Αλλαγή χωροθέτησης
Πράσινο φως από τη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) πήρε το ενεργειακό σχέδιο FSRU «Αργώ», ένα έργο προϋπολογισμού 226,5 εκατομμυρίων ευρώ. Ειδικότερα, την περασμένη Πέμπτη, η Ολομέλεια της Αρχής προχώρησε στην τροποποίηση της αρχικής άδειας της Πλωτής Μονάδας Αποθήκευσης και Αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στον Βόλο, βάσει της νέας χωροθέτησης που είχε προτείνει η εταιρεία Mediterranean Gas που αναπτύσσει το έργο.
Η επένδυση είχε κολλήσει έπειτα από αντιρρήσεις που είχαν εκφραστεί από το ΤΑΙΠΕΔ για την αρχική χωροθέτηση στο λιμάνι του Βόλου που ανήκει στο χαρτοφυλάκιο του Ταμείου προς ιδιωτικοποίηση, αλλά και από την τοπική κοινωνία. Έτσι, η Mediterranean Gas προχώρησε σε αλλαγή της χωροθέτησης και υπέβαλλε στη ΡΑΑΕΥ αίτηση προκαταρκτικής εξέτασης τροποποίησης της άδειας.
Ακολούθησε επιστολή της Αρχής στους δήμους της περιοχής ζητώντας τη γνώμη τους σχετικά με την πρόθεση της εταιρείας να μετακινήσει τη θέση εγκατάστασης του πλωτού τερματικού σταθμού φυσικού αερίου «Αργώ» από το λιμάνι του Βόλου στην περιοχή «Κριθαριά», στο μέσον της απόστασης μεταξύ της πόλης του Βόλου και της Νέας Αγχιάλου.
Οι δήμοι της Μαγνησίας - Νοτίου Πηλίου, Αλμυρού, Ρήγα Φεραίου και Βόλου - εισηγήθηκαν αρνητικά ως προς τη χωροθέτηση, αλλά και γενικότερα ως προς τη δημιουργία του τερματικού σταθμού. Η ΡΑΑΕΥ, απέστειλε τις αρνητικές γνωμοδοτήσεις στους αρμοδίους του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) οι οποίοι έκριναν ότι δεν προκύπτουν σοβαροί περιβαλλοντικοί λόγοι, ανοίγοντας τον δρόμο ώστε η Ολομέλεια της Αρχής να εγκρίνει την τροποποίηση της άδειας ΑΣΦΑ για το FSRU Αργώ.
Market test
Μένει πλέον να φανεί εάν το ενδιαφέρον που είχε εκδηλωθεί για δέσμευση δυναμικότητας στον τερματικό σταθμό ΑRGO στην πρώτη φάση του market test στα τέλη του 2022 εξελιχθεί και σε δεσμευτικό ενδιαφέρον στη δεύτερη φάση της έρευνας αγοράς. Επίσης, θα πρέπει το έργο να κριθεί και στα επόμενα στάδια της αδειοδότησης με πιο κρίσιμο τη λήψη ΑΕΠΟ (Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων).
Το FSRU χωροθετείται σε απόσταση 65 μέτρων από την ακτή και θα απέχει δύο ναυτικά μίλια από τη γραμμή ναυσιπλοΐας του λιμανιού ενώ η έναρξη εμπορικής λειτουργίας του τοποθετείται στο πρώτο τρίμηνο του 2025. Προβλέπεται η δημιουργία πλωτής μονάδας αεριοποίησης και αποθήκευσης LNG δυναμικότητας από 150.000 έως 180.000 κυβικά μέτρα, φιλοδοξώντας να αποτελέσει την τέταρτη πύλη εισόδου υγροποιημένου αερίου στην Ελλάδα, μετά τα δύο FSRU από τα οποία προγραμματίζονται στην Αλεξανδρούπολη από την Gastrade και το τρίτο στους Αγίους Θεοδώρους από την Motor Oil.
Οι επενδυτές θεωρούν ότι η τοποθέτηση του έργου στο κέντρο της ηπειρωτικής Ελλάδας θα συμβάλει στην κάλυψη των αναγκών τόσο της εγχώριας αγοράς, όσο και της ευρύτερης περιοχής της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.
Στις αρχές του χρόνου η Επίτροπος Ενέργειας Κάντρι Σίμσον απαντώντας σε ερώτηση του ευρωβουλευτή Λευτέρη Νικολάου – Αλαβάνου σχετικά με την αδειοδότηση του έργου, είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο να εξεταστεί η ένταξη του Αργώ FSRU στις υποστηριζόμενες από το μηχανισμό REPowerEU επενδύσεις, εφόσον υπάρξει πρόταση από την ελληνική πλευρά και αφού κριθεί ότι πληρούνται τα κριτήρια ασφάλειας εφοδιασμού.
www.worldenergynews.gr