Μετά τις θετικές επαφές με τη Gazprom, η Βουλγαρία στρέφεται και στη Socar, προκειμένου να γίνει η χώρα κόμβος διαμετακόμισης φυσικού αερίου στην Ευρώπη.
Η κρατικές εταιρείες φυσικού αερίου της Βουλγαρίας Bulgartransgaz και του Αζερμπαϊτζάν SOCAR συμφώνησαν να εξετάσουν τις ευκαιρίες και τις δυνατότητες για πρόσθετες διαδρομές προμήθειας φυσικού αερίου στη Βουλγαρία και μέσω αυτής σε άλλες χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ανέφερε σε γραπτή δήλωσή του το υπουργείο Ενέργειας της Βουλγαρίας.
«Η SOCAR είναι έτοιμη να εξετάσει την τεχνική και εμπορική ικανότητα του υφιστάμενου συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου που διαχειρίζεται η Bulgartransgaz, συμπεριλαμβανομένων των μελλοντικών επεκτάσεών της, όπως η κατασκευή του αγωγού Balkan για τη διέλευση πρόσθετων όγκων φυσικού αερίου κατά μήκος του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου μέσω του εδάφους της Βουλγαρίας σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές», ανέφερε στη δήλωσή του το υπουργείο Ενέργειας.
«Οι πρόσθετοι όγκοι δεν περιλαμβάνουν τις ποσότητες που έχουν ήδη συμφωνηθεί για παράδοση στη Βουλγαρία, σύμφωνα με τη σύμβαση μεταξύ της SOCAR και της Bulgargaz που υπογράφηκε τον Σεπτέμβριο του 2013», αναφέρει ακόμη η δήλωση.
Ο εκτελεστικός διευθυντής της SOCAR Balkans Μουράτ Χεϊτάροφ δήλωσε, ότι «η Βουλγαρία είναι ένας από τους βασικούς συμμετέχοντες στο Νότιο Διάδρομο Φυσικού Αερίου και ένας αξιόπιστος εταίρος στην υλοποίηση εναλλακτικών διαδρομών προμήθειας φυσικού αερίου στην Ευρώπη από το κοίτασμα Shah Deniz στο Αζερμπαϊτζάν και ενδεχομένως από άλλα κοιτάσματα, καθώς και από άλλες παραγωγικές χώρες».
Τον Δεκέμβριο του 2014 η τότε βουλγαρική κυβέρνηση πρότεινε στην Κομισιόν να δημιουργήσει ένα περιφερειακό κέντρο διανομής χρηματοδοτούμενο από την ΕΕ κοντά στο λιμάνι Βάρνα της Μαύρης Θάλασσας, προκειμένου να αποστέλλονται από εκεί ποσότητες φυσικού αερίου στην Ελλάδα, τη Ρουμανία, τη Σλοβενία και μέσω αυτών των χωρών σε άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ στην Κεντρική και Δυτική Ευρώπη, καθώς και σε χώρες εκτός ΕΕ, όπως τη Σερβία, τη FYROM και τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη.
Το αέριο μπορεί να προέρχεται από τη Ρωσία, από τα κοιτάσματα της Βουλγαρίας στη Μαύρη Θάλασσα ή μέσω διασυνδέσεων με την Ελλάδα και την Τουρκία από την περιοχή της Κασπίας ή την Ανατολική Μεσόγειο ή από τους τερματικούς σταθμούς LNG της Ελλάδας και της Τουρκίας.
Ο κόμβος αυτός φυσικού αερίου θα μπορούσε επίσης να προμηθεύεται μέσω μιας διασύνδεσης με τη Ρουμανία, η οποία υπολογίζεται ότι έχει σημαντικά αποθέματα σε υπεράκτια κοιτάσματα στη Μαύρη Θάλασσα.
Η Βουλγαρία σήμερα εισάγει περίπου το 90% του φυσικού αερίου που χρειάζεται από τη Ρωσία, μέσω αγωγού που διασχίζει τα εδάφη της Ουκρανίας, της Μολδαβίας και της Ρουμανίας.
www.worldenergynews.gr
«Η SOCAR είναι έτοιμη να εξετάσει την τεχνική και εμπορική ικανότητα του υφιστάμενου συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου που διαχειρίζεται η Bulgartransgaz, συμπεριλαμβανομένων των μελλοντικών επεκτάσεών της, όπως η κατασκευή του αγωγού Balkan για τη διέλευση πρόσθετων όγκων φυσικού αερίου κατά μήκος του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου μέσω του εδάφους της Βουλγαρίας σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές», ανέφερε στη δήλωσή του το υπουργείο Ενέργειας.
«Οι πρόσθετοι όγκοι δεν περιλαμβάνουν τις ποσότητες που έχουν ήδη συμφωνηθεί για παράδοση στη Βουλγαρία, σύμφωνα με τη σύμβαση μεταξύ της SOCAR και της Bulgargaz που υπογράφηκε τον Σεπτέμβριο του 2013», αναφέρει ακόμη η δήλωση.
Ο εκτελεστικός διευθυντής της SOCAR Balkans Μουράτ Χεϊτάροφ δήλωσε, ότι «η Βουλγαρία είναι ένας από τους βασικούς συμμετέχοντες στο Νότιο Διάδρομο Φυσικού Αερίου και ένας αξιόπιστος εταίρος στην υλοποίηση εναλλακτικών διαδρομών προμήθειας φυσικού αερίου στην Ευρώπη από το κοίτασμα Shah Deniz στο Αζερμπαϊτζάν και ενδεχομένως από άλλα κοιτάσματα, καθώς και από άλλες παραγωγικές χώρες».
Τον Δεκέμβριο του 2014 η τότε βουλγαρική κυβέρνηση πρότεινε στην Κομισιόν να δημιουργήσει ένα περιφερειακό κέντρο διανομής χρηματοδοτούμενο από την ΕΕ κοντά στο λιμάνι Βάρνα της Μαύρης Θάλασσας, προκειμένου να αποστέλλονται από εκεί ποσότητες φυσικού αερίου στην Ελλάδα, τη Ρουμανία, τη Σλοβενία και μέσω αυτών των χωρών σε άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ στην Κεντρική και Δυτική Ευρώπη, καθώς και σε χώρες εκτός ΕΕ, όπως τη Σερβία, τη FYROM και τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη.
Το αέριο μπορεί να προέρχεται από τη Ρωσία, από τα κοιτάσματα της Βουλγαρίας στη Μαύρη Θάλασσα ή μέσω διασυνδέσεων με την Ελλάδα και την Τουρκία από την περιοχή της Κασπίας ή την Ανατολική Μεσόγειο ή από τους τερματικούς σταθμούς LNG της Ελλάδας και της Τουρκίας.
Ο κόμβος αυτός φυσικού αερίου θα μπορούσε επίσης να προμηθεύεται μέσω μιας διασύνδεσης με τη Ρουμανία, η οποία υπολογίζεται ότι έχει σημαντικά αποθέματα σε υπεράκτια κοιτάσματα στη Μαύρη Θάλασσα.
Η Βουλγαρία σήμερα εισάγει περίπου το 90% του φυσικού αερίου που χρειάζεται από τη Ρωσία, μέσω αγωγού που διασχίζει τα εδάφη της Ουκρανίας, της Μολδαβίας και της Ρουμανίας.
www.worldenergynews.gr