Ενέργεια

Ρωσία: Ο σκιώδης στόλος συνεχίζει τις «μπίζνες» του στην Αρκτική (The Barents Observer)

Ρωσία: Ο σκιώδης στόλος συνεχίζει τις «μπίζνες» του στην Αρκτική (The Barents Observer)
Τα πλοία πρόκειται να χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου από το έργο Arctic LNG 2 της Novatek στη Ρωσία
Τα ολοκαίνουργια πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου North Light και North Moon κατευθύνονται προς τα βόρεια ρωσικά ύδατα, καθώς τέσσερα αδελφά πλοία πλέουν εδώ και εβδομάδες στον πάγο της Αρκτικής μετά την ένταξή τους στους καταλόγους των νέων κυρώσεων των ΗΠΑ και της ΕΕ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία κίνησης πλοίων, το North Light και το North Moon αναχώρησαν από το λιμάνι Okvo της Νότιας Κορέας τον Νοέμβριο του 2024. Περίπου δύο μήνες αργότερα, τα πλοία βρίσκονταν στα βόρεια νορβηγικά ύδατα με πορεία προς το Μουρμάνσκ.

423785.webp

Τα δυο LNG carriers πιθανότατα αποτελούν μέρος του λεγόμενου «σκιώδους στόλου» που φέρνει τα ρωσικά προϊόντα που υπόκεινται σε κυρώσεις στις διεθνείς αγορές.

Τα πλοία ναυπηγούνται στην Hanwha Ocean, το ναυπηγείο που ήταν προηγουμένως γνωστό ως Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).

Έχουν μήκος 295 μέτρα, πλάτος 46 μέτρα και χωρητικότητα φορτίου βάρους 94.000 τόνων, ενώ και τα δύο πλέουν υπό τη σημαία της Σιγκαπούρης.

Αν κρίνουμε από τις πληροφορίες του MarineTraffic, βρίσκονται καθ' οδόν προς το Μουρμάνσκ, αν και ίσως πλεύσουν ανατολικότερα προς τον κόλπο του Ομπ, όπου η Ρωσία διαθέτει δύο μεγάλα projects υγροποιημένου φυσικού αερίου, το Yamal LNG και το Arctic LNG 2.

Το τελευταίο, υπενθυμίζεται πως υπόκειται σε αυστηρές κυρώσεις από τις αρχές των ΗΠΑ και της ΕΕ και όλες οι υποδομές, τα πλοία και οι λειτουργίες του έργου βρίσκονται σε κατάσταση παράλυσης.

Αυτό περιλαμβάνει τέσσερα ολοκαίνουργια δεξαμενόπλοια που επί αρκετές εβδομάδες περιπλανιόντουσαν στα παγωμένα νερά της θάλασσας Pechora.

Τα δεξαμενόπλοια North Way, North Mountain, North Air και North Sky βρίσκονται αδρανή στη Θάλασσα Pechora από τότε που συμπεριλήφθηκαν στον τελευταίο κατάλογο κυρώσεων της ΕΕ στις 17 Δεκεμβρίου 2024.

Τα πλοία υπόκεινται επίσης σε κυρώσεις από το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ.

423792.webp

Σύμφωνα με την Tradewinds, η εταιρεία White Fox Ship Management με έδρα το Ντουμπάι είναι αυτή που διαχειρίζεται τα πλοία.

Η DSME το 2020 υπέγραψε σύμβαση ύψους 1,76 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή έξι πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου κατηγορίας Arctic (Arc7).

Τα πλοία επρόκειτο να χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου για το έργο Arctic LNG 2 της Novatek στη Ρωσία.

Τα North Light και North Moon είναι πιθανότατα μέρος αυτού του στόλου, μαζί με τα North Way, North Mountain, North Air και North Sky.

Εκτός από τα έξι πλοία της DSME, η Novatek υπέγραψε επίσης συμβάσεις ναύλωσης για 15 πλοία από το ρωσικό ναυπηγείο Zvezda.

Μετά την ολομέτωπη επίθεση της Ρωσίας στην Ουκρανία και την επιβολή διεθνών κυρώσεων, η συνεργασία μεταξύ DSME και Novatek σταδιακά σταμάτησε.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης