Οι κατασκευαστές BESS σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν επιλογές οι οποίες δεν είναι ακόμη διαθέσιμες στην Ισπανία, με αποτέλεσμα οι μπαταρίες να μην τυγχάνουν της θερμότερης υποδοχής στην ιβηρική χερσόνησο
Σε τέλμα βρίσκεται ο τομέας της αποθήκευσης ενέργειας στην Ισπανία, αφενός λόγω ανεπαρκούς χρηματοδότησης και αφετέρου λόγω ελλιπούς ρύθμισης, την ώρα που σε λειτουργία είναι μόνο ελάχιστα MW, ενώ η χώρα είναι απίθανο να επιτύχει τους στόχους που έχει θέσει για την αποθήκευση έως το 2030, σύμφωνα με εμπειρογνώμονες.
Με βάση το Montel, οι μπαταρίες θεωρούνται βασική πτυχή της ευρωπαϊκής ενεργειακής πολιτικής για την επίτευξη της απανθρακοποίησης, καθώς αποτελούν το κλειδί για την αντιστάθμιση της διακοπτόμενης παραγωγής από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και της σχετικής αστάθειας των τιμών.
Η Ισπανία αύξησε την περασμένη εβδομάδα τον στόχο της για την αποθήκευση για το 2030 σε 22,5 GW - συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών αλλά και της αντλησιοταμίευσης και της ηλιακής ενέργειας - στο πλαίσιο του σχεδίου της για την ενέργεια και το κλίμα.
Ωστόσο, η εταιρεία συμβούλων Aurora δήλωσε τον Ιούνιο ότι η τρέχουσα χωρητικότητα μπαταριών στη χώρα ανέρχεται σε μόλις 30 MW, ποσότητα που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα 1,4 GW και 3,5 GW στη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, αντίστοιχα.
«Είναι πολύ δύσκολο να χρηματοδοτηθούν νέα έργα» στην Ισπανία, δήλωσε ο Rodrigo Garcia, αναλυτής της Optimize Energy.
Τα συστήματα αποθήκευσης απαιτούσαν μεγάλες επενδύσεις και οι τράπεζες είχαν αρχικά αρκετές αμφιβολίες σχετικά με τις προβλέψεις για τα έσοδα από τη συμμετοχή τους σε αυτά, ενώ οι μπαταρίες δεν μπορούν επί του παρόντος να αποτελέσουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης στις επικουρικές αγορές.
Αγορά χωρητικότητας;
Οι κατασκευαστές BESS σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν επιλογές οι οποίες δεν είναι ακόμη διαθέσιμες στην Ισπανία, με αποτέλεσμα οι μπαταρίες να μην τυγχάνουν της θερμότερης υποδοχής στην ιβηρική χερσόνησο.
Η Ισπανία θα πρέπει να ξεκινήσει την αγορά δυναμικότητας για να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη μπαταριών, δήλωσε ο Josue Munoz, επικεφαλής πωλήσεων μπαταριών για την Ευρώπη στην Hitachi Energy.
Αυτό «θα βοηθούσε πολύ στην ανάδειξη περισσότερων έργων», συμφώνησε ο Garcia.
Η ισπανική κυβέρνηση στοχεύει να εγκρίνει τον μηχανισμό αυτό, ο οποίος έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει στη χρηματοδότηση εφεδρικών μονάδων που παράγουν κατά τη διάρκεια περιόδων ανεπαρκούς παροχής από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, μέχρι το τέλος του έτους.
Εκτός από την παροχή εφεδρείας, οι μπαταρίες θα μπορούσαν να βελτιώσουν τον ρόλο των ηλιακών σταθμών στην Ισπανία και έτσι να μετριάσουν το αυξανόμενο πρόβλημα της περικοπής της πράσινης παραγωγής, δήλωσε ο Garcia.
Το πρόβλημα της γραφειοκρατίας
Η γραφειοκρατία αποτελεί ακόμα ένα σοβαρό εμπόδιο, ωστόσο τα επόμενα δύο χρόνια είναι πιθανό να δούμε μια «μαζική ανάπτυξη» της αποθήκευσης, δήλωσε ο Munoz.
«Η τεχνολογία και η αλυσίδα εφοδιασμού είναι έτοιμες να ανταποκριθούν στον στόχο της Ισπανίας για την αποθήκευση», πρόσθεσε.
Ωστόσο, ο Garcia ήταν επιφυλακτικός: «Οι αριθμοί του σχεδίου, τουλάχιστον για το κομμάτι της αποθήκευσης, είναι αδύνατο να επιτευχθούν».
www.worldenergynews.gr
Με βάση το Montel, οι μπαταρίες θεωρούνται βασική πτυχή της ευρωπαϊκής ενεργειακής πολιτικής για την επίτευξη της απανθρακοποίησης, καθώς αποτελούν το κλειδί για την αντιστάθμιση της διακοπτόμενης παραγωγής από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και της σχετικής αστάθειας των τιμών.
Η Ισπανία αύξησε την περασμένη εβδομάδα τον στόχο της για την αποθήκευση για το 2030 σε 22,5 GW - συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών αλλά και της αντλησιοταμίευσης και της ηλιακής ενέργειας - στο πλαίσιο του σχεδίου της για την ενέργεια και το κλίμα.
Ωστόσο, η εταιρεία συμβούλων Aurora δήλωσε τον Ιούνιο ότι η τρέχουσα χωρητικότητα μπαταριών στη χώρα ανέρχεται σε μόλις 30 MW, ποσότητα που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα 1,4 GW και 3,5 GW στη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, αντίστοιχα.
«Είναι πολύ δύσκολο να χρηματοδοτηθούν νέα έργα» στην Ισπανία, δήλωσε ο Rodrigo Garcia, αναλυτής της Optimize Energy.
Τα συστήματα αποθήκευσης απαιτούσαν μεγάλες επενδύσεις και οι τράπεζες είχαν αρχικά αρκετές αμφιβολίες σχετικά με τις προβλέψεις για τα έσοδα από τη συμμετοχή τους σε αυτά, ενώ οι μπαταρίες δεν μπορούν επί του παρόντος να αποτελέσουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης στις επικουρικές αγορές.
Αγορά χωρητικότητας;
Οι κατασκευαστές BESS σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν επιλογές οι οποίες δεν είναι ακόμη διαθέσιμες στην Ισπανία, με αποτέλεσμα οι μπαταρίες να μην τυγχάνουν της θερμότερης υποδοχής στην ιβηρική χερσόνησο.
Η Ισπανία θα πρέπει να ξεκινήσει την αγορά δυναμικότητας για να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη μπαταριών, δήλωσε ο Josue Munoz, επικεφαλής πωλήσεων μπαταριών για την Ευρώπη στην Hitachi Energy.
Αυτό «θα βοηθούσε πολύ στην ανάδειξη περισσότερων έργων», συμφώνησε ο Garcia.
Η ισπανική κυβέρνηση στοχεύει να εγκρίνει τον μηχανισμό αυτό, ο οποίος έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει στη χρηματοδότηση εφεδρικών μονάδων που παράγουν κατά τη διάρκεια περιόδων ανεπαρκούς παροχής από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, μέχρι το τέλος του έτους.
Εκτός από την παροχή εφεδρείας, οι μπαταρίες θα μπορούσαν να βελτιώσουν τον ρόλο των ηλιακών σταθμών στην Ισπανία και έτσι να μετριάσουν το αυξανόμενο πρόβλημα της περικοπής της πράσινης παραγωγής, δήλωσε ο Garcia.
Το πρόβλημα της γραφειοκρατίας
Η γραφειοκρατία αποτελεί ακόμα ένα σοβαρό εμπόδιο, ωστόσο τα επόμενα δύο χρόνια είναι πιθανό να δούμε μια «μαζική ανάπτυξη» της αποθήκευσης, δήλωσε ο Munoz.
«Η τεχνολογία και η αλυσίδα εφοδιασμού είναι έτοιμες να ανταποκριθούν στον στόχο της Ισπανίας για την αποθήκευση», πρόσθεσε.
Ωστόσο, ο Garcia ήταν επιφυλακτικός: «Οι αριθμοί του σχεδίου, τουλάχιστον για το κομμάτι της αποθήκευσης, είναι αδύνατο να επιτευχθούν».
www.worldenergynews.gr