Οι μεγάλες εταιρίες του κλάδου εκφράζουν φόβους ότι η αντιεμπορική ρητορική του Trump κατά τη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας, θα πλήξει περαιτέρω τη ναυτιλία
Κύματα...σοκ και στην αγορά της ναυτιλίας προκαλεί η εμφατική νίκη του Donald Trump στις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ.
Οι μεγάλες εταιρίες του κλάδου εκφράζουν φόβους ότι η αντιεμπορική ρητορική του Trump κατά τη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας, θα πλήξει περαιτέρω τη ναυτιλία, την ώρα που παλεύει να εξέλθει του χειρότερου καθοδικού κύκλου των τελευταίων 30 ετών, όπως μεταδίδει η Wall Street Journal.
Όπως σχολιάζει στην αμερικανική εφημερίδα ο Βασίλης Καρατζάς, ναυτιλιακός σύμβουλος ο οποίος συνεργάζεται με μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, είναι λίγες οι λεπτομέρειες σχετικά με την εμπορική πολιτική που σκοπεύει να εφαρμόσει ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ.
«Βραχυπρόθεσμα η επίδραση του σοκ στις αγορές ενδέχεται να οδηγήσει σε μικρότερους όγκους, σε μια περίοδο που οι ναυτιλιακές ανακοινώνουν αποτελέσματα «στο κόκκινο».
Ο Trump έχει ασκήσει επανειλημμένως κριτική στις μεγάλες εμπορικές συμφωνίες που έχουν υπογράψει οι ΗΠΑ, όπως η NAFTA με τον Καναδά και η ΤPP.
Αυτές οι θέσεις δεν βοηθούν τη ναυτιλιακή αγορά, την ώρα που ο Παγκόσμιο Οργανισμός Εμπορίου προβλέπει ανάπτυξη του εμπορίου μόλις κατά 1,7% το 2016.
Πρόκειται για τον χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης από το 2008.
Σημειώνεται ότι το 90% των εξαγωγών και εισαγωγών των ΗΠΑ μεταφέρεται δια θαλάσσης με containers.
Στον απόηχο της εκλογής Trump την Τετάρτη, οι μετοχές της Moller-Maersk σημείωσαν πτώση 4,25% στις συναλλαγές της Κοπεγχάγης.
Εκπρόσωπος της Maersk Line δήλωσε ότι οι ΗΠΑ αποτελούν μια πολύ σημαντική αγορά και πως είναι πολύ νωρίς να προβλέψει κανείς πως θα επιδράσει το αποτέλεσμα των αμερικανικών εκλογών.
Μία από τις αγωνίες της ναυτιλιακής βιομηχανίας είναι σε ποιο βαθμό η νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ θα προωθήσει πολιτικές προστατευτισμού και αν θα την ακολουθήσουν οι άλλοι μεγάλες δυνάμεις του εμπορίου, όπως η Κίνα.
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο των ΗΠΑ, με τις εμπορικές συναλλαγές μεταξύ των δύο χωρών, να ανέρχονται συνολικά σε 416 δισ. δολ. για το 2016, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της αμερικανικής κυβέρνησης.
Η αισιόδοξη άποψη
Πάντως δεν λείπουν και οι πλοιοκτήτες που πιστεύουν ότι η διακυβέρνηση Trump δεν πρόκειται να προκαλέσει κανένα εμπορικό πόλεμο ανάμεσα στις μεγάλες δυνάμεις.
Όπως σχολιάζει χαρακτηριστικά ο Robert Bugbee, πρόεδρος της Scorpio Tankers «δεν νομίζω ότι έχει κανείς σκοπό να ακυρώσει τις παραδόσεις των δώρων για τα Χριστούγεννα!».
Όπως τονίζει, «οι business είναι business και δεν νομίζω ότι ο Trump θέλει να μείνει στην ιστορία ως ο πρόεδρος που αναστάτωσε το παγκόσμιο εμπόριο.
Η μετοχή της Scorpio Tankers σημείωσε άνοδο 1,5% στις συναλλαγές της Νέας Υόρκης.
Μαρία Παπαδάτου
www.worldenergynews.gr
Οι μεγάλες εταιρίες του κλάδου εκφράζουν φόβους ότι η αντιεμπορική ρητορική του Trump κατά τη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας, θα πλήξει περαιτέρω τη ναυτιλία, την ώρα που παλεύει να εξέλθει του χειρότερου καθοδικού κύκλου των τελευταίων 30 ετών, όπως μεταδίδει η Wall Street Journal.
Όπως σχολιάζει στην αμερικανική εφημερίδα ο Βασίλης Καρατζάς, ναυτιλιακός σύμβουλος ο οποίος συνεργάζεται με μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, είναι λίγες οι λεπτομέρειες σχετικά με την εμπορική πολιτική που σκοπεύει να εφαρμόσει ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ.
«Βραχυπρόθεσμα η επίδραση του σοκ στις αγορές ενδέχεται να οδηγήσει σε μικρότερους όγκους, σε μια περίοδο που οι ναυτιλιακές ανακοινώνουν αποτελέσματα «στο κόκκινο».
Ο Trump έχει ασκήσει επανειλημμένως κριτική στις μεγάλες εμπορικές συμφωνίες που έχουν υπογράψει οι ΗΠΑ, όπως η NAFTA με τον Καναδά και η ΤPP.
Αυτές οι θέσεις δεν βοηθούν τη ναυτιλιακή αγορά, την ώρα που ο Παγκόσμιο Οργανισμός Εμπορίου προβλέπει ανάπτυξη του εμπορίου μόλις κατά 1,7% το 2016.
Πρόκειται για τον χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης από το 2008.
Σημειώνεται ότι το 90% των εξαγωγών και εισαγωγών των ΗΠΑ μεταφέρεται δια θαλάσσης με containers.
Στον απόηχο της εκλογής Trump την Τετάρτη, οι μετοχές της Moller-Maersk σημείωσαν πτώση 4,25% στις συναλλαγές της Κοπεγχάγης.
Εκπρόσωπος της Maersk Line δήλωσε ότι οι ΗΠΑ αποτελούν μια πολύ σημαντική αγορά και πως είναι πολύ νωρίς να προβλέψει κανείς πως θα επιδράσει το αποτέλεσμα των αμερικανικών εκλογών.
Μία από τις αγωνίες της ναυτιλιακής βιομηχανίας είναι σε ποιο βαθμό η νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ θα προωθήσει πολιτικές προστατευτισμού και αν θα την ακολουθήσουν οι άλλοι μεγάλες δυνάμεις του εμπορίου, όπως η Κίνα.
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο των ΗΠΑ, με τις εμπορικές συναλλαγές μεταξύ των δύο χωρών, να ανέρχονται συνολικά σε 416 δισ. δολ. για το 2016, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της αμερικανικής κυβέρνησης.
Η αισιόδοξη άποψη
Πάντως δεν λείπουν και οι πλοιοκτήτες που πιστεύουν ότι η διακυβέρνηση Trump δεν πρόκειται να προκαλέσει κανένα εμπορικό πόλεμο ανάμεσα στις μεγάλες δυνάμεις.
Όπως σχολιάζει χαρακτηριστικά ο Robert Bugbee, πρόεδρος της Scorpio Tankers «δεν νομίζω ότι έχει κανείς σκοπό να ακυρώσει τις παραδόσεις των δώρων για τα Χριστούγεννα!».
Όπως τονίζει, «οι business είναι business και δεν νομίζω ότι ο Trump θέλει να μείνει στην ιστορία ως ο πρόεδρος που αναστάτωσε το παγκόσμιο εμπόριο.
Η μετοχή της Scorpio Tankers σημείωσε άνοδο 1,5% στις συναλλαγές της Νέας Υόρκης.
Μαρία Παπαδάτου
www.worldenergynews.gr






