Τελευταία Νέα
Αναλύσεις

Για τις υπηρεσίες του ΔΕΔΔΗΕ και της ΔΕΗ παραπονέθηκαν πέρυσι οι 8 στους 10 καταναλωτές ρεύματος

Για τις υπηρεσίες του ΔΕΔΔΗΕ και της ΔΕΗ παραπονέθηκαν πέρυσι οι 8 στους 10 καταναλωτές ρεύματος
Μόλις το 9% των παραπόνων που έκαναν οι καταναλωτές αφορούσε στις υπηρεσίες των ιδιωτικών επιχειρήσεων παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και επικεντρώνονταν στις διακοπές ηλεκτροδότησης
Στο στόχαστρο των καταναλωτών μπήκε πέρυσι ο ΔΕΔΔΗΕ, καθώς τα παράπονα για τις υπηρεσίες του ανήλθαν σε ποσοστό 40,1%, με τη ΔΕΗ να έρχεται δεύτερη με ποσοστό 36,8% κατά τη διάρκεια του 2016 έναντι ποσοστών 28,6% και 48,7% αντίστοιχα το 2015.
Τα στοιχεία προέρχονται από τη ΡΑΕ και όπως αναφέρει η ίδια στην έκθεση της  ο αριθμός των αναφορών που υποβλήθηκαν στην Αρχή ανήλθαν σε 364, σημειώνοντας αύξηση κατά 55,5% σε σχέση με το 2015.  
Τα παράπονα των καταναλωτών αφορούσαν κατά κύριο λόγο τους λογαριασμούς με ποσοστό 44,8%, τη στιγμή που την  περίοδο 2011 - 2016 το συγκεκριμένο θέμα συγκέντρωνε το 31,5% των παραπόνων.
Το δεύτερο πρόβλημα που απασχόλησε τους καταναλωτές ήταν οι μετρητές της κατανάλωσης ρεύματος, σε ποσοστό 29,8% και σημειώνοντας αύξηση κατά 14,4% σε σχέση με το 2015.
Τα παράπονα των καταναλωτών εστιάζονται κυρίως στην αδυναμία κατανόησης του υπολογισμού των χρεώσεων του λογαριασμού ενέργειας.
Το επόμενο θέμα ήταν η εξεύρεση λύσης με τον προμηθευτή τους ως προς την ευνοϊκότερη προσφορά διακανονισμού των ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Οι καταναλωτές που προέβησαν σε παράπονα είχαν να αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο της διακοπής ηλεκτροδότησης και την επικαλούμενη υπερχρέωση λόγω υψηλής κατανάλωσης που κατά τους ίδιους οφείλεται σε λάθη στους λογαριασμούς.
Μάλιστα, αυτοί αμφισβητούν τις ενδείξεις του μετρητή κατανάλωσης.

Παραβίαση του μετρητή ρεύματος

Αξίζει να αναφερθεί ότι η αύξηση των αναφορών για τους μετρητές κατανάλωσης αφορά κατά κύριο λόγο την επικαλούμενη από το διαχειριστή του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας παραβίαση του εγκατεστημένου μετρητή από τον καταναλωτή, η οποία εμφάνισε τριπλάσια ποσοστά πέρυσι σε σχέση με το 2015.
Το 9% των παραπόνων αφορούσαν στους ιδιώτες προμηθευτές και το 6,6% ήταν για τις εταιρείες παροχής φυσικού αερίου με κυριότερα θέματα τον μετρητή κατανάλωσης.  
Τα θέματα του δικτύου απασχόλησαν τους καταναλωτές και αφορούσαν τον μετρητή σε ποσοστό 61,2% και την ίδια στιγμή και σε ποσοστό 47% ήταν η παραβίαση της μετρητικής διάταξης.
Η καθυστέρηση εγκατάστασης νέου μετρητή απασχόλησε το 5,4% του συνόλου των αναφορών όπως και καθυστερήσεις ολοκλήρωσης εργασιών νέας σύνδεσης σε ποσοστό 5,4%.
Τα θέματα προμήθειας εστιάζονται αποκλειστικά στο λογαριασμό κατανάλωσης σε ποσοστό 79,6% και περιλαμβάνει ερωτήματα και παράπονα αναφορικά με τη διαφάνεια, τη σαφήνεια κατανόησης και υπολογισμού των χρεώσεων, αλλά και το ενδεχόμενο λανθασμένων χρεώσεων και διακανονισμού οφειλών.  
Στην αγορά του ηλεκτρισμού, οι αναφορές των καταναλωτών αφορούν για το δεσπόζοντα προμηθευτή ενέργειας, τη ΔΕΗ, και αφορούν κατά κύριο λόγο τους λογαριασμούς και κατά ένα πολύ μικρότερο ποσοστό τις τιμές και τις χρεώσεις.
Για τους ιδιώτες προμηθευτές τα παράπονα εστιάζονται στις διακοπές ηλεκτροδότησης και σε ζητήματα συνδέσεων και αποσυνδέσεων.  
 
Νίκος Θεοδωρόπουλος

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης