Η κινεζική εταιρεία αποσκοπεί να επιβιώσει ο κλάδος στον πόλεμο τιμών EV (Reuters)
Η κινεζική CATL ενημέρωσε στους προμηθευτές ότι είναι πρόθυμη να τους παράσχει οικονομική υποστήριξη για να επιταχύνει την τεχνολογική καινοτομία σε υλικά και εξοπλισμό μπαταριών.
Πρόκειται για μέρος των προσπαθειών προκειμένου να εξαλειφθεί το άγχος στην αλυσίδα εφοδιασμού της εν μέσω ενός βάναυσου πολέμου τιμών EV.
Είναι πρόθυμη να αναλάβει μέρος των δαπανών R&D και να δώσει προκαταβολές για έργα ώστε να διασφαλίσει ότι οι τεχνολογίες θα σημειώσουν πρόοδο, σύμφωνα με επιστολή της CATL προς τους προμηθευτές που είδε το Reuters.
Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών στον κόσμο επιβεβαίωσε ότι ήταν αυθεντική η επιστολή με ημερομηνία απλώς τον Δεκέμβριο του 2024, αλλά αρνήθηκε να σχολιάσει περαιτέρω.
Σύμφωνα με την επιστολή, η CATL ανέφερε επίσης ότι θα βοηθήσει τους προμηθευτές με τις εργασίες πιστοποίησης να επιταχύνουν την εφαρμογή και την παραγωγή νέων υλικών μπαταριών και να τους βοηθήσουν να ενισχύσουν το μερίδιο αγοράς τους.
Ο πόλεμος τιμών μειώνει τις επενδύσεις
Τα τελευταία δύο χρόνια, ο έντονος ανταγωνισμός τιμών στην Κίνα (μεγαλύτερη και πιο προηγμένη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο), είχε ως αποτέλεσμα οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές να βρίσκονται υπό μεγάλη πίεση στο να μειώσουν το κόστος.
Η BYD (βιομηχανία EV) είναι έτοιμη να πουλήσει περισσότερα αυτοκίνητα από ό,τι η Ford ή η Honda παγκοσμίως, οδηγώντας τις πωλήσεις με αμείλικτες εκπτώσεις στην εγχώρια αγορά της, όπου πουλά το 90% των αυτοκινήτων της. Ζήτησε από ορισμένους προμηθευτές της να μειώσουν και άλλο τις τιμές τους το επόμενο έτος, σημάδι ότι ο πόλεμος τιμών θα κλιμακωθεί.
Στελέχη του κλάδου και αναλυτές έχουν προειδοποιήσει ότι ο πόλεμος τιμών θα αναγκάσει τις εταιρείες να μειώσουν τις επενδύσεις στην R&D καθώς η κερδοφορία τους εξασθενεί.
Ο Robin Zeng (πρόεδρος της CATL) δήλωσε τον περασμένο Νοέμβριο στο Reuters ότι αναγνωρίζει τη σημασία μιας κερδοφόρας εφοδιαστικής αλυσίδας με κάθε παίκτη να λαμβάνει ένα εύλογο μερίδιο κερδών για την επιβίωση.
«Ως ο μεγάλος παίκτης στις μπαταρίες, θέλουμε να διατηρήσουμε ή να προσπαθήσουμε να διατηρήσουμε το οξυγόνο για όλους», είπε τότε ο Zeng.
Εξαπλώνεται η CATL
Η CATL έχει επεκτείνει την ηγετική της θέση στις μπαταρίες EV με παγκόσμιο μερίδιο αγοράς 36,8% τους πρώτους 10 μήνες του έτους (αυξημένο από 35,9% την ίδια περίοδο το 2023), σύμφωνα με την SNE Research.
Η LG Energy Solution της Νότιας Κορέας είδε το μερίδιο αγοράς της να συρρικνώνεται στο 11,8% από 13,9%.
Αυτή την εβδομάδα η CATL ανακοίνωσε ένα τρίτο ευρωπαϊκό εργοστάσιο που θα κατασκευαστεί σε μια επιχείρηση με τη Stellantis στην Ισπανία.
Ο Zeng είπε ότι τα δύο πρώτα εργοστάσιά της στην Ευρώπη θα είναι κερδοφόρα το 2025 και το 2026.
www.worldenergynews.gr