
«Θα έχουμε ανακοινώσεις εντός της ημέρας», είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης
Με τον Κωστή Χατζηδάκη σε ευρύτερο ρόλο σε αυτόν του αντιπροέδρου και τον Άκη Σκέρτσο να παραμένει στον επιτελικό του ρόλο στο Μαξίμου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σκοπεύει να δώσει νέα πνοή στην κυβέρνηση, καθώς από τη μια υπάρχουν δυσαρέσκειες στην κοινωνία για τη διαχείριση ορισμένων ζητημάτων, αλλά από την άλλη στόχος είναι να επιτευχθούν τα ζητούμενα σε μια σειρά από κρίσιμους τομείς.
Αυτοί αφορούν τη σταθεροποίηση της αναπτυξιακής πορείας της οικονομίας – κρίσιμη η σημερινή αναβάθμιση, εάν γίνει, από τη Moody’s – μέσα σε ένα κλίμα διεθνούς αστάθειας από την επιβολή των δασμών, τη διασφάλιση των συμφερόντων της εξωτερικής πολιτικής και ασφάλειας μέσα από τις νέες ισορροπίες που φέρνει η διακυβέρνηση Τραμπ και την επαναφορά του περί δικαίου αισθήματος στην κοινωνία που η κρίση των Τεμπών έχει οδηγήσει σε αμφισβήτηση.
Στο υπουργείο Ενέργειας όπου έχουν γίνει πάρα πολλά βήματα αλλά οι προκλήσεις είναι ακόμα μεγαλύτερες, όπως και οι επενδυτικές ευκαιρίες στον συνδυασμό της προσαρμογής της πράσινης μετάβασης με την επίτευξη ανταγωνιστικότερων τιμών στους λογαριασμούς ρεύματος για νοικοκυριά και επιχειρήσεις, καθώς και την αξιοποίηση των γεωτρήσεων για φυσικό αέριο, τρία είναι τα ενδεχόμενα όσον αφορά τη θέση του υπουργού, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες.
Αν φύγει ο Θεόδωρος Σκυλακάκης, τη θέση του θα πάρει ή ο Σταύρος Παπασταύρου ή ο Μάκης Βορίδης.
Δεν μπορεί να αποκλειστεί βέβαια και μια έκπληξη της τελευταίας στιγμής.
Από ‘κει και πέρα, σίγουρη θεωρείται και η μετακίνηση του Βασίλη Κικίλια από το υπουργείο Πολιτικής Προστασίας στο υπουργείο Ναυτιλίας, με τον νυν υπουργό Χρήστο Στυλιανίδη να αποχωρεί από την κυβέρνηση.
Όσον αφορά στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, θα έχει αναπληρωτή υπουργό, κι αυτός θα είναι ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Θα έχει την ευθύνη συνολικά της αναμόρφωσης των μεταφορών και θα λογοδοτεί απευθείας στο Μέγαρο Μαξίμου.
Προς υπουργοποίηση έχουν ακουστεί ο Νότης Μηταράκης, ο Θάνος Πλεύρης και ο Κώστας Σκρέκας, μένει ωστόσο να φανεί τι τελικά θα γίνει.
Αυτοί αφορούν τη σταθεροποίηση της αναπτυξιακής πορείας της οικονομίας – κρίσιμη η σημερινή αναβάθμιση, εάν γίνει, από τη Moody’s – μέσα σε ένα κλίμα διεθνούς αστάθειας από την επιβολή των δασμών, τη διασφάλιση των συμφερόντων της εξωτερικής πολιτικής και ασφάλειας μέσα από τις νέες ισορροπίες που φέρνει η διακυβέρνηση Τραμπ και την επαναφορά του περί δικαίου αισθήματος στην κοινωνία που η κρίση των Τεμπών έχει οδηγήσει σε αμφισβήτηση.
Στο υπουργείο Ενέργειας όπου έχουν γίνει πάρα πολλά βήματα αλλά οι προκλήσεις είναι ακόμα μεγαλύτερες, όπως και οι επενδυτικές ευκαιρίες στον συνδυασμό της προσαρμογής της πράσινης μετάβασης με την επίτευξη ανταγωνιστικότερων τιμών στους λογαριασμούς ρεύματος για νοικοκυριά και επιχειρήσεις, καθώς και την αξιοποίηση των γεωτρήσεων για φυσικό αέριο, τρία είναι τα ενδεχόμενα όσον αφορά τη θέση του υπουργού, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες.
Αν φύγει ο Θεόδωρος Σκυλακάκης, τη θέση του θα πάρει ή ο Σταύρος Παπασταύρου ή ο Μάκης Βορίδης.
Δεν μπορεί να αποκλειστεί βέβαια και μια έκπληξη της τελευταίας στιγμής.
Από ‘κει και πέρα, σίγουρη θεωρείται και η μετακίνηση του Βασίλη Κικίλια από το υπουργείο Πολιτικής Προστασίας στο υπουργείο Ναυτιλίας, με τον νυν υπουργό Χρήστο Στυλιανίδη να αποχωρεί από την κυβέρνηση.
Όσον αφορά στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, θα έχει αναπληρωτή υπουργό, κι αυτός θα είναι ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Θα έχει την ευθύνη συνολικά της αναμόρφωσης των μεταφορών και θα λογοδοτεί απευθείας στο Μέγαρο Μαξίμου.
Προς υπουργοποίηση έχουν ακουστεί ο Νότης Μηταράκης, ο Θάνος Πλεύρης και ο Κώστας Σκρέκας, μένει ωστόσο να φανεί τι τελικά θα γίνει.
www.worldenergynews.gr