Ο πρόεδρος της Ενωσης Μαρινών Ελλάδος, Σταύρος Κατσικάδης, τονίζει την ανάγκη για δίκαιο και φιλικό επιχειρηματικό περιβάλλον
'Αμεση είναι η προτεραιότητα να ανανεωθεί το πλαίσιο ίδρυσης και λειτουργίας των τουριστικών λιμένων, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης Μαρινών Ελλάδος, Σταύρο Κατσικάδη.
Οπως τονίζει ο κ.Κατσικάδης σε δηλώσεις του στην "Καθημερινή", απαιτούνται γενναίες μεταρρυθμίσεις στη σχετική νομοθεσία, που θα διαμορφώνουν ένα δίκαιο και φιλικό επιχειρηματικό περιβάλλον με λιγότερη περιττή γραφειοκρατία ώστε να προσελκύσει επενδυτές στις μαρίνες.
Οπως επισημαίνει ο ίδιος, χρειάζονται τουλάχιστον 5 χρόνια για τη δημιουργία μιας μαρίνας και αυτό με την προϋπόθεση ότι δεν θα προκύψουν ιδιαίτερες καθυστερήσεις αδειοδοτήσεων των έργων, εγκρίσεις από την αρχαιολογία, προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας κ.ά.
Αλλά και μετά τη δημιουργία της μαρίνας, τονίζει, υπάρχουν δεκάδες προβλήματα που δυσκολεύουν την αδειοδότηση λειτουργίας και εκμετάλλευσης όχι με υπαιτιότητα του επενδυτή ή φορέα διαχείρισης.
Κατά τον κ. Κατσικάδη, νομοθετικά κενά ή αδιευκρίνιστες παράμετροι και κοινές υπουργικές αποφάσεις που εκκρεμούν για χρόνια και αφορούν σε σοβαρά λειτουργικά θέματα των τουριστικών λιμένων, όπως εγκαταλελειμμένα σκάφη, ναυάγια, εκμετάλλευση υπαίθριων χώρων, καθιστούν ασύμφορη την αξιοποίηση της μαρίνας και αυξάνουν το ρίσκο για τον επενδυτή.
Επίσης, τα σκάφη αναψυχής στην Ελλάδα χρεώνονται με τον υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ στις υπηρεσίες που λαμβάνουν από τις μαρίνες, με αποτέλεσμα οι ελληνικές μαρίνες να καθίστανται ακριβότερες σε σύγκριση με τις αντίστοιχες της Τουρκίας, όπου ο συντελεστής ΦΠΑ είναι μηδενικός.
www.worldenergynews.gr
Οπως τονίζει ο κ.Κατσικάδης σε δηλώσεις του στην "Καθημερινή", απαιτούνται γενναίες μεταρρυθμίσεις στη σχετική νομοθεσία, που θα διαμορφώνουν ένα δίκαιο και φιλικό επιχειρηματικό περιβάλλον με λιγότερη περιττή γραφειοκρατία ώστε να προσελκύσει επενδυτές στις μαρίνες.
Οπως επισημαίνει ο ίδιος, χρειάζονται τουλάχιστον 5 χρόνια για τη δημιουργία μιας μαρίνας και αυτό με την προϋπόθεση ότι δεν θα προκύψουν ιδιαίτερες καθυστερήσεις αδειοδοτήσεων των έργων, εγκρίσεις από την αρχαιολογία, προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας κ.ά.
Αλλά και μετά τη δημιουργία της μαρίνας, τονίζει, υπάρχουν δεκάδες προβλήματα που δυσκολεύουν την αδειοδότηση λειτουργίας και εκμετάλλευσης όχι με υπαιτιότητα του επενδυτή ή φορέα διαχείρισης.
Κατά τον κ. Κατσικάδη, νομοθετικά κενά ή αδιευκρίνιστες παράμετροι και κοινές υπουργικές αποφάσεις που εκκρεμούν για χρόνια και αφορούν σε σοβαρά λειτουργικά θέματα των τουριστικών λιμένων, όπως εγκαταλελειμμένα σκάφη, ναυάγια, εκμετάλλευση υπαίθριων χώρων, καθιστούν ασύμφορη την αξιοποίηση της μαρίνας και αυξάνουν το ρίσκο για τον επενδυτή.
Επίσης, τα σκάφη αναψυχής στην Ελλάδα χρεώνονται με τον υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ στις υπηρεσίες που λαμβάνουν από τις μαρίνες, με αποτέλεσμα οι ελληνικές μαρίνες να καθίστανται ακριβότερες σε σύγκριση με τις αντίστοιχες της Τουρκίας, όπου ο συντελεστής ΦΠΑ είναι μηδενικός.
www.worldenergynews.gr