Τα στοιχεία του Bloomberg δεν αντικατοπτρίζουν περικοπές στην παραγωγή κατά 500.000 bpd (βαρέλια/ ημέρα) που είχε ανακοινώσει η Ρωσία
Οι αποστολές ρωσικού αργού συνέχισαν να αυξάνονται τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία, παρά την επιμονή της Ρωσίας ότι μειώνει την παραγωγή πετρελαίου κατά 500.000 bpd και ακόμη περισσότερο.
Η Ρωσία προειδοποίησε τον Φεβρουάριο ότι θα μειώσει την παραγωγή κατά 500.000 bpd λόγω των απαγορεύσεων εισαγωγής της ΕΕ και των ανώτατων τιμών για το αργό και τα προϊόντα πετρελαίου της. Αρχικά, η Ρωσία ανακοίνωσε ότι αυτή η μειωμένη παραγωγή θα ισχύει μέχρι τον Μάρτιο. Ωστόσο, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Alexander Novak ανακοίνωσε τον Μάρτιο ότι οι περικοπές θα παραταθούν.
Αυτές οι περικοπές κατά 500.000 bpd θα επεκταθούν τώρα μέχρι το τέλος του 2023, αλλά τα στοιχεία για τις εξαγωγές αργού τις τελευταίες εβδομάδες δεν αντικατοπτρίζουν περικοπές - αντίθετα, οι εξαγωγές ρωσικού αργού πετρελαίου δια θαλάσσης αυξάνονται.
Ρεκόρ για Κίνα και Ινδία
Σε μέση βάση τεσσάρων εβδομάδων, οι αποστολές ρωσικού αργού πετρελαίου έως τις 5 Μαΐου αυξήθηκαν κατά 180.000 bpd στα 3,63 εκατομμύρια bpd, επίσης το υψηλότερο επίπεδο από τότε που το Bloomberg άρχισε να παρακολουθεί στενά τα πλοία που αναχωρούν από τους τερματικούς σταθμούς εξαγωγής πετρελαίου της Ρωσίας στις αρχές του 2022.
Οι όγκοι που κατευθύνθηκαν προς την Κίνα και την Ινδία τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες ήταν επίσης ρεκόρ, δεδομένου ότι σχεδόν όλες οι ρωσικές εξαγωγές κατευθύνονται τώρα στους δύο μεγαλύτερους ασιατικούς εισαγωγείς καθώς και σε άλλους προορισμούς στην Ασία οι οποίοι αναφέρονταν ως «άγνωστοι» στα στοιχεία των πλοίων.
Οι μέσες εξαγωγές αργού πετρελαίου τεσσάρων εβδομάδων από τη Ρωσία προς την Ασία και «άγνωστους προορισμούς» αυξήθηκαν κατά 124.000 bpd τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 5 Μαΐου, σε σύγκριση με τον μέσο όρο τεσσάρων εβδομάδων για την περίοδο έως τις 28 Απριλίου, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg. .
Οι κύριοι προορισμοί των αποστολών ρωσικού αργού πετρελαίου εξακολουθούν να είναι η Κίνα, η Ινδία και η Τουρκία, ενώ τα φορτία που φέρουν την ένδειξη ότι κατευθύνονται προς έναν «άγνωστο προορισμό» τελικά καταλήγουν σε μία από αυτές τις τρεις χώρες.
www.worldenergynews.gr