
Ο Musk δήλωσε ότι θα ήθελε περισσότερη ελευθερία για τους ανθρώπους να μετακινούνται από τα κράτη της Ευρώπης προς τις ΗΠΑ και να εργάζονται και στις δύο όχθες του Ατλαντικού «αν το επιθυμούν»
Κατά τη διάρκεια του περασμένου Σαββατοκύριακου, ο Έλον Μασκ εξαπέλυσε ένα μπαράζ αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επικρίνοντας έναν από τους επικεφαλής συμβούλους του Λευκού Οίκου για το επιθετικό σχέδιο δασμών του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.
Η παρέμβασή του, δεν έχει φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα μέχρι στιγμής- ο Τραμπ απείλησε τη Δευτέρα να επιβάλει κι άλλους δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές από την Κίνα για να προστεθούν στους ήδη επιβληθέντες δασμούς της τάξης του 34% που ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα.
Από την πλευρά του ο Μασκ, ανήρτησε ένα βίντεο στο X το οποίο έδειχνε τον αείμνηστο συντηρητικό οικονομολόγο Μίλτον Φρίντμαν να επαινεί τα οφέλη της διεθνούς εμπορικής συνεργασίας - «την απρόσωπη λειτουργία των τιμών», όπως το έθεσε - αναλύοντας τις πηγές των υλικών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή ενός απλού ξύλινου μολυβιού.
Η ρήξη του Μασκ με τον Τραμπ σχετικά με τις προτεραιότητες της κυβέρνησης σηματοδοτεί την υψηλότερου προφίλ διαφωνία μεταξύ του προέδρου και ενός από τους βασικούς συμβούλους του, ο οποίος διέθεσε σχεδόν 290 εκατομμύρια δολάρια για να υποστηρίξει τον ίδιο και άλλους Ρεπουμπλικάνους στις περσινές εκλογές και ηγείται των προσπαθειών περικοπής δαπανών της υπηρεσίας DOGE των ΗΠΑ από τον Ιανουάριο.
Ο Μασκ έχει επίσης διαφωνήσει με άλλα μέλη της ομάδας του Τραμπ πάνω σε θέματα όπως οι βίζες H1-B για ειδικευμένους μετανάστες και η προσέγγιση του DOGE ως προς τις κυβερνητικές δαπάνες.
Το Σάββατο, ο Μασκ έβαλε στο στόχαστρο τον αξιωματούχο της κυβέρνησης που έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη των σχεδίων για τους δασμούς, τον σύμβουλο του Λευκού Οίκου για το εμπόριο Πίτερ Ναβάρο.
«Ένα διδακτορικό στα Οικονομικά από το Χάρβαρντ είναι κακό πράγμα, όχι καλό», έγραψε ο Μασκ σε ανάρτηση.
«Ο πρόεδρος έχει συγκροτήσει μια αξιόλογη ομάδα από εξαιρετικά ταλαντούχα και έμπειρα άτομα που φέρνουν διαφορετικές ιδέες στο τραπέζι, γνωρίζοντας ότι ο πρόεδρος Τραμπ είναι ο τελικός υπεύθυνος λήψης αποφάσεων», ανέφερε σε δήλωσή της η εκπρόσωπος Τύπου του Λευκού Οίκου Καρολάιν Λέιβιτ.
«Όταν παίρνει μια απόφαση, όλοι κωπηλατούν προς την ίδια κατεύθυνση για να την εκτελέσουν. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αυτή η κυβέρνηση έχει κάνει περισσότερα μέσα σε δύο μήνες από ό,τι έκανε ο προηγούμενος πρόεδρος μέσα σε τέσσερα χρόνια».
Σε συνέντευξή του στον Ιταλό αναπληρωτή πρωθυπουργό Ματέο Σαλβίνι το Σαββατοκύριακο, ο Μασκ δήλωσε επίσης ότι θα ήθελε να δει μια «ζώνη ελεύθερου εμπορίου» μεταξύ της Ευρώπης και των Ηνωμένων Πολιτειών.
Επίσης, ο Μασκ δήλωσε ότι θα ήθελε περισσότερη ελευθερία για τους ανθρώπους να μετακινούνται από τα κράτη της Ευρώπης προς τις ΗΠΑ και να εργάζονται και στις δύο όχθες του Ατλαντικού «αν το επιθυμούν».
«Αυτή ήταν σίγουρα η συμβουλή μου προς τον πρόεδρο», είπε.
Επιζήμιοι οι δασμοί, λέει ο Μασκ
Ο Μασκ, θεωρεί εδώ και καιρό τους δασμούς επιζήμιους για τους επιχειρηματικούς στόχους μιας εταιρείας που μετρά τόσο τις Ηνωμένες Πολιτείες όσο και την Κίνα ως βασικούς κόμβους παραγωγής και κατανάλωσης.
Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, ωστόσο, είναι πιθανό να πληγούν περισσότερο από τους νέους δασμούς, δήλωσαν αναλυτές.
Ωστόσο, ο Μασκ έχει αντιταχθεί στους δασμούς ήδη από την πρώτη θητεία του Τραμπ, όταν η Tesla κατέθεσε αγωγή με στόχο να αρθεί ο δασμός στις εισαγωγές της από την Κίνα στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το 2020, κορυφαία στελέχη της Tesla ήθελαν η εταιρεία να μηνύσει την κυβέρνηση Τραμπ για τους δασμούς της στην Κίνα.
Ο Μασκ συμφώνησε αρχικά, λέγοντας ότι μέρη του πακέτου μέτρων του Τραμπ ήταν άδικα για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Ωστόσο, μετά την κατάθεση της αγωγής από την Tesla τον Σεπτέμβριο του 2020, ο Μασκ αντέδρασε με «εξαιρετικά αρνητικό τρόπο» για την απόφαση, βρίζοντας μάλιστα κάποια μέλη του προσωπικού επειδή πρότειναν στην Tesla να καταθέσει την αγωγή, σύμφωνα με άτομο που γνωρίζει το θέμα, επειδή ορισμένοι λογαριασμοί στο Twitter έλεγαν ότι ο Μασκ προσπαθούσε να κερδίσει την εύνοια των Κινέζων και πήγαινε ενάντια στην ατζέντα «America First» του Trump.
Πολλές από τις διοικήσεις των επιχειρήσεων που υποστήριξαν την υποψηφιότητα του Τραμπ έμειναν έκπληκτοι από την απόφαση του προέδρου να επιβάλει τόσο απότομα δασμούς και δήλωσαν απογοητευμένοι που δεν μπόρεσαν να ασκήσουν μεγαλύτερη επιρροή στην πολιτική του Αμερικανού προέδρου.
Άνθρωποι που βρίσκονταν στο ίδιο μήκος κύματος με τον Μασκ, έκαναν άμεσες εκκλήσεις σε φίλους στη διοίκηση Τραμπ, συμπεριλαμβανομένου του αντιπροέδρου Τζέι Ντι Βανς, υποστηρίζοντας αυτό που θεωρούσαν ότι ήταν πιο λογικές πολιτικές ελεύθερου εμπορίου.
Υποστήριξη με…αντιφάσεις
Πολλοί υποστήριξαν τον Τραμπ πέρυσι, έστω κι αν γνώριζαν ότι οι απότομοι δασμοί που είχε υποσχεθεί εδώ και καιρό θα μπορούσαν να είναι καταστροφικοί τόσο για τη Big Tech όσο και για την οικονομία συνολικά, εντούτοις ένιωσαν ότι ο Τραμπ θα μπορούσε να επηρεαστεί από συμβούλους όπως ο υπουργός Οικονομικών Σκοτ Μπέσεντ για να υιοθετήσει μια πιο ήπια προσέγγιση.
Οι επιχειρηματίες δεν περίμεναν επίσης ότι ο υπουργός Εμπορίου Χάουαρντ Λούτνικ, ο οποίος ήταν ένας από τους βασικούς μεσάζοντες ανάμεσα στον Μασκ και τον Τραμπ, θα ήταν ένας σφοδρός υποστηρικτής των προστατευτικών πολιτικών.
«Οι αντιδράσεις από την πολιτική δασμών του Τραμπ στην Κίνα και η δυσαρέσκεια του Μασκ θα είναι δύσκολο να υποτιμηθούν», δήλωσε ο Dan Ives, αναλυτής της Wedbush Securities, ενθουσιώδης υποστηρικτής της Tesla, ο οποίος μείωσε την τιμή-στόχο της μετοχής της Tesla από 550 δολάρια σε 315 δολάρια «για να αντανακλά αυτές τις νέες πιο ήπιες εκτιμήσεις για τη ζήτηση».
