Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Η Δανία "πληγώνει" την Tesla και τα άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

tags :
Η Δανία
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Δανία υποχώρησαν κατά 60,5% το πρώτο τρίμηνο του έτους
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει χάσει τη "χάρη" του στη χώρα που πρωτοστάτησε στην ανανεώσιμη ενέργεια.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Δανία υποχώρησαν κατά 60,5% το πρώτο τρίμηνο του έτους, σε σύγκριση με τους τρεις πρώτους μήνες του 2016, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Αυτό έρχεται σε αντίθεση με μια αύξηση σχεδόν 80% στη γειτονική Σουηδία και μια μέση άνοδο κατά 30% στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι ακόμα αρκετά ελκυστικά για τους καταναλωτές χωρίς κάποια μορφή επιδότησης.
Η Δανία είναι παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα της αιολικής ενέργειας και όταν προσπάθησε να φτιάξει το δικό της ηλεκτρικό αυτοκίνητο στις αρχές της δεκαετίας του '80, το εγχείρημα ήταν ενθουσιώδες.
Οι Δανοί αγόρασαν 5.298 ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2015, που είναι πάνω από το 50% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ιταλία, η οποία έχει πληθυσμό πάνω από 10 φορές μεγαλύτερο από αυτόν της Δανίας.
Ωστόσο, αποδεικνύεται ότι οι πωλήσεις αυτές ειχαν μεγάλη σχέση με το φόρο εισαγωγών 180% που η Δανία εφαρμόζει στα παραδοσιακά αυτοκίνητα.
Το φθινόπωρο του 2015, η φιλελεύθερη κυβέρνηση του πρωθυπουργού Lars Lokke Rasmussen ανακοίνωσε τη σταδιακή κατάργηση των φορολογικών ελαφρύνσεων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αναφέροντας τους δημοσιονομικούς περιορισμούς και την επιθυμία εξισορρόπησης των όρων ανταγωνισμού.
Το νέο φορολογικό καθεστώς "σκότωσε εντελώς την αγορά", δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξη ο Laerke Flader, επικεφαλής της Danish Electric Car Alliance.
"Η τιμή έχει σημασία."
Σύμφωνα με τα αρχικά σχέδια της κυβέρνησης, οι φορολογικές ελαφρύνσεις έπρεπε να καταργηθούν σταδιακά από το 2016 έως το 2020, όταν θα αντιμετωπίζονταν με τον ίδιο τρόπο όπως τα παραδοσιακά αυτοκίνητα.
Ωστόσο όταν στις 18 Απριλίου η κυβέρνηση της Δανίας έλαβε γνώση για την πτώση των πωλήσεων, η κυβέρνηση αποφάσισε να αλλάξει τους κανόνες.
"Δεν είναι μυστικό ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ήταν κάτω από αυτό που περιμέναμε πριν από ενάμισι χρόνο", δήλωσε ο υπουργός Οικονομικων Karsten Lauritzen σε δήλωσή του.
Οι νέοι κανόνες που αποφασίστηκαν μεταφέρουν την αναβολή της επιδότησης έως ότου πωληθούν τουλάχιστον 5.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα την περίοδο 2016-2018.
Οι φορολογικές ελαφρύνσεις θα καταργηθούν προοδευτικά από το 2019, ανεξάρτητα από τους αριθμούς πωλήσεων.
Το σχέδιο προβλέπει 40% φόρο ταξινόμησης μείον έκπτωση 10.000 δανέζικών κορώνων (1.500 δολάρια) το 2019, με τον φόρο να αυξάνεται στο 65% το 2021, στο 90% το 2021 και στο 100% το 2022.
Ενώ οι πωλήσεις αυτοκινήτων χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών συνεχίζουν να αυξάνονται στη γειτονική Σουηδία χάρη σε ένα ευρύ φάσμα επιδοτήσεων, συμπεριλαμβανομένου ενός πενταετούς φορολογικού πλάνου και πριμοδότησης αγοράς ύψους 40.000 κορών (4.600 δολαρίων), η στροφή της κυβέρνησης της Δανίας προκάλεσε σύγχυση στην αγορά.
Η βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων "δεν θέλει να επενδύσει σε μια αγορά που δεν μπορεί να είναι εκεί το επόμενο έτος. Θα προτιμούσαν να επενδύσουν όπου οι συνθήκες είναι καλύτερες και προβλέψιμες μακροπρόθεσμα", δήλωσε ο Flader.
Ένα από τα πιο σοβαρά πλήγματα είναι για την Tesla, της οποίας το Model S κυριαρχούσε κάποτε στη δανέζικη αγορά.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης