
Θα επιτρέψει την αποτελεσματικότερη και φιλική προς το περιβάλλον μεταφορά νορβηγικών αγαθών στις ευρωπαϊκές και διεθνείς αγορές
Η νορβηγική εταιρεία μεταφορών North Sea Container Line (NCL) μαζί με τους συνεργάτες της Elkem ASA και MPC Container Ships ASA (MPCC), ξεκίνησαν τη λειτουργία του NCL Vestland στο Haugesund της Νορβηγίας.
Πρόκειται για νέο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου μεθανόλης.
Αυτό σηματοδοτεί την έναρξη των δρομολογίων του καραβιού μεταξύ Νορβηγίας (Δυτικής, Κεντρικής και Βόρειας) και Ρότερνταμ της Ολλανδίας.
Το πλοίο τροφοδοσίας εμπορευματοκιβωτίων είναι το πρώτο από τα δύο πλοία που ανήκουν στην MPCC (ναυλωμένα από την NCL και ανάθεση από την Elkem), για να επιτρέψει την αποτελεσματικότερη και φιλική προς το περιβάλλον μεταφορά νορβηγικών αγαθών και κρίσιμων μετάλλων και υλικών στις ευρωπαϊκές και διεθνείς αγορές.
Κατασκευασμένο από την Taizhou Sanfu Ship Engineering με έδρα την Κίνα, η νέα κατασκευή εντάχθηκε στην MPCC τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους.
Τα NCL Vestland και NCL Nordland είναι τα πρώτα πλοία που στη Νορβηγία καίνε βιομεθανόλη.
Σχεδιάστηκαν στη Νορβηγία από την NCL, με την υποστήριξη του ταμείου NOx και της Norwegian Enova. Η Elkem κατέχει το 40% της NCL.
Σύμφωνα με την NCL, ο «καινοτόμος» σχεδιασμός του σκάφους επιτρέπει σημαντική αύξηση της χωρητικότητας εμπορευμάτων και μείωση 63% στην κατανάλωση ενέργειας ανά TEU ανά ναυτικό μίλι σε σύγκριση με τον υπάρχοντα στόλο.
Τα δύο καράβια θα αντικαταστήσουν 3 συμβατικά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ ταυτόχρονα θα αυξήσουν τη συνολική χωρητικότητα και τη σταθερότητα της κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση των συνολικών εκπομπών.
Τα πλοία είναι σχεδιασμένα για χρήση διπλού καυσίμου, δηλαδή συμβατικά καύσιμα και βιομεθανόλη, ανοίγοντας το δρόμο για ένα καθαρό μηδενικό μέλλον.
Συμφωνίες και δράσεις της NCL
Η NCL υπέγραψε συμφωνία με την Equinor για την προμήθεια της βιομεθανόλης, ανεφοδιασμού καυσίμων στη Νορβηγία.
Αυτή η συμφωνία δίνει τη δυνατότητα στα δύο πλοία να μεταφέρουν TEU ουδέτερου άνθρακα από την πρώτη ημέρα λειτουργίας.
Η NCL Vestland διαπραγματεύεται μεταξύ Stokmarknes και Ευρώπης, επιτρέποντας μεγαλύτερες εβδομαδιαίες αποστολές προϊόντων πυριτίου της Elkem σε Ευρωπαίους πελάτες σε τομείς όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, οι κατασκευές, η αμυντική βιομηχανία και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ).
Χρηματοδότηση έργου
Το έργο ναυπήγησης των δύο πλοίων έλαβε 13,7 εκατομμύρια NOK (περίπου 1,3 εκατομμύρια δολάρια) σε χρηματοδότηση από την Enova (κρατική επιχείρηση που ανήκει στο νορβηγικό Υπουργείο Κλίματος και Περιβάλλοντος), και 60 εκατομμύρια ΝΟΚ από το ταμείο NOx (ταμείο του νορβηγικού επιχειρηματικού τομέα για τη μείωση των εκπομπών).
Δηλώσεις επιτελικών στελεχών
«Αυτά τα υπερσύγχρονα πλοία θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη μεταφορά νορβηγικών αγαθών και στρατηγικών μετάλλων και υλικών πυριτίου στην ήπειρο, ενισχύοντας τη θέση της Νορβηγίας ως σημαντικός και αξιόπιστος προμηθευτής κρίσιμων εισροών για τις ευρωπαϊκές βιομηχανίες.
Η συνεργασία πίσω από αυτό το εγχείρημα αποτελεί παράδειγμα της δύναμης των συνεργασιών για την ενίσχυση της βιομηχανικής ανταγωνιστικότητας και της βιωσιμότητας, ενισχύοντας παράλληλα πράσινες αλυσίδες αξίας σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές.
Μέσω αυτής της επένδυσης, η κοινοπραξία υποστηρίζει τη Νορβηγία στην εκπλήρωση των διεθνών δεσμεύσεων για το κλίμα και των εθνικών στόχων για τη μείωση των εκπομπών στον τομέα των μεταφορών», σχολίασε ο Morten Viga (CFO της Elkem).
«Μαζί με τους εταίρους μας NCL και Elkem, αυτό το έργο μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε έναν πράσινο μεταφορικό διάδρομο στη Βόρεια Ευρώπη, επιτρέποντάς μας παράλληλα να κάνουμε τη σωστή κίνηση προς μια περαιτέρω απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές του στόλου.
Δείχνει επίσης ότι μπορούμε να πετύχουμε φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους ενώνοντας τις δυνάμεις μας με εταίρους ομοϊδεάτες.
Είμαστε ενθουσιασμένοι που θα διευκολύνουμε μια πράσινη αλυσίδα εφοδιασμού εμπορευματοκιβωτίων κατά μήκος της νορβηγικής ακτογραμμής», επεσήμανε ο Constantin Baack (Διευθύνων Σύμβουλος της MPCC).
www.worldenergynews.gr