Το εμπόριο μεταξύ της Μέσης Ανατολής και της Κίνας αυξάνεται ταχύτερα από το συνολικό εμπόριο μεταξύ της περιοχής του Κόλπου και της Δύσης. Tο εμπόριο Κόλπου-Κίνας πρόκειται να επισκιάσει το εμπόριο της Μέσης Ανατολής με τη Δύση το 2027, ανέφερε σε έκθεσή του το think tank Asia House την Πέμπτη.
Αν υποθέσουμε ότι οι δύο εμπορικές σχέσεις θα συνεχίσουν να επεκτείνονται με ρυθμούς 2010-2023, το εμπόριο Κόλπου-Κίνας θα ξεπεράσει το εμπόριο Κόλπου-Δύσης το 2027, σύμφωνα με όσα μεταφέρει το Oil Price.
Το εμπόριο
Η ανάπτυξη του εμπορίου μεταξύ των χωρών του Κόλπου και των αναδυόμενων αγορών στην Ασία υπερβαίνει την ανάπτυξη του εμπορίου μεταξύ της Μέσης Ανατολής και των προηγμένων οικονομιών για περισσότερο από μια δεκαετία.
Εάν το εμπόριο της Αναδυόμενης Ασίας συνεχίσει να επεκτείνεται με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 7,1% που παρατηρήθηκε μεταξύ 2010 και 2023, αυτό το εμπόριο θα επεκταθεί από 451 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023 σε έως και 682 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030, ανέφερε η Asia House.
Στο εμπόριο μεταξύ της πιο σημαντικής πετρελαιοπαραγωγικής περιοχής του κόσμου και της πιο σημαντικής πετρελαιοκαταναλώτριας περιοχής του κόσμου, το 2023 σημειώθηκε διόρθωση προς τα κάτω, λόγω της πτώσης των τιμών του πετρελαίου κατά 17%. Η εμπορική αξία μειώθηκε κατά 12% από το ρεκόρ των 512 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022 σε 451 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, ανέφερε η δεξαμενή σκέψης.
Το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο
Το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο συνεχίζουν να αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ του εμπορίου Κόλπου-Ασίας. Το 2023, το 50% των εισαγωγών πετρελαίου της Ασίας προέρχονταν από τον Κόλπο και την ευρύτερη Μέση Ανατολή.
Η κατανάλωση πετρελαίου της Κίνας αναμένεται να κορυφωθεί γύρω στο 2030, αλλά η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο θα παραμείνει βασική αγορά για τους παραγωγούς του Κόλπου για το άμεσο μέλλον, ενώ και η Ινδία και η Ένωση Εθνών Νοτιοανατολικής Ασίας (ASEAN) θα γίνουν τους μεγαλύτερους μοχλούς αύξησης της ζήτησης πετρελαίου μετά το 2030
www.worldenergynews.gr






