Το 37% των γερμανικών επιχειρήσεων θα μειώσουν την παραγωγή τους ή θα τη μεταφέρουν στο εξωτερικό
Ο δείκτης MMI του Νοεμβρίου παρουσίασε μια ελαφρώς ανοδική δυναμική σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.
Ενώ ο δείκτης παρέμεινε σε πλάγια κίνηση, οι τιμές εντούτοις αυξήθηκαν κατά 2,33%.
Τούτου λεχθέντος, η αμερικανική αγορά αυτοκινήτου θα μπορούσε να αντιμετωπίσει σοβαρές προκλήσεις από έναν συνδυασμό παραγόντων.
Πρώτον, η νίκη του Τραμπ στις αμερικανικές εκλογές θα μπορούσε να σημαίνει την επιβολή δασμών που θα επηρεάσουν συνολικά την αγορά αυτοκινήτου.
Δεύτερον, τα στοιχεία που δείχνουν ότι το 37% των γερμανικών επιχειρήσεων θα μειώσουν την παραγωγή τους ή θα τη μεταφέρουν στο εξωτερικό, σημειώνοντας μια αύξηση 31% σε σύγκριση με το 2023.
Αυτό θα μπορούσε να έχει συνέπειες για κολοσσούς όπως η Volkswagen, η BMW, η Audi, η Mercedes-Benz και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες με έδρα τη Γερμανία.
Νίκη του Trump και πιθανοί δασμοί το 2025
Πέρα από τη γερμανική, είναι και η αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ που φαίνεται έτοιμη για αλλαγές μετά τη νίκη του εκλεγμένου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.
Οι σχεδιαζόμενες πολιτικές του, ιδίως όσον αφορά τους δασμούς, αναμένεται να επηρεάσουν σημαντικά τόσο τους κατασκευαστές όσο και τους καταναλωτές.
Ο Τραμπ σχεδιάζει να επιβάλει δασμούς στα εισαγόμενα οχήματα και στα ανταλλακτικά αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένου ενός δασμού 100% στα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στο Μεξικό και ενός δασμού 60% στα προϊόντα από την Κίνα.
Με την εισαγωγή αυτών των μέτρων, σκοπεύει να ωθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μεταφέρουν την παραγωγή τους στις ΗΠΑ.
Ωστόσο, ειδικοί του κλάδου προειδοποιούν ότι οι δασμοί αυτοί θα μπορούσαν να αυξήσουν άμεσα το κόστος παραγωγής, προσθέτοντας περίπου 40 δισεκατομμύρια δολάρια για τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Αλλαγές και στα ηλεκτρικά οχήματα
Η νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ είναι πιθανό να επιφέρει αλλαγές και στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Ο Τραμπ σχεδιάζει να καταργήσει τις ομοσπονδιακές φορολογικές πιστώσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα, μια κίνηση που θα μπορούσε να δώσει το πλεονέκτημα σε καθιερωμένους παίκτες στον τομέα, όπως η Tesla.
Ωστόσο, αυτή η πολιτική θα μπορούσε επίσης να δημιουργήσει εμπόδια για τους ξένους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων που πωλούν στην αγορά των ΗΠΑ, όπως η Toyota και η BMW.
Οι προτεινόμενοι δασμοί είναι επίσης πιθανό να επιβαρύνουν τις διεθνείς εμπορικές σχέσεις, ιδίως με χώρες όπως η Κίνα.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βασίζονται εδώ και καιρό στην Κίνα για μια οικονομικά αποδοτική κατασκευή, αλλά και για την προμήθεια εξαρτημάτων.
Ωστόσο, οι δασμοί ενθαρρύνουν επίσης τη μείωση της εξάρτησης από την Κίνα, κάτι που πολλοί έχουν υποστηρίξει ότι αποτελεί κίνδυνο για την εθνική ασφάλεια.
Επιπτώσεις στους καταναλωτές
Οι καταναλωτές ενδέχεται να έρθουν αντιμέτωποι με υψηλότερες τιμές στα οχήματα, καθώς το αυξημένο κόστος παραγωγής και οι δασμοί στα εισαγόμενα αγαθά αυξάνουν τα έξοδα.
Επιπλέον, η κατάργηση των φορολογικών πιστώσεων για τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσε να καταστήσει τα ηλεκτρικά οχήματα λιγότερο προσιτά για πολλούς αγοραστές.
Ενώ ο δείκτης παρέμεινε σε πλάγια κίνηση, οι τιμές εντούτοις αυξήθηκαν κατά 2,33%.
Τούτου λεχθέντος, η αμερικανική αγορά αυτοκινήτου θα μπορούσε να αντιμετωπίσει σοβαρές προκλήσεις από έναν συνδυασμό παραγόντων.
Πρώτον, η νίκη του Τραμπ στις αμερικανικές εκλογές θα μπορούσε να σημαίνει την επιβολή δασμών που θα επηρεάσουν συνολικά την αγορά αυτοκινήτου.
Δεύτερον, τα στοιχεία που δείχνουν ότι το 37% των γερμανικών επιχειρήσεων θα μειώσουν την παραγωγή τους ή θα τη μεταφέρουν στο εξωτερικό, σημειώνοντας μια αύξηση 31% σε σύγκριση με το 2023.
Αυτό θα μπορούσε να έχει συνέπειες για κολοσσούς όπως η Volkswagen, η BMW, η Audi, η Mercedes-Benz και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες με έδρα τη Γερμανία.
Νίκη του Trump και πιθανοί δασμοί το 2025
Πέρα από τη γερμανική, είναι και η αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ που φαίνεται έτοιμη για αλλαγές μετά τη νίκη του εκλεγμένου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.
Οι σχεδιαζόμενες πολιτικές του, ιδίως όσον αφορά τους δασμούς, αναμένεται να επηρεάσουν σημαντικά τόσο τους κατασκευαστές όσο και τους καταναλωτές.
Ο Τραμπ σχεδιάζει να επιβάλει δασμούς στα εισαγόμενα οχήματα και στα ανταλλακτικά αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένου ενός δασμού 100% στα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στο Μεξικό και ενός δασμού 60% στα προϊόντα από την Κίνα.
Με την εισαγωγή αυτών των μέτρων, σκοπεύει να ωθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μεταφέρουν την παραγωγή τους στις ΗΠΑ.
Ωστόσο, ειδικοί του κλάδου προειδοποιούν ότι οι δασμοί αυτοί θα μπορούσαν να αυξήσουν άμεσα το κόστος παραγωγής, προσθέτοντας περίπου 40 δισεκατομμύρια δολάρια για τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Αλλαγές και στα ηλεκτρικά οχήματα
Η νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ είναι πιθανό να επιφέρει αλλαγές και στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Ο Τραμπ σχεδιάζει να καταργήσει τις ομοσπονδιακές φορολογικές πιστώσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα, μια κίνηση που θα μπορούσε να δώσει το πλεονέκτημα σε καθιερωμένους παίκτες στον τομέα, όπως η Tesla.
Ωστόσο, αυτή η πολιτική θα μπορούσε επίσης να δημιουργήσει εμπόδια για τους ξένους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων που πωλούν στην αγορά των ΗΠΑ, όπως η Toyota και η BMW.
Οι προτεινόμενοι δασμοί είναι επίσης πιθανό να επιβαρύνουν τις διεθνείς εμπορικές σχέσεις, ιδίως με χώρες όπως η Κίνα.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βασίζονται εδώ και καιρό στην Κίνα για μια οικονομικά αποδοτική κατασκευή, αλλά και για την προμήθεια εξαρτημάτων.
Ωστόσο, οι δασμοί ενθαρρύνουν επίσης τη μείωση της εξάρτησης από την Κίνα, κάτι που πολλοί έχουν υποστηρίξει ότι αποτελεί κίνδυνο για την εθνική ασφάλεια.
Επιπτώσεις στους καταναλωτές
Οι καταναλωτές ενδέχεται να έρθουν αντιμέτωποι με υψηλότερες τιμές στα οχήματα, καθώς το αυξημένο κόστος παραγωγής και οι δασμοί στα εισαγόμενα αγαθά αυξάνουν τα έξοδα.
Επιπλέον, η κατάργηση των φορολογικών πιστώσεων για τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσε να καταστήσει τα ηλεκτρικά οχήματα λιγότερο προσιτά για πολλούς αγοραστές.
www.worldenergynews.gr