Ενέργεια

T&E: Εξοικονόμηση 22 δισ. € ετησίως με την τεχνολογία αμφίδρομης φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων

T&E: Εξοικονόμηση 22 δισ. € ετησίως με την τεχνολογία αμφίδρομης φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Τα οφέλη για τους επενδυτές και τους αυτοκινητιστές της Ευρώπης σύμφωνα με έκθεση της Transport & Environment

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να προσφέρουν περισσότερα από το να οδηγούν αθόρυβα και χωρίς καυσαέρια.

Με την τεχνολογία αμφίδρομης φόρτισης έχουν τη δυνατότητα να αποθηκεύουν ηλεκτρική ενέργεια και να την τροφοδοτούν πίσω στο δίκτυο.

Η τελευταία μελέτη της Transport & Environment (T&E) η οποία είναι η  Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, δείχνει ότι αυτό θα μπορούσε να εξοικονομήσει δισεκατομμύρια ευρώ στους προμηθευτές ενέργειας και στους αυτοκινητιστές της Ευρώπης.

Αυτή η εξοικονόμηση προκύπτει κυρίως από την αποτελεσματικότερη χρήση των δυνατοτήτων παραγωγής, τη μείωση των περικοπών και τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει μια τεχνολογική και οικονομική ανακάλυψη για αμφίδρομη χρέωση (BiDi) στις ευρωπαϊκές αγορές.

Ωστόσο, ένα ρυθμιστικό πλαίσιο που προωθεί τη χρήση αυτής της τεχνολογίας είναι ζωτικής σημασίας. Χωρίς αυτό, οι δυνατότητες θα παραμείνουν αναξιοποίητες.

Η «E Europe» (μεγαλύτερη εκθεσιακή συμμαχία της Ευρώπης για την ενεργειακή βιομηχανία), ανταποκρίνεται στις τρέχουσες εξελίξεις.

Αφιερώνει μια ειδική έκθεση στο θέμα του 2025 για να αναδείξει τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις για τη βιομηχανία κινητικότητας και ενέργειας.

Η «E Europe» θα πραγματοποιηθεί από τις 7 έως τις 9 Μαΐου 2025 στο Messe München. Θα συνδυάζει τις 4 εκθέσεις Intersolar Europe, ees Europe, Power2Drive Europe και EM-Power Europe.

Εξοικονόμηση πολλών δισ. €

Στη μελέτη T&E, τα ανατεθέντα Ινστιτούτα Fraunhofer εκτιμούν τις δυνατότητες εξοικονόμησης ενέργειας για προμηθευτές και καταναλωτές ενέργειας στην ΕΕ έως και 22 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Αυτό θα ήταν περίπου το 8% του κόστους κατασκευής και λειτουργίας του ενεργειακού συστήματος της ΕΕ.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, μεταξύ 2030 και 2040 η τεχνολογία αμφίδρομης φόρτισης θα μπορούσε να εξοικονομήσει περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια ευρώ σε ολόκληρη την ΕΕ.

Μόνο στη Γερμανία, η μελέτη διαπιστώνει ότι είναι δυνατή η ετήσια εξοικονόμηση περίπου 8,4 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2040.

 

Ενσωμάτωση ηλιακής ενέργειας

Τα προαναφερόμενα μεγάλα χρηματικά ποσά μπορούν να πραγματοποιηθούν χρησιμοποιώντας την τεράστια χωρητικότητα αποθήκευσης του στόλου ηλεκτρονικών αυτοκινήτων για την ενσωμάτωση ολοένα και περισσότερης ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές (ιδίως ηλιακή ενέργεια), στο ενεργειακό σύστημα.

Σύμφωνα με τη μελέτη, η χρήση μπαταριών οχημάτων μπορεί να μειώσει την ανάγκη για πιο ακριβή σταθερή αποθήκευση στην ΕΕ έως και 92%. Επιπλέον, η εγκατεστημένη ισχύς ΦΒ θα μπορούσε να αυξηθεί έως και 40% κατά την ίδια περίοδο.


The new Volkswagen e-up!

Οφέλη επενδυτών

Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων που λειτουργούν με μπαταρία μπορούν να επωφεληθούν άμεσα από την αμφίδρομη φόρτιση.

Η μελέτη προβλέπει σημαντικά χαμηλότερο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας για τους αγοραστές στην ΕΕ.

Μάλιστα υπάρχει μια εκπληκτική παρενέργεια για μερικούς ανθρώπους. Αυτή είναι η διάρκεια ζωής των μπαταριών των οχημάτων είναι πιθανό να αυξηθεί χάρη στην έξυπνη αμφίδρομη φόρτιση, καθώς η κατάσταση φόρτισης των μπαταριών βελτιστοποιείται.


Η Γαλλία φορτί
ζει δωρεάν

Μέχρι στιγμής, η αμφίδρομη φόρτιση έχει δοκιμαστεί μόνο σε διάφορα πιλοτικά έργα.

Ωστόσο, η «The Mobility House» (εταιρεία με έδρα το Μόναχο) και η Renault (γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία) λάνσαρε την πρώτη προσφορά από όχημα σε δίκτυο (V2G) στη Γαλλία.

Renault_ΣΗΜΑ.jpg

Συγκεκριμένα οι ιδιοκτήτες ενός Renault 5 με δυνατότητα V2G μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα ειδικά σχεδιασμένο wallbox και ένα ειδικό τιμολόγιο για να φορτίσουν το αυτοκίνητό τους δωρεάν με αντάλλαγμα να κάνουν τη μπαταρία του οχήματός τους διαθέσιμη σε ολόκληρο το ενεργειακό σύστημα.

Η νέα προσφορά πρόκειται επίσης να κυκλοφορήσει φέτος στη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.


Επόμενο βήμα: Προσαρμογή ρυθμιστικού πλαισίου

Παρόλα αυτά υπάρχουν ακόμη πολλά εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν, ειδικά στη γερμανική αγορά αυτοκινήτων μεγάλου όγκου.

Η ανάπτυξη έξυπνων μετρητών, χωρίς τους οποίους δεν λειτουργεί το V2G, εξακολουθεί να είναι υποτονική και δεν έχει ακόμη δημιουργηθεί το απαραίτητο νομικό πλαίσιο.

Τα αποτελέσματα της «2ης Ευρωπαϊκής Διάσκεψης Κορυφής για αμφίδρομες χρεώσεις», που διοργανώθηκε από το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων και Ενέργειας, δείχνουν σαφείς συστάσεις για δράση που εναπόκειται στη βιομηχανία να τις εφαρμόσει.

Βασικά σημεία θα μπορούσαν να είναι: α) η κατάργηση της διπλής φορολόγησης της προσωρινά αποθηκευμένης ηλεκτρικής ενέργειας μέσω τελών δικτύου, εισφορών και προσαυξήσεων και β) η διασφάλιση ότι η «πράσινη» ηλεκτρική ενέργεια μπορεί να διατηρήσει τις ιδιότητές της και τα δικαιώματα χρηματοδότησης (βάσει του νόμου περί Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας) ακόμη και όταν είναι προσωρινά αποθηκευμένη στη μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης