Το 2025 ο δεύτερος σταθμός στην Ακράτα
Στα τέλη του 2025 θα ολοκληρωθεί και ο δεύτερος σταθμός ανεφοδιασμού οχημάτων με υδρογόνο στην Ακράτα. Και τα δύο πρατήρια υδρογόνου, συνολικού προϋπολογισμού περίπου έξι εκατ. ευρώ, είναι συγχρηματοδοτούμενα από την ΕΕ σε ποσοστό 50%.
Ο σχεδιασμός προβλέπει τα δύο υδρογονάδικα να κατασκευαστούν σε διαφορετικά ρεύματα της εθνικής οδού. Ο σταθμός της Ακράτας θα λειτουργεί στην κατεύθυνση από την Αθήνα προς την Πάτρα και ο δεύτερος των Αγίων Θεοδώρων στο ρεύμα από Πάτρα προς Αθήνα.
Και τα δύο πρατήρια υδρογόνου θα είναι δημοσίως προσβάσιμα και οι αντλίες τους θα είναι πολύ υψηλής πίεσης, πάνω από 200 bar, προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα ανεφοδιασμού και βαρέων οχημάτων αλλά και ΙΧ. Στόχος είναι σε πρώτη φάση να εξυπηρετούνται οχήματα κυρίως βαρέως τύπου, τα οποία θα φτάνουν στην Ελλάδα μέσω του λιμανιού της Πάτρας.
Το υδρογόνο στα πρατήρια αρχικά θα είναι «μπλε», δηλαδή θα παράγεται με χρήση φυσικού αερίου και αργότερα, όταν θα έχουν προχωρήσει οι επενδύσεις του ομίλου για την παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου θα διαθέτουν «πράσινο» υδρογόνο. Ακόμη, η Motor Oil έχει ξεκινήσει συζητήσεις και με φορείς του δημοσίου για την εγκατάσταση σε πρώτη φάση ανάλογων υποδομών σε αμαξοστάσια λεωφορείων.
Έρχεται και το λεωφορείο υδρογόνου
Επίσης, εντός των επόμενων δύο εβδομάδων αναμένεται ότι θα φτάσει στην Ελλάδα ένα λεωφορείο υδρογόνου, το οποίο θα περιοδεύσει στις ελληνικες πόλεις της Κοζάνης, της Θεσσαλονίκης, της Αθήνας και της Πάτρας. Πρόκειται για μέρος του ευρωπαϊκού προγράμματος JIVE, στο οποίο συμμετέχει η Motor Oil. Τον συντονισμό για την Ελλάδα έχει το cluster βιοοικονομίας και περιβάλλοντος της Δυτικής Μακεδονίας και υλοποιείται από την Motor Oil, με την υποστήριξη της Hellenic Hydrogen (Motor Oil και ΔΕΗ) και της Coral Gas, η οποία θα διαθέσει έναν κινητό σταθμό ανεφοδιασμού του λεωφορείου με υδρογόνο. Το λεωφορείο αναμένεται να ξεκινήσει το ταξίδι του εντός των επόμενων εβδομάδων από τη Βιέννη. Στόχος του έργου είναι η ενημέρωση των πολιτών, αλλά κυρίως η ενεργοποίηση των δήμων, αλλά και βιομηχανιών που χρησιμοποιούν βαρέα οχήματα ώστε να ενεργοποιηθούν στην οικονομία του υδρογόνου.
Βεβαίως, ο όμιλος εξακολουθεί να αναπτύσσεται και στην ηλεκτροκίνηση. Τελευταία τοποθετήθηκαν επιπλέον 13 ηλεκτροφορτιστές τελευταίας τεχνολογίας και 12 super chargers σε πρατήρια της AVIN, οι οποίοι είναι συνδεδεμένοι με την πλαρφόρμα in-charge της NRG. Οι νέοι ηλεκτροφορτιστές βρίσκονται σε πρατήρια στην Ολυμπία Οδό, στα Μέγαρα, στην Ακράτα, στην ΠΑΘΕ στο ύψος της Σκοτίνας, στον Πλάτανο, στην Ιόνια Οδό κ.ά.
www.worldenergynews.gr