Να σημειωθεί πως η μετοχή της Tesla έκλεισε τη Δευτέρα στα 233,29 δολάρια, σημειώνοντας πτώση άνω του 2,5%. Μέχρι στιγμής φέτος, η μετοχή έχει χάσει πάνω από το 38% της αξίας της.
www.worldenergynews.gr
Η παρέμβασή του, δεν έχει φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα μέχρι στιγμής- ο Τραμπ απείλησε τη Δευτέρα να επιβάλει κι άλλους δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές από την Κίνα για να προστεθούν στους ήδη επιβληθέντες δασμούς της τάξης του 34% που ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα.
Από την πλευρά του ο Μασκ, ανήρτησε ένα βίντεο στο X το οποίο έδειχνε τον αείμνηστο συντηρητικό οικονομολόγο Μίλτον Φρίντμαν να επαινεί τα οφέλη της διεθνούς εμπορικής συνεργασίας - «την απρόσωπη λειτουργία των τιμών», όπως το έθεσε - αναλύοντας τις πηγές των υλικών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή ενός απλού ξύλινου μολυβιού.
Η ρήξη του Μασκ με τον Τραμπ σχετικά με τις προτεραιότητες της κυβέρνησης σηματοδοτεί την υψηλότερου προφίλ διαφωνία μεταξύ του προέδρου και ενός από τους βασικούς συμβούλους του, ο οποίος διέθεσε σχεδόν 290 εκατομμύρια δολάρια για να υποστηρίξει τον ίδιο και άλλους Ρεπουμπλικάνους στις περσινές εκλογές και ηγείται των προσπαθειών περικοπής δαπανών της υπηρεσίας DOGE των ΗΠΑ από τον Ιανουάριο.
Ο Μασκ έχει επίσης διαφωνήσει με άλλα μέλη της ομάδας του Τραμπ πάνω σε θέματα όπως οι βίζες H1-B για ειδικευμένους μετανάστες και η προσέγγιση του DOGE ως προς τις κυβερνητικές δαπάνες.
Το Σάββατο, ο Μασκ έβαλε στο στόχαστρο τον αξιωματούχο της κυβέρνησης που έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη των σχεδίων για τους δασμούς, τον σύμβουλο του Λευκού Οίκου για το εμπόριο Πίτερ Ναβάρο.
«Ένα διδακτορικό στα Οικονομικά από το Χάρβαρντ είναι κακό πράγμα, όχι καλό», έγραψε ο Μασκ σε ανάρτηση.
«Ο πρόεδρος έχει συγκροτήσει μια αξιόλογη ομάδα από εξαιρετικά ταλαντούχα και έμπειρα άτομα που φέρνουν διαφορετικές ιδέες στο τραπέζι, γνωρίζοντας ότι ο πρόεδρος Τραμπ είναι ο τελικός υπεύθυνος λήψης αποφάσεων», ανέφερε σε δήλωσή της η εκπρόσωπος Τύπου του Λευκού Οίκου Καρολάιν Λέιβιτ.
«Όταν παίρνει μια απόφαση, όλοι κωπηλατούν προς την ίδια κατεύθυνση για να την εκτελέσουν. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αυτή η κυβέρνηση έχει κάνει περισσότερα μέσα σε δύο μήνες από ό,τι έκανε ο προηγούμενος πρόεδρος μέσα σε τέσσερα χρόνια».
Σε συνέντευξή του στον Ιταλό αναπληρωτή πρωθυπουργό Ματέο Σαλβίνι το Σαββατοκύριακο, ο Μασκ δήλωσε επίσης ότι θα ήθελε να δει μια «ζώνη ελεύθερου εμπορίου» μεταξύ της Ευρώπης και των Ηνωμένων Πολιτειών.
Επίσης, ο Μασκ δήλωσε ότι θα ήθελε περισσότερη ελευθερία για τους ανθρώπους να μετακινούνται από τα κράτη της Ευρώπης προς τις ΗΠΑ και να εργάζονται και στις δύο όχθες του Ατλαντικού «αν το επιθυμούν».
«Αυτή ήταν σίγουρα η συμβουλή μου προς τον πρόεδρο», είπε.
Επιζήμιοι οι δασμοί, λέει ο Μασκ
Ο Μασκ, θεωρεί εδώ και καιρό τους δασμούς επιζήμιους για τους επιχειρηματικούς στόχους μιας εταιρείας που μετρά τόσο τις Ηνωμένες Πολιτείες όσο και την Κίνα ως βασικούς κόμβους παραγωγής και κατανάλωσης.
Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, ωστόσο, είναι πιθανό να πληγούν περισσότερο από τους νέους δασμούς, δήλωσαν αναλυτές.
Ωστόσο, ο Μασκ έχει αντιταχθεί στους δασμούς ήδη από την πρώτη θητεία του Τραμπ, όταν η Tesla κατέθεσε αγωγή με στόχο να αρθεί ο δασμός στις εισαγωγές της από την Κίνα στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το 2020, κορυφαία στελέχη της Tesla ήθελαν η εταιρεία να μηνύσει την κυβέρνηση Τραμπ για τους δασμούς της στην Κίνα.
Ο Μασκ συμφώνησε αρχικά, λέγοντας ότι μέρη του πακέτου μέτρων του Τραμπ ήταν άδικα για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Ωστόσο, μετά την κατάθεση της αγωγής από την Tesla τον Σεπτέμβριο του 2020, ο Μασκ αντέδρασε με «εξαιρετικά αρνητικό τρόπο» για την απόφαση, βρίζοντας μάλιστα κάποια μέλη του προσωπικού επειδή πρότειναν στην Tesla να καταθέσει την αγωγή, σύμφωνα με άτομο που γνωρίζει το θέμα, επειδή ορισμένοι λογαριασμοί στο Twitter έλεγαν ότι ο Μασκ προσπαθούσε να κερδίσει την εύνοια των Κινέζων και πήγαινε ενάντια στην ατζέντα «America First» του Trump.
Πολλές από τις διοικήσεις των επιχειρήσεων που υποστήριξαν την υποψηφιότητα του Τραμπ έμειναν έκπληκτοι από την απόφαση του προέδρου να επιβάλει τόσο απότομα δασμούς και δήλωσαν απογοητευμένοι που δεν μπόρεσαν να ασκήσουν μεγαλύτερη επιρροή στην πολιτική του Αμερικανού προέδρου.
Άνθρωποι που βρίσκονταν στο ίδιο μήκος κύματος με τον Μασκ, έκαναν άμεσες εκκλήσεις σε φίλους στη διοίκηση Τραμπ, συμπεριλαμβανομένου του αντιπροέδρου Τζέι Ντι Βανς, υποστηρίζοντας αυτό που θεωρούσαν ότι ήταν πιο λογικές πολιτικές ελεύθερου εμπορίου.
Υποστήριξη με…αντιφάσεις
Πολλοί υποστήριξαν τον Τραμπ πέρυσι, έστω κι αν γνώριζαν ότι οι απότομοι δασμοί που είχε υποσχεθεί εδώ και καιρό θα μπορούσαν να είναι καταστροφικοί τόσο για τη Big Tech όσο και για την οικονομία συνολικά, εντούτοις ένιωσαν ότι ο Τραμπ θα μπορούσε να επηρεαστεί από συμβούλους όπως ο υπουργός Οικονομικών Σκοτ Μπέσεντ για να υιοθετήσει μια πιο ήπια προσέγγιση.
Οι επιχειρηματίες δεν περίμεναν επίσης ότι ο υπουργός Εμπορίου Χάουαρντ Λούτνικ, ο οποίος ήταν ένας από τους βασικούς μεσάζοντες ανάμεσα στον Μασκ και τον Τραμπ, θα ήταν ένας σφοδρός υποστηρικτής των προστατευτικών πολιτικών.
«Οι αντιδράσεις από την πολιτική δασμών του Τραμπ στην Κίνα και η δυσαρέσκεια του Μασκ θα είναι δύσκολο να υποτιμηθούν», δήλωσε ο Dan Ives, αναλυτής της Wedbush Securities, ενθουσιώδης υποστηρικτής της Tesla, ο οποίος μείωσε την τιμή-στόχο της μετοχής της Tesla από 550 δολάρια σε 315 δολάρια «για να αντανακλά αυτές τις νέες πιο ήπιες εκτιμήσεις για τη ζήτηση».
Να σημειωθεί πως η μετοχή της Tesla έκλεισε τη Δευτέρα στα 233,29 δολάρια, σημειώνοντας πτώση άνω του 2,5%. Μέχρι στιγμής φέτος, η μετοχή έχει χάσει πάνω από το 38% της αξίας της.
www.worldenergynews.gr