
MAT επιτέθηκαν σε συγκεντρωμένους που διαμαρτύρονταν για την παράσταση του Χριστόφορου Ζαραλίκου στην Θεσσαλονική και δυνάμεις της ΕΛΑΣ, οι οποίες έκαναν χρήση χημικών και προχώρησαν σε προσαγωγές.
Οι συγκεντρωμένοι έψαλλαν τον εθνικό ύμνο ενώ είπαν ότι διαφωνούν με την αφίσα που επέλεξε ο Χριστόφορος Ζαραλίκος, που τον παρουσιάζει με ακάνθινο στεφάνι, χιτώνα ενώ στα χέρια του κρατάει χρήματα.
Κρατώντας σταυρούς, εικόνες και θρησκευτικά σύμβολα, συγκεντρώθηκαν έξω από το θέατρο Αριστοτέλειον στη Θεσσαλονίκη άτομα που διαφωνούν με την παράσταση του Χριστόφορου Ζαραλίκου. Οι συγκεντρωμένοι συγκρούστηκαν με δυνάμεις της ΕΛΑΣ, οι οποίες έκαναν χρήση χημικών και προχώρησαν σε προσαγωγές.
Οι δεκάδες συγκεντρωμένοι έψαλλαν τον εθνικό ύμνο και το «Τη Υπερμάχω» ενώ είπαν ότι διαφωνούν με την αφίσα που επέλεξε ο ηθοποιός και stand up comedian, που τον παρουσιάζει με ακάνθινο στεφάνι, χιτώνα ενώ στα χέρια του κρατάει χρήματα.
Οι συγκεντρωμένοι πήγαν έξω από το θέατρο πριν ξεκινήσει η παράσταση και βρέθηκαν υπό κλοιό αστυνομικών δυνάμεων. Οι συγκεντρωμένοι γιούχαραν όσους έμπαιναν στο θέατρο και στη συνέχεια συγκρούστηκαν με δυνάμεις της ΕΛΑΣ, όπως φαίνεται και σε βίντεο του protothema.gr.
Η αφίσα έχει προκαλέσει αντιδράσεις ακραίων κύκλων, ο οποίοι κάνουν λόγο για «βλασφημία» και συγκεντρώνονται έξω από τους χώρους που εμφανίζεται ο ηθοποιός, στην περιοδεία που κάνει με την παράσταση «και εγώ υπάλληλος είμαι», με σκοπό να την σταματήσουν.
«Δεν θα φύγουμε από εδώ αν δεν πέσει η παράσταση» λένε, μεταξύ άλλων οι παρευρισκόμενοι. «Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να συνεχιστεί αυτή η βλασφημία», σημειώνουν.
Περίπου 30 πολίτες συγκεντρώθηκαν απέναντι από το θέατρο, κρατώντας σταυρούς και εικόνες, ενώ φωνάζουν συνθήματα εναντίον της παράστασης.
Η συγκέντρωση έγινε μετά από κάλεσμα του βουλευτή της Νίκης, Νίκου Παπαδόπουλου, ο οποίος τους παρακίνησε σε «ειρηνική διαμαρτυρία», μετά και τα όσα είχαν γίνει με τον βανδαλισμό του στην Εθνική Πινακοθήκη. Ωστόσο, δεν αποφεύχθηκαν τα επεισόδια καθώς ορισμένοι από τους διαδηλωτές προσπάθησαν να σπάσουν τον κλοιό της αστυνομίας, την ώρα που θεατές έμπαιναν στο θέατρο.
Η αστυνομία προχώρησε σε 4 προσαγωγές.
Ποιός είναι ο Χριστόφορος Ζαραλίκος
Ο Χριστόφορος Ζαραλίκος εμφανίζεται στην αφίσα της παράστασης φορώντας ακάνθινο στεφάνι και χιτώνα, ενώ κρατάει χρήματα. Η εικόνα αυτή έχει προκαλέσει αντιδράσεις από ακραίους κύκλους, οι οποίοι την χαρακτηρίζουν «βλασφημία» και οργανώνονται έξω από τα θέατρα όπου πραγματοποιούνται οι παραστάσεις, με σκοπό να τις εμποδίσουν.

Μέχρι στιγμής έχουν καταφέρει να ακυρώσουν δύο παραστάσεις σε δημοτικούς χώρους μετά από καταγγελίες των τοπικών μητροπολιτών, στο Αγρίνιο και στα Τρίκαλα, ενώ επεισόδια σημειώθηκαν στις παραστάσεις στη Βέροια και στην Καβάλα.
Μεταξύ αυτών και ο βουλευτής της Νίκης, Νίκος Παπαδόπουλος..
«Ορισμένοι, στο όνομα της “ελευθερίας της έκφρασης”, επιλέγουν να χλευάσουν και να βεβηλώσουν, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι αυτό προκαλεί τη δικαιολογημένη οργή των πιστών ανθρώπων» έγραψε μεταξύ άλλων σε ανάρτησή του.
Νίκη: «Η ελευθερία της έκφρασης χρησιμοποιείται για την προσβολή των θείων και της Εκκλησίας»
Να σημειωθεί ότι το κόμμα της Νίκης εξέδωσε ανακοίνωση, διευκρινίζοντας πως δεν θα συμμετάσχει σε συγκεντρώσεις, επικαλούμενο τον κίνδυνο προβοκάτσιας.
Τόνισε, ωστόσο, πως η παράσταση του Χρ. Ζαραλίκου και γενικότερα η σάτιρα χρησιμοποιείται συχνά «ως πρόσχημα για την κακόβουλη προσβολή των παραδοσιακών αξιών και των Θείων, με στόχο κυρίως την Ορθόδοξη Εκκλησία».
Συγκεκριμένα, αναφέρει στην ανακοίνωσή της:
«Η ελευθερία της έκφρασης και η σάτιρα χρησιμοποιούνται συχνά ως πρόσχημα για την κακόβουλη προσβολή των παραδοσιακών αξιών και των Θείων, με στόχο κυρίως την Ορθόδοξη Εκκλησία. Το παράδειγμα των συνεχιζόμενων παραστάσεων, με την κατάπτυστη αφίσα του πρωταγωνιστή να απεικονίζει τον Χριστό ως καρικατούρα, αποδεικνύει πως η βλασφημία Ιερών Προσώπων έχει γίνει εργαλείο προβολής και εμπορικής εκμετάλλευσης ποδοπατώντας βάναυσα το θρησκευτικό αίσθημα του λαού μας.
Το Δημοκρατικό Πατριωτικό Λαϊκό Κίνημα ΝΙΚΗ, ως πολιτική δύναμη που υπερασπίζεται τις αξίες της Ορθοδοξίας, του σεβασμού στις θρησκευτικές πεποιθήσεις και την κοινωνική συνοχή, καταδικάζει απερίφραστα την αφίσα της εν λόγω παράστασης που πρόκειται να παρουσιαστεί στη Θεσσαλονίκη.
Ο χλευασμός των ιερών συμβόλων δεν είναι πράξη ελευθερίας, αλλά μισαλλοδοξίας και δεν μπορεί να αποτελεί μέσο φτηνής δημοσιότητας και δήθεν ''καλλιτεχνικής έκφρασης''. Η δε προστασία της Ορθόδοξης πίστης μας είναι ευθύνη όλων, όχι μόνο γιατί αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της ταυτότητάς μας, αλλά γιατί κάθε κοινωνία που ανέχεται τον επιλεκτικό διασυρμό των αξιών της χάνει σταδιακά τον ίδιο της τον εαυτό.
Ωστόσο, έχοντας πλήρη επίγνωση του κινδύνου προβοκάτσιας σε ''αυθόρμητες'' συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στις οποίες δεν έχει διασφαλιστεί η δυνατότητα ελέγχου και περιφρούρησης, ιδιαίτερα τώρα που το Κίνημά μας έχει στοχοποιηθεί, δηλώνουμε ότι δεν θα συμμετάσχουμε σε τέτοιου είδους ενέργειες που θα επιτρέψουν να χρησιμοποιηθεί η πίστη μας ως άλλοθι για τη δημιουργία εντυπώσεων, ούτε για να στιγματιστούν ως ''ακραίοι και μισαλλόδοξοι'' όσοι υπερασπίζονται την Ορθοδοξία με σεβασμό και αξιοπρέπεια.
Η ΝΙΚΗ θα χρησιμοποιήσει κάθε πολιτικό και ένδικο μέσο για την υπεράσπιση των παραδοσιακών αξιών και θα γίνει ασπίδα απέναντι σε κάθε κακόβουλη προσβολή του θρησκευτικού αισθήματος των Ελλήνων πολιτών»
Ιερώνυμος: Έργα ήταν αυτά που εκτέθηκαν στην Εθνική Πινακοθήκη, αλλά τι έργα είναι;
Την πρώτη του δημόσια τοποθέτηση για τα έργα της έκθεσης «Η Σαγήνη του Αλλόκοτου» στην Εθνική Πινακοθήκη, έκανε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, Ιερώνυμος, μιλώντας στον ΑΝΤ1, μετά τον σάλο που προκάλεσε η επίθεση του βουλευτή της «Νίκης» Νίκου Παπαδόπουλου, ο οποίος βανδάλισε εκθέματα στην Εθνική Πινακοθήκη.
«Έργα ήταν αυτά που εκτέθηκαν στην Εθνική Πινακοθήκη, αλλά τι έργα είναι;», διερωτήθηκε αρχικά ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.
«Όλες οι μέρες είναι άγιες, αλλά εμείς θέλουμε να τις αλλάξουμε. Δεν υπάρχουν αντιδράσεις, υπάρχουν τοποθετήσεις. Το μεγάλο ερώτημα είναι αυτό το οικοδόμημα είναι ιδιωτικό; Είναι προσωπικό του καλλιτέχνη που παρουσίασε τα έργα αυτά ή είναι δικό μας όλων; Να κάτσουμε να σκεφτούμε σοβαρά και με σοβαρό τρόπο να τα αντιμετωπίζουμε αυτά. Δεν μπορεί ο κάθε καλλιτέχνης να τις παρουσιάζει με τέτοιους τρόπους και να έχουμε αυτά τα αποτελέσματα. Η ευθύνη είναι όλων μας από πάνω μέχρι κάτω», τόνισε o επικεφαλής της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Η ανακοίνωση της Εθνικής Πινακοθήκης που εξετάζει την επανέκθεση των έργων
«Μετά το πρόσφατο βίαιο περιστατικό και των επιπτώσεων του και δεδομένων των συνεχιζόμενων απειλών εναντίον της Εθνικής Πινακοθήκης – Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου, των εκτεθειμένων έργων τέχνης, των εργαζομένων και της διοίκησης, αποφασίστηκε, κατόπιν συνεννόησης της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, η αναβάθμιση των μέτρων προστασίας της ΕΠΜΑΣ.
Ηδη, έχει ξεκινήσει η συνεργασία ανάμεσα στην Εθνική Πινακοθήκη και το Κέντρο Μελετών Ασφαλείας (ΚΕΜΕΑ) με αντικείμενο την εκπόνηση σχετικής μελέτης ασφαλείας.
Η Εθνική Πινακοθήκη, στο πλαίσιο του θεσμικού της ρόλου και της αποστολής της, παραμένει απαρέγκλιτα αφοσιωμένη στο άρθρο 16 του Συντάγματος, το οποίο κατοχυρώνει ανεπιφύλακτα την ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης, στο άρθρο 10 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και την πάγια Νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, καθώς και τη Νομολογία των Δικαστηρίων της χώρας.
Τα έργα τέχνης, που δέχτηκαν την επίθεση, υποβάλλονται στις απαραίτητες ενέργειες και στις διαδικασίες συντήρησης και αποκατάστασής τους, όπου παρουσιάζονται οι εκτεταμένες φθορές. Παράλληλα, εξετάζονται με τη συμβολή ειδικών, οι όροι και οι προϋποθέσεις της ασφαλούς επανέκθεσής τους».
www.worldenergynews.gr