![Σολτς: Ζητά ελαστικοποίηση των προστίμων για τις εκπομπές αυτοκινήτων (Reuters)](/media/k2/items/cache/f812b4c54869d18a7c73a010b82d5c23_XL.jpg)
Ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σόλτς δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν θα πρέπει να επιβάλει πρόστιμα στις εταιρείες αυτοκινήτων που δεν συμμορφώθηκαν με τα όρια των εκπομπών άνθρακα. Όπως υποστηρίζει, τα χρήματα αυτά θα πρέπει να παραμείνουν στις εταιρείες αυτό, ώστε να μπορέσουν να εκσυγχρονιστούν.
Την Δευτέρα, σύμφωνα με όσα αναφέρει το Reuters, ο υπουργός οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ, δήλωσε ότι είναι ανοιχτός σε μια προσωρινή αναστολή των προστίμων για τον επόμενο χρόνο, με την προϋπόθεση οι αυτοκινητοβιομηχανίες να πετύχουν μια μείωση των εκπομπών άνθρακα το 2026 και το 2027.
Οι εκπομπές των αυτοκινήτων
Ο Χάμπεκ μετά από συνάντηση με τον Ιταλό υπουργό Βιομηχανίας Adolfo Urso στο Βερολίνο δήλωσε ότι εμμένουν στα όρια του στόχου και είναι ρεαλιστές για τη μετάβαση. Αυτό θα δώσει στις εταιρείες ευελιξία και κίνητρο να σημειώσουν περαιτέρω πρόοδο στην προστασία του κλίματος χωρίς να τις αναγκάσει να πληρώσουν δισεκατομμύρια πρόστιμα.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ, οι μέσες εκπομπές των εγγεγραμμένων νέων αυτοκινήτων το 2025 πρέπει να είναι 15% χαμηλότερες από ό,τι το 2021, αλλά η πτώση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων έχει δυσκολέψει την επίτευξη αυτού του στόχου.
Η Hildegard Mueller, επικεφαλής του γερμανικού λόμπι κατασκευαστών αυτοκινήτων (VDA), δήλωσε ότι υπάρχει ένα χάσμα μεταξύ των φιλόδοξων στόχων ρύθμισης του στόχου για τον άνθρακα και της επαρκούς πολιτικής υποστήριξης και κινήτρων.
Η ζήτηση για EV
Η ασθενής ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά οχήματα και οι οικονομικές προκλήσεις εμποδίζουν την πρόοδο παρά τις επενδύσεις 410 δισεκατομμυρίων ευρώ της βιομηχανίας στην έρευνα και τους μετασχηματισμούς εργοστασίων μέχρι το 2028.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος της Γερμανίας δήλωσε τη Δευτέρα ότι τηρεί τα όρια της ΕΕ και τους κλιματικούς στόχους στον τομέα των μεταφορών, αλλά μια ευέλικτη προσέγγιση στο χρονοδιάγραμμα των πληρωμών των προστίμων είναι μια βιώσιμη λύση δεδομένων των σημερινών προκλήσεων στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Η ασφάλεια σχεδιασμού που απαιτεί η βιομηχανία, σε άλλη περίπτωση θα εγκαταλειφθεί και όσοι κατασκευαστές εφαρμόζουν τους στόχους θα βρίσκονται συνεχώς σε μειονεκτική θέση.
www.worldenergynews.gr