Απόψεις

NY Times: Θα ευνοηθεί η Κίνα από τον «πόλεμο» που κάνει ο Trump στις ΑΠΕ

NY Times: Θα ευνοηθεί η Κίνα από τον «πόλεμο» που κάνει ο Trump στις ΑΠΕ

Τις συνέπειες της ενεργειακής πολιτικής του νέου προέδρου των ΗΠΑ για την Αμερική και την ασιατική χώρα - Thomas L. Friedman

Οι εξαγγελίες του Ντόναλντ Τραμπ για την πολιτική που θα ασκήσει στα ενεργειακά θέματα, απασχολούν τον Thomas L. Friedman ο οποίος μέσω άρθρου στην ημερήσια πρωινή αμερικανική εφημερίδα «New York Times», επικρίνει το νέο πρόεδρο των ΗΠΑ διότι θεωρεί ότι αν σκοτώσει… τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), θα ευνοηθεί η Κίνα.

Thomas_L._Friedman.jpg

Συνοπτικά το άρθρο:

Ο Ντόναλντ Τραμπ αμφισβητεί τα ηλεκτρικά οχήματα και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επειδή δεν συμμορφώνονται με την ιδεολογία MAGA.

Αυτό δεν εξυπηρετεί το εθνικό συμφέρον ούτε το αντίστοιχο της δικής του βάσης αφού οι 5 πολιτείες με το μεγαλύτερο μερίδιο αιολικής ενέργειας στην Αμερική είναι «κόκκινες».

Παρήγαγαν τουλάχιστον το 1/3 της δύναμής τους από τον άνεμο.

Αυτό είναι γεωγραφία, όχι πολιτική: οι αγροτικές περιοχές στη μέση της Αμερικής έχουν το μεγαλύτερο δυναμικό ηλιακής και αιολικής ενέργειας. Το ξέρουν και το εκμεταλλεύονται, ακόμα κι αν ψηφίσουν Ρεπουμπλικάνοι.

Το πιο σημαντικό: Εάν η κραυγή «τρύπα, μωρό, τρυπάνι» του Τραμπ (στην αυγή αυτής της εποχής της τεχνητής νοημοσύνης, των ηλεκτρικών οχημάτων, των μπαταριών και των αυτόνομων αυτοκινήτων), γίνει πραγματικά η Αμερική δεν θα είναι ξανά μεγάλη.

Αυτό σίγουρα θα βοηθήσει να γίνει η Κίνα μεγάλη ξανά.

Θα το εκμεταλλευτεί η Κίνα

Η Κίνα δεν είναι επίσης τόσο ανόητη ώστε να αντιμετωπίζει μια μορφή παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ως πιο συντηρητική, φιλελεύθερη ή μαοϊκή από μια άλλη.

Μου έκανε εντύπωση η «σύμπτωση» που την ημέρα της ορκωμοσίας του Τραμπ, αποκάλυψε τη νεότερη ναυαρχίδα της κινεζικής A.I. (μοντέλο R1) που επέδειξε ένα νέο επίπεδο συλλογιστικής δύναμης.

 
Τι σχέση λοιπόν έχει αυτό με την ενεργειακή πολιτική;

Γιατί όλα σήμερα είναι συνδεδεμένα αυτό ακριβώς που δεν καταλαβαίνουν ο Τραμπ και οι δεξιοί του «wokesters».

Η ταχύτερη A.I. βελτιώνεται με συνέπεια τα αυτόνομα ηλεκτρικά οχήματα να γίνουν, πιο αποδοτικά και πιο έξυπνα.

Αλλά όσο περισσότερο η A.I. βελτιώνεται, τόσο περισσότερη ενέργεια θα απαιτήσει.

Όσο περισσότερη ενέργεια απαιτεί, τόσο περισσότερο θέλουμε να είναι ανανεώσιμη, ώστε να μην επιδεινωθεί η κλιματική αλλαγή.

Όσο πιο ανανεώσιμο είναι, τόσο περισσότερο A.I. ότι η Αμερική μπορεί να παράγει και όσο πιο αποδοτικές γίνονται οι ηλεκτρικές μας μπαταρίες.

Όσο πιο αποτελεσματικές γίνονται οι μπαταρίες μας, τόσο περισσότερα πράγματα μπορούν να τροφοδοτήσουν (από αυτοκίνητα μέχρι σπίτια και εργοστάσια) και τόσο πιο ανταγωνιστικές γίνονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες μας σε έναν κόσμο όπου το μέλλον της κινητικότητας θα είναι σε μεγάλο βαθμό υβριδικά-ηλεκτρικά, πλήρως ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα.


Το μέλλον έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Με άλλα λόγια, στον 21ο αιώνα θα κυριαρχήσει η χώρα που έχει το πιο έξυπνο, φθηνότερο και αποδοτικότερο οικοσύστημα A.I., E.V.s, έξυπνες μπαταρίες και άφθονο καθαρό ρεύμα.

Ακριβώς όπως στη Βιομηχανική Εποχή κυριαρχούσε όποιος είχε το μεγαλύτερο οικοσύστημα άνθρακα, χάλυβα, πετρελαίου και κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Τα αυτόνομα αυτοκίνητα και σύντομα τα αυτόνομα λεωφορεία και τα φορτηγά μεγάλων αποστάσεων, πρέπει να είναι πλήρως ηλεκτρικά και δορυφορικά.

ηλεκτρικά_αυτοκίνητα_ΣΤΑΘΜΟΙ_ΦΟΡΤΙΣΗΣ_1_2.jpeg

Οι ηλεκτρικοί κινητήρες μπορούν να αλλάξουν την ποσότητα ισχύος που εφαρμόζουν για να στρίψουν τους τροχούς στιγμιαία, σε ένα μικρό κλάσμα του χρόνου που χρειάζεται για να επιταχύνει σε ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.

Ο πολύ ταχύτερος χρόνος αντίδρασης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε απόκριση σε έναν υπολογιστή αυτόνομης οδήγησης είναι απαραίτητος για να μην σκοτώσετε ανθρώπους.

Θυμηθείτε, αυτά τα αυτοκίνητα είναι απλώς smartphone, έξυπνα ρομπότ και έξυπνες μπαταρίες σε τροχούς. Επομένως, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι μερικά από τα πιο δημοφιλή ηλεκτρονικά ηλεκτρικά στην Κίνα κατασκευάζονται από τη Xiaomi και τη Huawei, αμφότερες εταιρείες smartphone, και την BYD, την εταιρεία μπαταριών. Οι κινεζικές εταιρείες θεωρούν ότι κατασκευάζουν ψηφιακές συσκευές μεταφοράς, όχι μόνο αυτοκίνητα.

Πάρα πολλές εταιρείες αυτοκινήτων στις ΗΠΑ εξακολουθούν να κατασκευάζουν αυτοκίνητα που συνδέονται με το τηλέφωνο. (Μια από τις πιο μοιραίες βιομηχανικές αποφάσεις που ελήφθησαν στην Αμερική ήταν όταν η Apple και η Google αποφάσισαν να μην κατασκευάσουν αυτοκίνητα).

Η BYD (η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο), επενδύει 14 δισεκατομμύρια δολάρια στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, όπως ανέφερε πέρυσι ο επικεφαλής του γραφείου των Times στο Πεκίνο, Keith Bradsher.

Η BYD αποφάσισε ότι η αυτόνομη οδήγηση ήταν το μέλλον και συνεργάστηκε με χιλιάδες μηχανικούς.

Το ιδανικότερο E.V. είναι αυτό που τροφοδοτείται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (αιολική, ηλιακή, κυματική, υδροηλεκτρική ή πυρηνική ενέργεια). Τότε είστε πραγματικά καθαροί.

Η Κίνα δεν είναι ακόμη πλήρως εκεί. Αλλά η ενεργειακή προσέγγιση της Κίνας είναι αυτό που επέλεξαν οι Τζο Μπάιντεν, Μπαράκ Ομπάμα και Τζορτζ Μπους: όλα τα παραπάνω.

Ας εκμεταλλευτούμε το πλεονέκτημά μας στο πετρέλαιο και το φυσικό αέριο: Υπό τον Μπάιντεν, η Αμερική άντλησε περισσότερο πετρέλαιο το 2023 από οποιαδήποτε άλλη χώρα στην ιστορία του κόσμου.

Αλλά είπε επίσης ότι ενώ εκμεταλλευόμαστε το πλεονέκτημά μας στα ορυκτά καύσιμα, ας διπλασιάσουμε την αιολική και ηλιακή ενέργεια, το υδρογόνο, τη σύντηξη, τα πυρηνικά και ηλεκτρικά οχήματα ώστε να μπορούμε να κατέχουμε το οικοσύστημα κινητικότητας-A.I.-μπαταριών-αυτονομίας που θα αποτελέσει τον κινητήρα τόσων πολλών καινοτομιών στον 21ο αιώνα.

 

Μετά ήρθε ο Τραμπ

Τραμπ_2_1.jpg

Αμέσως κήρυξε «εθνική ενεργειακή έκτακτη ανάγκη» επειδή οι ηγέτες της αμερικανικής A.I. του είπαν ότι δεν πρόκειται να έχουν αρκετή ισχύ για να λειτουργήσουν τα κέντρα δεδομένων που καταβροχθίζουν ενέργεια.

Και πώς πρότεινε ο Τραμπ να αντιμετωπιστεί η κατάσταση έκτακτης ανάγκης που κήρυξε; Με τον διπλασιασμό των ορυκτών καυσίμων, σε συνδυασμό με το πάγωμα των κυβερνητικών κινήτρων της εποχής Μπάιντεν για την αιολική ενέργεια, θέτοντας υπό αμφισβήτηση τα κίνητρα για ηλιακή ενέργεια και καυχιόμαστε για την κατασκευή τεράστιων κέντρων δεδομένων που κατακλύζουν την ηλεκτρική ενέργεια για A.I.

Αυτό δεν είναι οικοσύστημα. Αυτό είναι ένα δεξιό ενεργειακό χάος.


Στροφή… σε άνθρακα αν καταργηθούν οι ΑΠΕ

Ο άνεμος και η ηλιακή ενέργεια μαζί παρέχουν σήμερα περισσότερο από το 14% της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας.

ΑΝΘΡΑΚΑΣ_-_ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ_3_2.jpg

Την περασμένη εβδομάδα οι Times έγραψαν:
«Ο Τραμπ δήλωσε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες αντιμετωπίζουν μια ενεργειακή έκτακτη ανάγκη, ωστόσο θέλουν να εμποδίσουν χιλιάδες μεγαβάτ προγραμματισμένων αιολικών έργων που θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν σπίτια και των επιχειρήσεων. Μιλάει για την ενίσχυση της αμερικανικής παραγωγής, αλλά σχεδιάζει να αποσύρει τη βοήθεια από τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία έχει επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια σε νέα εργοστάσια σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες».

Ο Carl Pope (πρώην πρόεδρος του Sierra Club και συγγραφέας, μαζί με τον Michael Bloomberg, του «Climate of Hope») είπε ότι «εάν πνίξουμε… την ανάπτυξη της αιολικής βιομηχανίας των ΗΠΑ, ενώ η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας αυξάνεται στα ύψη, μπορεί να χρειαστεί να θέσουμε εκ νέου σε λειτουργία εργοστάσια άνθρακα, που θα ήταν εξαιρετικά ακριβά.

Είναι ακριβώς το αντίθετο της κοινής λογικής. Πράγματι, δεν έχει νόημα. Η Κίνα πρέπει να το λατρεύει γιατί οι ηγέτες της γνωρίζουν πόσο θα αποδυναμώσει την Αμερική ως ανταγωνιστή στο βιομηχανικό οικοσύστημα του μέλλοντος: A.I., αυτόνομα οχήματα, μπαταρίες και καθαρή ισχύς.

Πέρυσι μια ανάλυση στον ιστότοπο έρευνας για το κλίμα Carbon Brief, σημείωσε ότι η Κίνα πραγματοποίησε τεράστια αύξηση στις επενδύσεις καθαρής ενέργειας το 2023 (ιδιαίτερα, οι λεγόμενες «νέες 3» βιομηχανίες ηλιακής ενέργειας, ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταρίες).

Συγκεκριμένα ανέφερε ότι «Το 2023 οι επενδύσεις καθαρής ενέργειας στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 40% από έτος σε έτος» στα 890 δισεκατομμύρια δολάρια, μια επένδυση που «είναι σχεδόν τόσο μεγάλη όσο οι συνολικές παγκόσμιες επενδύσεις στον εφοδιασμό ορυκτών καυσίμων το 2023».

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης