Δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στις εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στο λιμάνι της Πάτρας, καθώς και στις πτυχές ασφαλείας και τις βέλτιστες πρακτικές και τις περιπτωσιολογικές μελέτες.
Τα οφέλη της χρήσης του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) ως ασφαλούς και φιλικού στο περιβάλλον καυσίμου για τη ναυτιλία και για την τοπική κοινωνία της Πάτρας ήταν το κύριο αντικείμενο της ενημερωτικής εκδήλωσης που διοργανώθηκε από τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών και το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Poseidon Med IIστην αχαϊκή πρωτεύουσα.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν εκπρόσωποι από την τοπική αυτοδιοίκηση, τους κοινωνικούς, επιστημονικούς και επαγγελματικούς φορείς της πόλης, καθώς και στελέχη από αρμόδιους θεσμικούς φορείς.
Το αντικείμενο της εκδήλωσης ήταν να προσφέρει μια πλατφόρμα συζήτησης με τους τοπικούς ενδιαφερόμενους με έμφαση στην ανάπτυξη του LNG ως εναλλακτικό καύσιμο πλοίων και τον προβλεπόμενο αντίκτυπο στην προστασία του περιβάλλοντος και την αειφόρο ενεργειακή ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στις εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στο λιμάνι της Πάτρας, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί στο πλαίσιο του προγράμματος Poseidon Med II, καθώς και στις πτυχές ασφαλείας και τις βέλτιστες πρακτικές και τις περιπτωσιολογικές μελέτες.
Επιπρόσθετα, επισημάνθηκε η παρακολούθηση των εκπομπών αερίων στα λιμάνια και η δημιουργία του τερματικού σταθμού της Ρεβυθούσας ως κόμβου LNG για την περιφερειακή αλυσίδα εφοδιασμού.
Κατά την έναρξη της εκδήλωσης ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠΑ Νίκος Κοντοές τόνισε, ότι «αποτελεί υψηλή προτεραιότητα για τον ΟΛΠΑ ΑΕ η εγκατάσταση μονάδας υποδοχής LNG που κατ’ αρχήν σχεδιάζεται για να εξυπηρετεί ανάγκες διάθεσης φυσικού αερίου ως ναυτιλιακό καύσιμο, με δυνατότητα επεκτασιμότητας της μονάδας για βιομηχανική και αστική χρήση.
Η μονάδα θα κατασκευαστεί με βάση τους αυστηρούς περιβαλλοντικούς όρους που επιβάλλει η συνθήκη Seveso.
Πρόκειται για μια μονάδα, η οποία αφενός θα ενισχύσει την αναπτυξιακή προοπτική του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ και αφετέρου θα συμβάλλει στην άρση της απομόνωσης και του αποκλεισμού της Δυτικής Ελλάδας από τα ενεργειακά δίκτυα.
Θα συμβάλλει, με αυτόν τον τρόπο, στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας που τόσο έχει ανάγκη, σε αυτήν την δύσκολη περίοδο της οικονομικής κρίσης που βιώνει, η Περιφέρειά μας που είναι η τρίτη φτωχότερη περιφέρεια της χώρας.
Τέλος, θα βελτιώσει τους περιβαλλοντικούς όρους του λιμένα και της πόλης μας, καθώς το LNG είναι από τα πλέον φιλικά και ασφαλή προς το περιβάλλον καύσιμα».
Παρόμοιες εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης σχετικά με τις προοπτικές του LNG ως καύσιμο πλοίων θα πραγματοποιηθούν και στα υπόλοιπα λιμάνια που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Poseidon Med II στους επόμενους μήνες.
Τι είναι το πρόγραμμα Poseidon Med II
Το έργο Poseidon Med II είναι ένας πρακτικός χάρτης, που αποσκοπεί στην ευρεία υιοθέτηση του LNG ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά αποδοτικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου για τη ναυτιλία και στη βοήθεια των θαλάσσιων μεταφορών της Ανατολικής Μεσογείου που προωθούν ένα μέλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Το έργο, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, περιλαμβάνει τρεις χώρες: Ελλάδα, Ιταλία και Κύπρο, έξι ευρωπαϊκά λιμάνια (Πειραιά, Πάτρα, Λεμεσός, Βενετία, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα), καθώς και τον τερματικό σταθμό LNG της Ρεβυθούσας.
Το έργο συγκεντρώνει κορυφαίους εμπειρογνώμονες από τον θαλάσσιο, ενεργειακό και χρηματοπιστωτικό τομέα για να σχεδιάσει μια ολοκληρωμένη αλυσίδα αξίας LNG και να δημιουργήσει μια καλά λειτουργούσα και βιώσιμη αγορά Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου.
www.worldenergynews.gr
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν εκπρόσωποι από την τοπική αυτοδιοίκηση, τους κοινωνικούς, επιστημονικούς και επαγγελματικούς φορείς της πόλης, καθώς και στελέχη από αρμόδιους θεσμικούς φορείς.
Το αντικείμενο της εκδήλωσης ήταν να προσφέρει μια πλατφόρμα συζήτησης με τους τοπικούς ενδιαφερόμενους με έμφαση στην ανάπτυξη του LNG ως εναλλακτικό καύσιμο πλοίων και τον προβλεπόμενο αντίκτυπο στην προστασία του περιβάλλοντος και την αειφόρο ενεργειακή ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στις εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στο λιμάνι της Πάτρας, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί στο πλαίσιο του προγράμματος Poseidon Med II, καθώς και στις πτυχές ασφαλείας και τις βέλτιστες πρακτικές και τις περιπτωσιολογικές μελέτες.
Επιπρόσθετα, επισημάνθηκε η παρακολούθηση των εκπομπών αερίων στα λιμάνια και η δημιουργία του τερματικού σταθμού της Ρεβυθούσας ως κόμβου LNG για την περιφερειακή αλυσίδα εφοδιασμού.
Κατά την έναρξη της εκδήλωσης ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠΑ Νίκος Κοντοές τόνισε, ότι «αποτελεί υψηλή προτεραιότητα για τον ΟΛΠΑ ΑΕ η εγκατάσταση μονάδας υποδοχής LNG που κατ’ αρχήν σχεδιάζεται για να εξυπηρετεί ανάγκες διάθεσης φυσικού αερίου ως ναυτιλιακό καύσιμο, με δυνατότητα επεκτασιμότητας της μονάδας για βιομηχανική και αστική χρήση.
Η μονάδα θα κατασκευαστεί με βάση τους αυστηρούς περιβαλλοντικούς όρους που επιβάλλει η συνθήκη Seveso.
Πρόκειται για μια μονάδα, η οποία αφενός θα ενισχύσει την αναπτυξιακή προοπτική του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ και αφετέρου θα συμβάλλει στην άρση της απομόνωσης και του αποκλεισμού της Δυτικής Ελλάδας από τα ενεργειακά δίκτυα.
Θα συμβάλλει, με αυτόν τον τρόπο, στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας που τόσο έχει ανάγκη, σε αυτήν την δύσκολη περίοδο της οικονομικής κρίσης που βιώνει, η Περιφέρειά μας που είναι η τρίτη φτωχότερη περιφέρεια της χώρας.
Τέλος, θα βελτιώσει τους περιβαλλοντικούς όρους του λιμένα και της πόλης μας, καθώς το LNG είναι από τα πλέον φιλικά και ασφαλή προς το περιβάλλον καύσιμα».
Παρόμοιες εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης σχετικά με τις προοπτικές του LNG ως καύσιμο πλοίων θα πραγματοποιηθούν και στα υπόλοιπα λιμάνια που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Poseidon Med II στους επόμενους μήνες.
Τι είναι το πρόγραμμα Poseidon Med II
Το έργο Poseidon Med II είναι ένας πρακτικός χάρτης, που αποσκοπεί στην ευρεία υιοθέτηση του LNG ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά αποδοτικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου για τη ναυτιλία και στη βοήθεια των θαλάσσιων μεταφορών της Ανατολικής Μεσογείου που προωθούν ένα μέλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Το έργο, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, περιλαμβάνει τρεις χώρες: Ελλάδα, Ιταλία και Κύπρο, έξι ευρωπαϊκά λιμάνια (Πειραιά, Πάτρα, Λεμεσός, Βενετία, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα), καθώς και τον τερματικό σταθμό LNG της Ρεβυθούσας.
Το έργο συγκεντρώνει κορυφαίους εμπειρογνώμονες από τον θαλάσσιο, ενεργειακό και χρηματοπιστωτικό τομέα για να σχεδιάσει μια ολοκληρωμένη αλυσίδα αξίας LNG και να δημιουργήσει μια καλά λειτουργούσα και βιώσιμη αγορά Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου.
www.worldenergynews.gr