Με ανάλυσή της στις 5 Μαϊου για τα διυλιστήρια της Μεσογείου, η Wood αναφέρει ότι τα περιθώρια κέρδους υποχωρούν στο α΄ τρίμηνο του 2023 εκτιμώνται σε 14,9 δολ./βαρέλι.
Αντίστοιχη υποχώρηση υπάρχει και στα ενεργειακά κόστη, όπως και στις τιμές των τελικών προϊόντων πετρελαίου. Οι κυρώσεις στη Ρωσία έχουν λειτουργήσει υποστηρικτικά, προς τα diesel cracks.
Η αύξηση της ζήτησης έχει σταματήσει, αλλά αναμένεται να παραμείνει όσον αφορά τα καύσιμα των αερομεταφορών. Τα κόστη του CO2 θα επιβαρύνουν τα ελληνικά διυλιστήρια, ενώ ρίσκο θα παραμείνει η αύξηση του χρηματοοικονομικού κόστους.
Για την μετοχή της ΜΟΗ ο στόχος προσδιορίζεται στα 23,2 ευρώ με ένδειξη hold και αντίστοιχα για την Helleniq Energy (ΕΛΠΕ) στα 7,8 ευρώ, επίσης με ένδειξη hold.
Εκτιμάται ότι το μέσο περιθώριο διύλισης θα κινηθεί στα 11,7 δολ/βαρέλι το 2023 και θα υποχωρήσει στα 8,5 δολ/βαρέλι το 2024.
Η Motor Oil
Για την Motor Oil, εκτιμάται ότι τα περιθώρια του διυλιστηρίου θα εξομαλυνθούν το 2024 και θα ευνοηθεί από την επένδυση στη νάφθα. Το διυλιστήριο δεν τροφοδοτείται πλέον με ρώσικο πετρέλαιο, στοιχείο το οποίο θα έχει επιπτώσεις σε σχέση με το μείγμα 60% crude και 40% λοιπά που ήταν κατά την προηγούμενη περίοδο.
Οι ΑΠΕ στα 772 MW εγκατεστημένης ισχύος αναμένεται να αυξηθούν σε 944 MW το 2025 και 2 GW το 2030 με στόχο το 2025 να συμβάλλουν στο 25% του EBITDA.
Oι μερισματικές αποδόσεις αναμένονται στο 6% για την επόμενη τριετία και στα παρόντα επίπεδα η μετοχή διαπραγματεύεται 5,1 P/E για τα κέρδη του 2023 με βάση τις προβλέψεις της Wood σε σχέση με το 4,1 των ομοειδών επιχειρήσεων σε διεθνές επίπεδο. Η σχέση EV/EBITDA είναι στο 4,4 για το 2023.
Οι εκτιμήσεις της Wood για τα διυλιστήρια της Μεσογείου
Helleniq Energy
Η εκτίμηση της Wood είναι ότι τα περιθώρια δυιύλισης θα είναι πάνω από τον μέσο όρο του 2023. Η εταιρεία βρίσκεται σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από μεγάλες επενδύσεις με στόχο την στροφή στις ΑΠΕ, ώστε η δυναμικότητά τους να ανέλθει στο 1 GW το 2025.
Παράλληλα, το management εξετάζει επενδύσεις σε διυλιστήρια, πετροχημικά και ενέργεια.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Wood, τα περιθώρια του διυλιστηρίου θα κινηθούν στα 13, 7 δολ/βαρέλι το 2023.
Πληροφορίες εκτός της έκθεσης αναφέρουν όμως, ότι διαπιστώνεται μια πρώτη κάμψη από τον Φεβρουάριο σε σχέση με τον Ιανουάριο και η οποία επιτείνεται τον Απρίλιο με αποτέλεσμα το cracking margin να είναι στα 3,4 δολ/βαρέλι και το hydrocraking ακόμα χαμηλότερα.
Η ζήτηση στην ελληνική αγορά παραμένει ικανοποιητική με αιχμή τις αερομεταφορές και το επενδυτικό πρόγραμμα μεταξύ 2023 -2023 αναμένεται στα 3,6 δις με πρώτο στόχο το 1 GW στις ΑΠΕ μέχρι το 2025.
Το net debt/EBITDA μειώθηκε στο 1,1 το 2022 και αναμένεται σε μέσο επίπεδο στο 2 για την επόμενη 5ετία. Αναμένεται μερισματική απόδοση 8,2% για την επόμενη τριετία και το P/E εκτιμάται στο 3,3 με βάση τα κέρδη του 2023 και στο 7,2 με βάση τα κέρδη του 2025 την ώρα που οι ομοειδείς επιχειρήσεις διαπραγματεύονται στο 4,3 και 4,8 αντίστοιχα.
www.worldenergynews.gr