Ενέργεια

Π.Τζαννετάκης (Motor Oil): Τα περιθώρια διύλισης θα ανακάμψουν - Το α’ τρίμηνο του 2025 σε εμπορική λειτουργία η Κομοτηνή

Π.Τζαννετάκης (Motor Oil): Τα περιθώρια διύλισης θα ανακάμψουν - Το α’ τρίμηνο του 2025 σε εμπορική λειτουργία η Κομοτηνή

Kανένα πρόβλημα με την τροφοδοσία του διυλιστηρίου

 

 

Την αισιοδοξία του ότι τα περιθώρια διύλισης που παρουσίασαν σημαντική κάμψη τον Αύγουστο θα βελτιωθούν και θα επανέλθουν σε ισορροπία το τέταρτο τρίμηνο του έτους εξέφρασε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil Πέτρος Τζαννετάκης, παρουσιάζοντας χθες στους αναλυτές τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου για το δεύτερο τρίμηνο του έτους. 

Όπως είπε τον Ιούλιο, η αγορά «κράτησε» αλλά από τις αρχές Αυγούστου και μετά παρατηρήθηκε μία κάμψη των περιθωρίων, διευκρινίζοντας πάντως ότι δεν πρόκειται για κάτι δραματικό. Μάλιστα σημείωσε ότι η αγορά κάνει κύκλους και όταν τα διεθνή περιθώρια μειώνονται αντιστοίχως μειώνεται η παραγωγή με αποτέλεσμα να επέρχεται ισορροπία. Πάντως τόνισε ότι η Motor Oil δεν λειτουργεί με ορίζοντα το τρίμηνο αλλά πολύ μεγαλύτερο διάστημα και ότι σύντομα η αγορά θα εξομαλυνθεί.

 Ανάλογη εξάλλου ήταν και η τοποθέτηση του σε ερώτηση σχετικά με την αύξηση της διεθνούς παραγωγικής δυναμικότητας με αφορμή τη λειτουργία διυλιστηρίου στη Νιγηρία, σημειώνοντας ότι η αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας επιδρά αρνητικά σε λιγότερο σύνθετα διυλιστήρια που δεν είναι τόσο καλώς τοποθετημένα στο χώρο όσο αυτό της Motor Oil. 

 

Αύξηση πωλήσεων

Ιδιαίτερη αναφορά εξάλλου έκανε ο κ. Τζαννετάκης στη σημαντική αύξηση του όγκου των πωλήσεων της Motor Oil στην εγχώρια αγορά, σημειώνοντας ότι η αύξηση στη ζήτηση σε καύσιμα κίνησης αλλά και αεροπορικά καύσιμα λόγω του τουρισμού, θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες αντισταθμίζοντας σε κάποιο βαθμό τα χαμηλά περιθώρια διύλισης.     

Σχετικά μα τα δύο φορτία αργού της Motor Oil η μεταφορά των οποίων βρίσκεται σε εκκρεμότητα, το ένα από τη Λιβύη και το δεύτερο στο Σουέζ εξαιτίας επίθεσης των Χούθι, ο κ. Τζαννετάκης είπε ότι η εταιρία έχει εναλλακτικές λύσεις για την προμήθεια της και ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα στην τροφοδοσία του διυλιστηρίου, αν τα δύο cargo καθυστερήσουν. Ανέφερε ότι έχει υπάρξει διεθνής διπλωματική διαμεσολάβηση και επαφές με τους Χούθι για την απελευθέρωση του πλοίου από το Σουέζ και ότι η όλη υπόθεση δείχνει ότι θα εξελιχθεί θετικά. Σημείωσε επίσης ότι η δυσκολίες στη μεταφορά των δυο αυτών πλοίων δεν θα έχει επιπτώσεις στη ρευστότητα της εταιρίας η οποία ενισχύθηκε σημαντικά μέσα στον Ιούλιο με την πώληση της συμμετοχή της στην Ελλάκτωρ αλλά και λόγω της επιστροφής κεφαλαίου που έλαβε από την συγκεκριμένη συναλλαγή.   

Ερωτώμενος αν η εταιρία σκοπεύει να προχωρήσει στη διάθεση των υπόλοιπων μετοχών που κατέχει στην Ελλάκτωρ, είπε ότι δεν υπάρχει άμεσα τέτοιος σχεδιασμός, ενώ για την άσκηση από την Reggenborgh της option που έχει για την επαναγορά μετοχών της εταιρίας είπε ότι αυτή είναι ενδεχόμενο να ασκηθεί σε δύο δόσεις, με την πρώτη περίπου ένα εξάμηνο μετά την ολοκλήρωση της πρώτης εξαγοράς,  δηλαδή τον Δεκέμβριο ή τον Ιανουάριο και τη δεύτερη το πρώτο εξάμηνο του 2025. 

 

Εισφορά αλληλεγγύης 

Όσον αφορά στην εισφορά αλληλεγγύης, που έχει επιβληθεί στα  κέρδη των πετρελαϊκών ομίλων, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil είπε ότι τα νούμερα θα οριστικοποιηθούν κατά τα τέλη Σεπτεμβρίου, θεωρεί όμως ότι το ποσό δεν κυμαίνεται μεταξύ 198-205 εκατ. ευρώ με το πιθανότερο σενάριο να είναι αυτό των 198 εκατ ευρώ. 

Ωστόσο, εξ αιτίας του έκτακτου φόρου, το μέρισμα που θα διαθέσει η εταιρία στους μετόχους της για τη χρήση 2024  δεν αναμένεται να είναι εξ ίσου υψηλό με αυτό της χρήσης 2023, αν και θα παραμείνει γεναιόδωρο.

Τέλος πρέπει να σημειωθεί ότι πρώτο τρίμηνο του 2025 αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία η νέα κοινή ηλεκτροπαραγωγική μονάδα της Motor Oil και της ΓΕΚ Τέρνα στη Κομοτηνή. Όπως δήλωσε χθες ο κ. Τζαννετάκης η μονάδα τεχνικά έχει ολοκληρωθεί και αναμένεται η σύνδεση με το δίκτυο μεταφοράς του ΑΔΜΗΕ για να ξεκινήσει τον Οκτώβριο τη δοκιμαστική λειτουργία, προκειμένου να τεθεί σε εμπορική λειτουργία εντός του 1ου τριμήνου 2025. Σημειώνεται ότι η νέα ηλεκτροπαραγωγική μονάδα με καύσιμο φυσικό αέριο, ισχύος 877 MW και αρχικού προϋπολογισμού 375 εκατ. ευρώ είναι κοινό project 50-50 των εταιριών Motor Oil και ΓΕΚ Τέρνα.

 

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης