Σε επαγρύπνηση παραμένει η ελληνική πρεσβεία στη Ντόχα.
Οι Έλληνες του Κατάρ είναι η τρίτη εθνικότητα πολιτών της ΕΕ που έχει ενσωματωθεί τα τελευταία χρόνια στον οικονομικό ιστό της αραβικής χώρας.
Κυρίως στον κατασκευαστικό τομέα, ο οποίος ενόψει του Μουντιάλ το 2022 έχει μετατρέψει την καταρινή πρωτεύουσα σε ένα απέραντο εργοτάξιο, δίνοντας την ευκαιρία σε πολλούς Ευρωπαίους να αποκομίσουν τα υψηλά οικονομικά οφέλη που προσφέρουν εκεί συμβάσεις έργου μηνών ή ετών.
Σημαντική εξ αυτού είναι και η παρουσία ελληνικών τεχνικών εταιρειών στο Κατάρ.
Πολλές ελληνικές τεχνικές εταιρείες, όπως ο ΑΚΤΩΡ, η ΤΕΡΝΑ, η J-P ΑΒΑΞ, η DS STEEL και η ΑΡΧΙΡΟΔΟΝ, δραστηριοποιούνται εκεί σε έργα υποδομών.
Ενδεικτική επιτυχία είναι η ανάληψη, τον Απρίλιο 2014, από την εταιρεία ΑΚΤΩΡ, ως «leader» της κοινοπραξίας ALYSJ JV, και με συμμετοχή 32% στο σχήμα κατασκευής του έργου, της μελέτης και κατασκευής της γραμμής «Gold Line Underground» του μετρό της Ντόχα.
Η αξία εκτέλεσης του έργου ανέρχεται σε 4,4 δισ. δολάρια ΗΠΑ, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός κατασκευής του μετρό της Ντόχας υπερβαίνει τα 20 δισ. δολάρια ΗΠΑ.
Η ΑΚΤΩΡ έχει, επίσης, τα τελευταία χρόνια, κατασκευάσει και συντηρεί διάφορα κτίρια του αερολιμένος Ντόχας («Hammad International Airport»), μεταξύ των οποίων και το μεγαλύτερο υπόστεγο αεροσκαφών στον κόσμο, ενώ κατασκεύασε και ένα από τα τρία κλειστά στάδια handball, στα οποία πραγματοποιήθηκε το 24ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του αθλήματος (15.1. - 1.2.2015).
Σημαντικό είναι, επίσης, ότι η εταιρεία «Αρχιρόδον» συμμετέχει στην κοινοπραξία κατασκευής της υπέργειας «κόκκινης γραμμής» του μετρό, της οποίας ηγείται η ισπανική εταιρεία «FCC», έργο που εκτιμάται στα 506 εκατ. ευρώ.
Αξιοσημείωτες είναι και οι επιτυχίες στην ανάληψη κατασκευαστικών έργων στο Κατάρ της εταιρείας «Joannou & Paraskevaides (Overseas) Ltd / J&P - Άβαξ Α.Ε.», στην οποία η J&P-Άβαξ Α.Ε. συμμετέχει με ποσοστό 25%. Συγκεκριμένα, στην εταιρεία ανατέθηκαν από την αρχή δημοσίων έργων του Κατάρ (ASHGHAL) δύο έργα: Την Κατασκευή του Δυτικού Διαδρόμου «Construction of West Corridor», προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ, το οποίο αφορά στην κατασκευή 10,5 χλμ. δρόμου ταχείας κυκλοφορίας.
Και την πλήρη μελέτη και κατασκευή αυτοκινητοδρόμου 45 χλμ., ως μέρος του συνολικού έργου «Orbital Highway» σύνδεσης του νέου λιμανιού της Ντόχας στον νότο με τη βιομηχανική περιοχή στον βορρά προϋπολογισμού 700 εκατ. ευρώ.
Με τα παραπάνω δεδομένα, ως κεραυνός εν αιθρία έπεσε για τους Έλληνες η πρόσφατη κρίση και η διπλωματική απομόνωση που επέβαλαν στο Κατάρ αραβικές χώρες, με την ανησυχία που αυτή εύλογα εγείρει για όσους βρίσκονται εκεί, είτε διαμένουν μόνιμα είτε περιστασιακά, και βιώνουν με αβεβαιότητα το μέλλον τους ελπίζοντας ότι η υφιστάμενη κρίση θα εκτονωθεί σύντομα.
Σε επαγρύπνηση βρίσκεται και η ελληνική πρεσβεία στη Ντόχα, η οποία παρακολουθεί την κατάσταση σε στενή επικοινωνία με τις καταρινές Αρχές, αλλά και με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Μάλιστα, ανέλαβε και τη διπλωματική εκπροσώπηση της Αιγύπτου μετά από αίτημα του υπουργού Εξωτερικών Σάμεχ Σουκρι, το οποίο αποδέχθηκε ο Έλληνας ομόλογός του Νίκος Κοτζιάς.
Η εφαμογή κυρώσεων, μετά τη διακοπή των διπλωματικών τους σχέσεων με το Κατάρ, από τη Σαουδική Αραβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Μπαχρέιν και την Αίγυπτο, επηρεάζουν τις μεταφορές, θαλάσσιες, χερσαίες και αεροπορικές, όπως ενημέρωσε η πρεσβεία μας στο Κατάρ τους Έλληνες πολίτες που θέλουν να μετακινηθούν από ή προς την καταρινή πρωτεύουσα μέσω ενδιάμεσων σταθμών.
Η αεροπορική σύνδεση της Ντόχα με όλες αυτές τις χώρες έχει ανασταλεί με αποτέλεσμα η πρόσβαση να είναι εφικτή μέσω άλλων ενδιάμεσων σταθμών σε χώρες, όπως το Ομάν ή το Κουβέιτ.
Αναφορικά με άλλους προορισμούς, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, «οι επιβάτες που επιθυμούν να αναχωρήσουν ή να εισέλθουν στο Κατάρ, πρέπει να χρησιμοποιήσουν πτήσεις που δεν διέρχονται μέσω Η.Α.Ε., Σαουδικής Αραβίας, Μπαχρέιν και Αιγύπτου, αλλά από άλλες ενδιάμεσες χώρες - σταθμούς» διευκρινίζει η ελληνική πρεσβεία στο Κατάρ στο site του ΥΠΕΞ, επισημαίνοντας πως περισσότερες πληροφορίες για τους ενδιαφερόμενους θα μπορούν να δίνουν οι αεροπορικές εταιρείες που συνεχίζουν να πραγματοποιούν δρομολόγια από ή προς Κατάρ.
Ενημερώνει επίσης πως «η Σαουδική Αραβία ανακοίνωσε το κλείσιμο των χερσαίων συνόρων της με το Κατάρ, ενώ Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Μπαχρέιν και Αίγυπτος προχώρησαν σε διακοπή των ναυτιλιακών συνδέσεων με το Κατάρ».
Παραθέτει τέλος τηλέφωνα και e-mail σε Ντόχα και Αθήνα για σχετική περαιτέρω ενημέρωση: πρεσβεία (00974) 3395 0119, ΥΠΕΞ: 210 3681730, 210 3681259, e-mail: mdk@mfa.gr
Πηγή: www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr
Κυρίως στον κατασκευαστικό τομέα, ο οποίος ενόψει του Μουντιάλ το 2022 έχει μετατρέψει την καταρινή πρωτεύουσα σε ένα απέραντο εργοτάξιο, δίνοντας την ευκαιρία σε πολλούς Ευρωπαίους να αποκομίσουν τα υψηλά οικονομικά οφέλη που προσφέρουν εκεί συμβάσεις έργου μηνών ή ετών.
Σημαντική εξ αυτού είναι και η παρουσία ελληνικών τεχνικών εταιρειών στο Κατάρ.
Πολλές ελληνικές τεχνικές εταιρείες, όπως ο ΑΚΤΩΡ, η ΤΕΡΝΑ, η J-P ΑΒΑΞ, η DS STEEL και η ΑΡΧΙΡΟΔΟΝ, δραστηριοποιούνται εκεί σε έργα υποδομών.
Ενδεικτική επιτυχία είναι η ανάληψη, τον Απρίλιο 2014, από την εταιρεία ΑΚΤΩΡ, ως «leader» της κοινοπραξίας ALYSJ JV, και με συμμετοχή 32% στο σχήμα κατασκευής του έργου, της μελέτης και κατασκευής της γραμμής «Gold Line Underground» του μετρό της Ντόχα.
Η αξία εκτέλεσης του έργου ανέρχεται σε 4,4 δισ. δολάρια ΗΠΑ, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός κατασκευής του μετρό της Ντόχας υπερβαίνει τα 20 δισ. δολάρια ΗΠΑ.
Η ΑΚΤΩΡ έχει, επίσης, τα τελευταία χρόνια, κατασκευάσει και συντηρεί διάφορα κτίρια του αερολιμένος Ντόχας («Hammad International Airport»), μεταξύ των οποίων και το μεγαλύτερο υπόστεγο αεροσκαφών στον κόσμο, ενώ κατασκεύασε και ένα από τα τρία κλειστά στάδια handball, στα οποία πραγματοποιήθηκε το 24ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του αθλήματος (15.1. - 1.2.2015).
Σημαντικό είναι, επίσης, ότι η εταιρεία «Αρχιρόδον» συμμετέχει στην κοινοπραξία κατασκευής της υπέργειας «κόκκινης γραμμής» του μετρό, της οποίας ηγείται η ισπανική εταιρεία «FCC», έργο που εκτιμάται στα 506 εκατ. ευρώ.
Αξιοσημείωτες είναι και οι επιτυχίες στην ανάληψη κατασκευαστικών έργων στο Κατάρ της εταιρείας «Joannou & Paraskevaides (Overseas) Ltd / J&P - Άβαξ Α.Ε.», στην οποία η J&P-Άβαξ Α.Ε. συμμετέχει με ποσοστό 25%. Συγκεκριμένα, στην εταιρεία ανατέθηκαν από την αρχή δημοσίων έργων του Κατάρ (ASHGHAL) δύο έργα: Την Κατασκευή του Δυτικού Διαδρόμου «Construction of West Corridor», προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ, το οποίο αφορά στην κατασκευή 10,5 χλμ. δρόμου ταχείας κυκλοφορίας.
Και την πλήρη μελέτη και κατασκευή αυτοκινητοδρόμου 45 χλμ., ως μέρος του συνολικού έργου «Orbital Highway» σύνδεσης του νέου λιμανιού της Ντόχας στον νότο με τη βιομηχανική περιοχή στον βορρά προϋπολογισμού 700 εκατ. ευρώ.
Με τα παραπάνω δεδομένα, ως κεραυνός εν αιθρία έπεσε για τους Έλληνες η πρόσφατη κρίση και η διπλωματική απομόνωση που επέβαλαν στο Κατάρ αραβικές χώρες, με την ανησυχία που αυτή εύλογα εγείρει για όσους βρίσκονται εκεί, είτε διαμένουν μόνιμα είτε περιστασιακά, και βιώνουν με αβεβαιότητα το μέλλον τους ελπίζοντας ότι η υφιστάμενη κρίση θα εκτονωθεί σύντομα.
Σε επαγρύπνηση βρίσκεται και η ελληνική πρεσβεία στη Ντόχα, η οποία παρακολουθεί την κατάσταση σε στενή επικοινωνία με τις καταρινές Αρχές, αλλά και με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Μάλιστα, ανέλαβε και τη διπλωματική εκπροσώπηση της Αιγύπτου μετά από αίτημα του υπουργού Εξωτερικών Σάμεχ Σουκρι, το οποίο αποδέχθηκε ο Έλληνας ομόλογός του Νίκος Κοτζιάς.
Η εφαμογή κυρώσεων, μετά τη διακοπή των διπλωματικών τους σχέσεων με το Κατάρ, από τη Σαουδική Αραβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Μπαχρέιν και την Αίγυπτο, επηρεάζουν τις μεταφορές, θαλάσσιες, χερσαίες και αεροπορικές, όπως ενημέρωσε η πρεσβεία μας στο Κατάρ τους Έλληνες πολίτες που θέλουν να μετακινηθούν από ή προς την καταρινή πρωτεύουσα μέσω ενδιάμεσων σταθμών.
Η αεροπορική σύνδεση της Ντόχα με όλες αυτές τις χώρες έχει ανασταλεί με αποτέλεσμα η πρόσβαση να είναι εφικτή μέσω άλλων ενδιάμεσων σταθμών σε χώρες, όπως το Ομάν ή το Κουβέιτ.
Αναφορικά με άλλους προορισμούς, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, «οι επιβάτες που επιθυμούν να αναχωρήσουν ή να εισέλθουν στο Κατάρ, πρέπει να χρησιμοποιήσουν πτήσεις που δεν διέρχονται μέσω Η.Α.Ε., Σαουδικής Αραβίας, Μπαχρέιν και Αιγύπτου, αλλά από άλλες ενδιάμεσες χώρες - σταθμούς» διευκρινίζει η ελληνική πρεσβεία στο Κατάρ στο site του ΥΠΕΞ, επισημαίνοντας πως περισσότερες πληροφορίες για τους ενδιαφερόμενους θα μπορούν να δίνουν οι αεροπορικές εταιρείες που συνεχίζουν να πραγματοποιούν δρομολόγια από ή προς Κατάρ.
Ενημερώνει επίσης πως «η Σαουδική Αραβία ανακοίνωσε το κλείσιμο των χερσαίων συνόρων της με το Κατάρ, ενώ Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Μπαχρέιν και Αίγυπτος προχώρησαν σε διακοπή των ναυτιλιακών συνδέσεων με το Κατάρ».
Παραθέτει τέλος τηλέφωνα και e-mail σε Ντόχα και Αθήνα για σχετική περαιτέρω ενημέρωση: πρεσβεία (00974) 3395 0119, ΥΠΕΞ: 210 3681730, 210 3681259, e-mail: mdk@mfa.gr
Πηγή: www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr