από τα Στενά του Ορμούζ σύμφωνα με την EIA πέρασαν το 2016 18,5 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως,
Τα Στενά του Ορμούζ αναδείχθηκαν για έκτη συνεχή χρονιά το σημείο από όπου περνούν οι μεγαλύτερες ποσότητες πετρελαίου σύμφωνα με στοιχεία της Αμερικανικής Διοίκησης Πληροφόρησης για την Ενέργεια (EIA).
Συγκεκριμένα τα Στενά αναφέρονται ως το πιο σημαντικό σημείο συμφόρησης. Ως τέτοια ορίζονται στενά σημεία σε σημαντικές διεθνείς θαλάσσιες οδούς από τα οποία περνά η μεταφορά αργού πετρελαίου, προϊόντων του και άλλων εμπορευμάτων. Είναι στρατηγικά για την παγκόσμια παροχή πετρελαίου καθώς οποιαδήποτε επικίνδυνη κατάσταση σε αυτές τις διαδρομές επηρεάζει όχι μόνο τη μεταφορά τω προϊόντων αλλά και τις τιμές του πετρελαίου γενικότερα.
Από τα Στενά σύμφωνα με την EIA πέρασαν το 2016 18,5 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, ενώ σημειώνει ότι το 80% του αργού πετρελαίου που πέρασε από το εν λόγω σημείωση είχε σαν τελικό προορισμό τις ασιατικές αγορές. «Η Κίνα, η Ιαπωνία, η Ινδία, η Νότιος Κορέα και η Σιγκαπούρη ήταν οι κύριοι αποδέκτες των ποσοτήτων πετρελαίου που πέρασαν από τα στενά του Ορμούζ», σημειώνει.
Συγκεκριμένα τα Στενά αναφέρονται ως το πιο σημαντικό σημείο συμφόρησης. Ως τέτοια ορίζονται στενά σημεία σε σημαντικές διεθνείς θαλάσσιες οδούς από τα οποία περνά η μεταφορά αργού πετρελαίου, προϊόντων του και άλλων εμπορευμάτων. Είναι στρατηγικά για την παγκόσμια παροχή πετρελαίου καθώς οποιαδήποτε επικίνδυνη κατάσταση σε αυτές τις διαδρομές επηρεάζει όχι μόνο τη μεταφορά τω προϊόντων αλλά και τις τιμές του πετρελαίου γενικότερα.
Από τα Στενά σύμφωνα με την EIA πέρασαν το 2016 18,5 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, ενώ σημειώνει ότι το 80% του αργού πετρελαίου που πέρασε από το εν λόγω σημείωση είχε σαν τελικό προορισμό τις ασιατικές αγορές. «Η Κίνα, η Ιαπωνία, η Ινδία, η Νότιος Κορέα και η Σιγκαπούρη ήταν οι κύριοι αποδέκτες των ποσοτήτων πετρελαίου που πέρασαν από τα στενά του Ορμούζ», σημειώνει.
Τη δεύτερη θέση καταλαμβάνουν τα Στενά της Μαλάκα από το οποίο πέρασαν 16 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως το 2016 και ακολουθεί η Διώρυγα του Σουέζ που συνδέει τη Μεσόγειο με τη Μαύρη Θάλασσα από όπου πέρασαν 5,5 εκατομμύρια βαρέλια.
Αντίθετα μείωση παρουσίασε η μεταφορά αργού μέσω Τουρκίας από 2,9 το 2011 σε 2,4 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίας το 2016 γεγονός που οφείλεται σε ένα μεγάλο βαθμό στην απόφαση της Ρωσίας να μεταφέρει τις εξαγωγές από τη Μαύρη Θάλασσα και προς τα λιμάνια της Βαλτικής.
www.worldenergynews.gr