Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Μέσα στο 2024 η μελέτη βιωσιμότητας του Green Aegean-Σδούκου:Απαραίτητα τα ρυθμιστικά πλαίσια για το υδρογόνο

Μέσα στο 2024 η μελέτη βιωσιμότητας του Green Aegean-Σδούκου:Απαραίτητα τα ρυθμιστικά πλαίσια για το υδρογόνο
Η επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης απαιτεί μακροπρόθεσμα ρυθμιστικά πλαίσια απο τους επενδυτές
Σχετικά Άρθρα

Οι συνεργασίες αλλά και τα ευέλικτα ρυθμιστικά πλαίσια είναι απαραίτητα  για να υλοποιηθούν μεγάλης κλίμακας έργα διασυνδέσεων και οι αγωγοί υδρογόνου που χρειάζονται την ενεργειακή ολοκλήρωση, τόνισε η Αλεξάνδρα Σδούκου Υφυπουργός Ενέργειας, κλείνοντας τις εργασίες του MEFED24, MENA-Europe Future Energy Dialogue 2024 (MEFED24), που πραγματοποιήθηκε χθες στη Θεσσαλονίκη. ένα κορυφαίο φόρουμ για φορείς λήψης αποφάσεων από την πολιτική, τις επιχειρήσεις και την έρευνα, αφιερωμένο στην ενίσχυση της ενεργειακής συνεργασίας μεταξύ της περιοχής MENA και της Ευρώπης.

Η κα Σδούκου περιγράφοντας τα συμπεράσματα του φόρουμ, τόνισε: «Συμφωνήσαμε στην ανάγκη επέκταση των ΑΠΕ και ενεργειακών υποδομών, και όπως τονίστηκε ότι οι επενδυτές θέλουν σταθερά και μακροπρόθεσμα θεσμικά πλαίσια. Είναι σημαντικό να υπάρξουν συνεργασίες για να βρεθούν καινοτόμες λύσεις όπως τα έξυπνα δίκτυα και ο μηχανισμός demand response και εξελιγμένες λύσεις αποθήκευσης ενέργειας. Η χρηματοδότηση των διακρατικών αυτών προτζεκτ συζητήθηκε επίσης καθώς χρειάζεται μια συντονισμένη προσπάθεια του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, ενώ και το ρυθμιστικό πλαίσιο πρέπει να προσαρμόζεται και να στηρίζει αυτά τα projects, αν θέλουμε να επιταχύνουμε την ενεργειακή μετάβαση. Οι αγωγοί υδρογόνου χρειάζονται περισσότερα από τεχνική επάρκεια και εμπορική βιωσιμότητα χρειάζονται κυρίως ρυθμιστικά πλαίσια που να μπορούν να υποστηρίξουν αυτά τα σχέδια».

 Οι διασυνδέσεις και οι προϋποθέσεις για να μπορέσουν να υλοποιηθούν ήταν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος στο συνέδριο και γενικότερα η ανάγκη συνεργασίας για να υλοποιηθεί η απαιτούμενη διαπεριφερειακή ενεργειακή υποδομή για την πράσινη ηλεκτρική ενέργεια και το υδρογόνο, ώστε να καταστεί δυνατή η αύξηση των ενεργειακών ανταλλαγών μεταξύ της περιοχής MENA και της Ευρώπης. Το συνέδριο συγκέντρωσε υψηλού επιπέδου εκπροσώπους του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, φορείς εκμετάλλευσης υποδομών και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

 

Συζητήσεις για τον Green Aegean

Τη δυνατότητα διασύνδεσης των ενεργειακών συστημάτων των δύο χωρών εξέτασαν στη συνάντηση τους στο περιθώριο της 88ης ΔΕΘ, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θεόδωρος Σκυλακάκης με τον Γερμανό αντικαγκελάριο, Υπουργό Οικονομικών Υποθέσεων και Κλιματικής Προστασίας, Ρόμπερτ Χάμπεκ.

«Συμφωνήσαμε να εξετάσουμε τις καμπύλες της κατανάλωσης και της παραγωγής και να δούμε εάν είναι δυνατή η ενοποίηση των δύο ενεργειακών συστημάτων. Αυτό θα αποτελέσει αντικείμενο και επόμενης συνάντησης», ανέφερε ο κ.Χάμπεκ. 

Μιλώντας για τον Green Aegean, στο MEFED24 ο αντιπρόεδρος του διαχειριστή ΑΔΜΗΕ, Ιωάννης Μάργαρης, σημείωσε ότι μέχρι το τέλος του 2024 θα ολοκληρωθεί η μελέτη βιωσιμότητας από τα ενδιαφερόμενα κράτη και από το 2025 με βάση τα αποτελέσματα θα μπορεί να γίνουν συζητήσεις με τους Διαχειριστές των κρατών Αυστρία, Σλοβενία και Γερμανία και να εκεταστούν πιο συγκεκριμένες επιλογές.

Σημειώνεται ότι στη Γερμανία, οι Διαχειριστές του Ηλεκτρικού Συστήματος είναι 4, και δύο από αυτούς σύμφωνα με πληροφορίες έχουν δείξει ενδιαφέρον για τη διακρατική διασύνδεση Green Aegean. Οι επόμενοι μήνες είναι κρίσιμοι καθώς θα διερευνηθούν στο πλαίσιο της μελέτης βιωσιμότητα, τα πλεονεκτήματα, το κόστος και οι πιθανές διαδρομές του ιδιαίτερα σημαντικού για την Ελλάδα έργου διασύνδεσης.

Το έργο φιλοδοξεί να εξάγει μελλοντικά πράσινη ενέργεια από την Ελλάδα ως τη Γερμανία με ενδιάμεσους σταθμούς τη Σλοβενία και την Αυστρία. Σύμφωνα με τον αρχικό του σχεδιασμό, το Green Aegean Interconnector θα διαθέτει συνολική δυναμικότητα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας 3 GW, που με περαιτέρω ανάπτυξή του θα μπορεί να φτάσει έως τα 9 GW. Το εκτιμώμενο κόστος ανέρχεται σε άνω από 8 δισ. και περιλαμβάνει υποθαλάσσια διέλευση από την Ελλάδα μέσω Αδριατικής έως τη Σλοβενία, και στη συνέχεια μέσω χερσαίας διαδρομής προς Αυστρία και Νότια Γερμανία.  Ωστόσο είναι σε εξέλιξη οι συζητήσεις για τις πιθανές διαδρομές, και με την ολοκλήρωση των μελετών το σχέδιο θα συζητηθεί εκ νέου.


ww.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης