Ενέργεια

Τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα σημειώνουν πωλήσεις ρεκόρ (Oil Price)

Τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα σημειώνουν πωλήσεις ρεκόρ (Oil Price)
Παρά την βαρία δασμολογική πολιτική από ΗΠΑ και Ευρώπη και την πτώση των μετοχών, οι μεγάλες εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας σημειώνουν αύξηση των κερδών τους

Το εκατομμυριαστό ηλεκτρικό όχημα βγήκε από την γραμμή παραγωγής της Κίνας την περασμένη Πέμπτη. Η χώρα κατόρθωσε να ξεπεράσει την παραγωγή του 2023 αρκετά πριν κλείσει το έτος, ενώ υπάρχουν ανησυχίες για πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων παρέδωσαν 9,75 εκατομμύρια οχήματα, σύμφωνα με το Oil Price, σε αγοραστές της ηπειρωτικής χώρας μεταξύ Ιανουαρίου και Οκτωβρίου, πετυχαίνοντας μια ισχυρή αύξηση 34% σε ετήσια βάση. Ο γενικός γραμματέας της China Passenger Car Association (CPCA) Cui Dongshu, δήλωσε ότι η βοήθεια από κρατικές επιδοτήσεις έως και 2.800 δολαρίων ανά τεμάχιο για εμπορία παλαιών αυτοκινήτων για EV καθώς και για αυτοκίνητα με μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, θα είναι η επανάσταση των EV της Κίνας. Οι πωλήσεις νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV) ξεπέρασαν τις πωλήσεις συμβατικών αυτοκινήτων για πρώτη φορά τον Ιούλιο και πλέον αντιπροσωπεύουν περισσότερες από τις μισές μονάδες που πωλήθηκαν κατά τη διάρκεια του μήνα.

Ο Phate Zhang, ιδρυτής της εταιρείας παροχής δεδομένων EV CnEVPost με έδρα τη Σαγκάη δήλωσε ότι καθώς τα EV θα ξεπερνούν τα συμβατικά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, περισσότερες υπάρχουσες εγκαταστάσεις παραγωγής και εργαζόμενοι θα απολυθούν. Η ζήτηση για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα θα εξασθενήσει τα επόμενα χρόνια.

Αυξήσεις των κερδών πτώση μετοχών για τις κινεζικές εταιρείες

Η BYD Company Ltd παραμένει ο μεγαλύτερος πωλητής EV της Κίνας, με τις πωλήσεις να ξεπερνούν τις 500.000 για πρώτη φορά τον Οκτώβριο. Η BYD ανέφερε έσοδα 28,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το τρίτο τρίμηνο του 2024, κάνοντας λόγο για αύξηση 24% σε ετήσια βάση, ενώ τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 11,5% σε ετήσια βάση στα 1,63 δισεκατομμύρια δολάρια. Συγκριτικά, η Tesla Inc. ανέφερε έσοδα τρίτου τριμήνου ύψους 25,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αύξηση της τάξης του 8% σε ετήσια βάση, ενώ τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν σε περίπου 2,17 δισεκατομμύρια δολάρια ή 62 σεντ ανά μετοχή, από 1,85 δισεκατομμύρια δολάρια ή 53 σεντς ανά μετοχή, πριν από ένα χρόνο.

Οι κορυφαίοι κατασκευαστές EV στην Κίνα είναι όλοι σε πορεία για να επιτύχουν τους στόχους πωλήσεών τους για το 2024. Ωστόσο, οι κινεζικές μετοχές EV παρουσίασαν σε μεγάλο βαθμό χαμηλότερες επιδόσεις μετά την σωρεία δασμών που επιβλήθηκαν στον κλάδο. Από τις κύριες κινεζικές μετοχές ηλεκτρικών οχημάτων, μόνο η BYD είναι στο πράσινο μετά την απόδοση 21,8% από το έτος έως την ημερομηνία: Η NIO Inc. σημείωσε πτώση -51,5%. Η XPeng Inc. έχει πτώση -12,8% ενώ το Li Auto (NASDAQ:LI) έχει καταρρεύσει -39,6% κατά τη διάρκεια του χρονικού πλαισίου.

Εφαρμογή νέων δασμών από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη

Τον περασμένο μήνα, το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR) εκπόνησε ένα σχέδιό αύξησης των δασμών σε μια σειρά κινεζικών προϊόντων, υιοθετώντας αυξήσεις που πρότεινε για πρώτη φορά τον Μάιο. Τα διευρυμένα τιμολόγια στοχεύουν κυρίως στρατηγικές κατηγορίες προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων, των μπαταριών, των ηλιακών κυψελών, των ημιαγωγών και των κρίσιμων ορυκτών, καλύπτοντας χιλιάδες είδη από 14 κατηγορίες προϊόντων. Οι πρώτες αυξήσεις δασμών έχουν τεθεί σε ισχύ στις 27 Σεπτεμβρίου και οι υπόλοιπες αναμένονται τα επόμενα δύο χρόνια.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται στη διαδικασία διαβούλευσης σχετικά με την επιβολή δασμών στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων. Πριν από ένα χρόνο, η πρόεδρος της ΕΕ Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν πρότεινε δασμούς που θα κυμαίνονται μεταξύ 8 και 35% στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα. Σε μια άτυπη ψηφοφορία που διεξήχθη στις 15 Ιουλίου, μια ομάδα χωρών που αντιπροσωπεύουν το 62,5 τοις εκατό του πληθυσμού του μπλοκ ήταν υπέρ των δασμών, πράγμα που σημαίνει ότι η τελική ψηφοφορία είναι πιθανό να τους εγκρίνει τους δασμούς.

Η δασμολογική πολιτική στον κλάδο των ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας ήταν πιθανώς αναμενόμενη. Στην Κίνα, πολλά από τα πιο δημοφιλή EV - συμπεριλαμβανομένου του Seagull της BYD - πωλούνται για περίπου 12.000 $ - και ορισμένα οικονομικά μοντέλα κοστίζουν λιγότερο από το μέσο ηλεκτρονικό σας ποδήλατο. Το μοντέλο αυτό πιθανότατα στις ΗΠΑ θα κόστιζε περίπου 25.000 $ αν επιτρεπόταν στην BYD να το πουλήσει. Το δημοφιλές Model 3 της Tesla ξεκινά από 40.630 $ και φτάνει στα 54.630 $ ανάλογα με την επένδυση και τις επιλογές.

Υπάρχουν, όμως, αναλυτές που υποστήριξαν ότι η Κίνα είναι τόσο μπροστά στο παιχνίδι που αυτοί οι δασμοί θα κάνουν ελάχιστα για να επιβραδύνουν τη δυναμική της. Το πιο πιθανό είναι ότι θα εξακολουθήσουν να είναι ανταγωνιστικότεροι από τους ευρωπαίους ομολόγους τους.

Το αν τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα θα συνεχίσουν να κυριαρχούν στις παγκόσμιες αγορές μετά την έναρξη ισχύος αυτών των δασμών, μένει να φανεί. Η Gartner έχει προβλέψει ότι τα EV θα είναι φθηνότερα στην παραγωγή από τα οχήματα ICE ίδιου μεγέθους σε τρία σύντομα χρόνια, χάρη σε μεγάλο βαθμό στις βελτιώσεις στις μεθόδους κατασκευής με το κόστος παραγωγής να μειώνεται ταχύτερα από το κόστος της μπαταρίας.

 

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης