Ορισμένα βιοκαύσιμα, όπως το ντίζελ που παράγεται από καλλιέργειες τροφίμων, έχουν οδηγήσει σε περισσότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα
Η χρήση βιοκαυσίμων πρέπει να αυξηθεί, προκειμένου να συμβάλει στην καταπολέμηση της αλλαγής του κλίματος καθώς τα υγρά καύσιμα θα χρησιμοποιούνται από τα αεροσκάφη και τα πλοία για πολλές δεκαετίες ακόμη, επισημαίνει νέα έκθεση που διενεργήθηκε για λογαριασμό της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ωστόσο, η έκθεση της Βασιλικής Ακαδημίας Μηχανικών, αναφέρει ότι ορισμένα βιοκαύσιμα, όπως το ντίζελ που παράγεται από καλλιέργειες τροφίμων, έχουν οδηγήσει σε περισσότερες εκπομπές από εκείνες που παράγονται από τα ορυκτά καύσιμα που προορίζονταν να αντικαταστήσουν.
Αντίθετα, σύμφωνα με την έκθεση, που δημοσιεύει ο Guardian, η αύξηση της παραγωγής βιοκαυσίμων θα πρέπει να προέλθει κυρίως από χρήση αποβλήτων, όπως το μαγειρικό λάδι και τα απόβλητα από τα αγροκτήματα και τη δασοκομία.
Δέκα χρόνια πριν, τα βιοκαύσιμα θεωρήθηκαν ως ιδανικά χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα, υποκατάστατα των υγρών ορυκτών καυσίμων που τροφοδοτούν το μεγαλύτερο μέρος των παγκόσμιων συστημάτων μεταφορών.
Ωστόσο, οι ανησυχίες άρχισαν να εμφανίζονται για τα βιοκαύσιμα πρώτης γενιάς, τα οποία προέρχονταν από καλλιέργειες τροφίμων, καθώς αύξησαν τις τιμές των τροφίμων και συχνά ήταν τόσο ρυπογόνα όσο τα ορυκτά καύσιμα όταν εξετάστηκαν όλοι οι παράγοντες παραγωγής τους.
Η νέα έκθεση συνδυάζει περισσότερες από 250 αναλύσεις για τον αντίκτυπο των βιοκαυσίμων σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου με τον οποίο η ζήτηση βιοκαυσίμων με βάση τα τρόφιμα οδηγεί στην καταστροφή των δασών, όταν οι αγρότες επεκτείνονται σε πρόσθετους τομείς.
Ειδικότερα για την βιοαιθανόλη με βάση το σιτάρι, η έκθεση βρήκε ότι είχε τη χειρότερη απόδοση, παράγοντας στην πραγματικότητα περισσότερες εκπομπές άνθρακα από τη βενζίνη.
Αντιθέτως, η χρήση των αποβλήτων από τα αγροκτήματα και τη δασοκομία και από το χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι για την παραγωγή βιοκαυσίμων, αναφέρεται ότι μειώνει πάντα τις εκπομπές σε σύγκριση με την απόδοση των ορυκτών καυσίμων.
Σε ορισμένες περιπτώσεις,αυτά τα βιοκαύσιμα θα μπορούσαν να έχουν συνολικά σχεδόν μηδενικές εκπομπές.
www.worldenergynews.gr
Ωστόσο, η έκθεση της Βασιλικής Ακαδημίας Μηχανικών, αναφέρει ότι ορισμένα βιοκαύσιμα, όπως το ντίζελ που παράγεται από καλλιέργειες τροφίμων, έχουν οδηγήσει σε περισσότερες εκπομπές από εκείνες που παράγονται από τα ορυκτά καύσιμα που προορίζονταν να αντικαταστήσουν.
Αντίθετα, σύμφωνα με την έκθεση, που δημοσιεύει ο Guardian, η αύξηση της παραγωγής βιοκαυσίμων θα πρέπει να προέλθει κυρίως από χρήση αποβλήτων, όπως το μαγειρικό λάδι και τα απόβλητα από τα αγροκτήματα και τη δασοκομία.
Δέκα χρόνια πριν, τα βιοκαύσιμα θεωρήθηκαν ως ιδανικά χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα, υποκατάστατα των υγρών ορυκτών καυσίμων που τροφοδοτούν το μεγαλύτερο μέρος των παγκόσμιων συστημάτων μεταφορών.
Ωστόσο, οι ανησυχίες άρχισαν να εμφανίζονται για τα βιοκαύσιμα πρώτης γενιάς, τα οποία προέρχονταν από καλλιέργειες τροφίμων, καθώς αύξησαν τις τιμές των τροφίμων και συχνά ήταν τόσο ρυπογόνα όσο τα ορυκτά καύσιμα όταν εξετάστηκαν όλοι οι παράγοντες παραγωγής τους.
Η νέα έκθεση συνδυάζει περισσότερες από 250 αναλύσεις για τον αντίκτυπο των βιοκαυσίμων σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου με τον οποίο η ζήτηση βιοκαυσίμων με βάση τα τρόφιμα οδηγεί στην καταστροφή των δασών, όταν οι αγρότες επεκτείνονται σε πρόσθετους τομείς.
Ειδικότερα για την βιοαιθανόλη με βάση το σιτάρι, η έκθεση βρήκε ότι είχε τη χειρότερη απόδοση, παράγοντας στην πραγματικότητα περισσότερες εκπομπές άνθρακα από τη βενζίνη.
Αντιθέτως, η χρήση των αποβλήτων από τα αγροκτήματα και τη δασοκομία και από το χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι για την παραγωγή βιοκαυσίμων, αναφέρεται ότι μειώνει πάντα τις εκπομπές σε σύγκριση με την απόδοση των ορυκτών καυσίμων.
Σε ορισμένες περιπτώσεις,αυτά τα βιοκαύσιμα θα μπορούσαν να έχουν συνολικά σχεδόν μηδενικές εκπομπές.
www.worldenergynews.gr