![Ο Musk θα ευνοήσει τα EV και το δίκτυο παρότι η επιχείρηση αποθήκευσης μπαταριών της Tesla είναι κερδοφόρα](/media/k2/items/cache/8537a665313058602cbe5fcd4577f107_XL.jpg)
Έσοδα ρεκόρ 10 δισ. δολ. από την αποθήκευση ενέργειας το 2024 (αύξηση 67%)
Η επιχείρηση αποθήκευσης μπαταριών της Tesla έχει σημειώσει κέρδη ρεκόρ (έχει υπερδιπλασιάσει την παραγωγή το 2024), αλλά ο Διευθύνων Σύμβουλος Έλον Μασκ παραδέχεται ότι η εταιρεία αγωνίζεται να εξισορροπήσει τις ανάγκες της σε μπαταρίες για ηλεκτρικά ηλεκτρικά και το δίκτυο.
Ρεκόρ της Tesla το 2024
Η Tesla θεωρεί ότι πέτυχε αναπτύξεις ρεκόρ τόσο για τα οικιακά προϊόντα Powerwall όσο και για τα Megapack κλίμακας δικτύου το 4ο τρίμηνο, με συνολικά 11 GWh, ανεβάζοντας το σύνολο του 2024 στις 31,4 GWh.
Αυτή η επίδοση είναι υπερδιπλάσια από τις 14,5 GWh που παρήχθησαν το 2023.
Τα προαναφερόμενα επιτεύγματα αντιστοιχούν σε έσοδα ρεκόρ 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την αποθήκευση ενέργειας το 2024 (αύξηση 67%).
Μάλιστα οδήγησε σε ακαθάριστο κέρδος ρεκόρ για το τμήμα στη διάρκεια του 4ου τριμήνου.
Οι ενστάσεις… του Μασκ για τις μπαταρίες
Η Tesla υποστηρίζει ότι η προσφορά ήταν περιορισμένη και θα αμβλυνθεί από την αύξηση της παραγωγής στο πρόσφατα ολοκληρωμένο εργοστάσιο στη Σαγκάη, αλλά ο Μασκ παραδέχτηκε ότι υπήρχε μια πράξη εξισορρόπησης μεταξύ των αναγκών μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα και για το δίκτυο.
«Η αποθήκευση ενέργειας είναι μεγάλη υπόθεση και θα γίνει απίστευτα σημαντική στο μέλλον», δήλωσε ο Μασκ σε μια κλήση κερδών το πρωί της 30ης Ιανουαρίου.
Η εταιρεία (έχει πολλά βασικά συμβόλαια για μεγάλα έργα στην Αυστραλία) αναμένει ότι η ανάπτυξη αποθήκευσης μπαταριών θα αυξηθεί άλλο 50% το 2025 και αναμένει ότι το κόστος θα συνεχίσει να μειώνεται.
Αλλά ο Μασκ είπε ότι εξακολουθεί να μην υπάρχει αρκετή χωρητικότητα για να καλύψει όλη τη ζήτηση μπαταριών, ακόμη και με την αύξηση του Megafactory της Σαγκάης.
«Υπάρχει μια πρόκληση εδώ σύμφωνα με την οποία πρέπει να προσέχουμε να μην κλέβουμε από τη μια τσέπη για να τη μεταφέρουμε στην άλλη, γιατί για μια δεδομένη γιγαβατώρες ανά έτος παραγωγής κυψέλης, πηγαίνει σε σταθερές εφαρμογές ή εφαρμογές για κινητές συσκευές;
Δεν μπορεί να πάει και στα δύο, οπότε πρέπει να το ανταλλάξουμε», υποστήριξε το κυβερνητικό μέλος(πλέον) ων ΗΠΑ.
Ο Μασκ είχε προηγουμένως προτείνει ότι η ενέργεια θα μπορούσε να είναι εξίσου σημαντική με το στοιχείο EV για την εταιρεία, αν και μεγάλο μέρος της ενημέρωσης αναλυτών του τέταρτου τριμήνου επικεντρώθηκε στην τεχνητή νοημοσύνη και τη ρομποτική.
Υπήρξε επίσης το λανσάρισμα του Model Y και η υπόσχεση ότι το «χαμηλού κόστους» EV θα λανσαριστεί το πρώτο εξάμηνο του 2025.
Η Tesla γνωστοποίησε ότι το μέσο κόστος των Evs της έχει πλέον πέσει κάτω από τα $35.000, παρότι ο Μασκ παραδέχτηκε ότι τα πακέτα FSD που πωλούνται σε πελάτες θα έπρεπε να αναβαθμιστούν και είπε ότι ήταν «χαρούμενος» που η εταιρεία δεν είχε πουλήσει τόσα πολλά.
www.worldenergynews.gr