Πέρυσι, τα κράτη μέλη της ΕΕ ενέκριναν έναν κανονισμό για τις εκπομπές ρύπων βάσει του οποίου το μπλοκ θα σταματήσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων και φορτηγών που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα το 2035
Ο όμιλος BMW προειδοποιεί ότι η απόφαση της ΕΕ να απαγορεύσει την πώληση βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων από το 2035 δεν είναι πλέον «ρεαλιστική» εν μέσω του μικρότερου ρυθμού πώλησης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα δει μια «μαζική συρρίκνωση» με μια τέτοια κίνηση.
Σύμφωνα με το Oil Price, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται ήδη να τα καταφέρουν με τις πωλήσεις των EV, καθώς οι επιδοτήσεις σε πολλές χώρες τελειώνουν και οι κινεζικοί κατασκευαστές οχημάτων χαμηλού κόστους κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στην παγκόσμια αγορά.
Πέρυσι, τα κράτη μέλη της ΕΕ ενέκριναν έναν κανονισμό για τις εκπομπές ρύπων βάσει του οποίου το μπλοκ θα σταματήσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων και φορτηγών που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα το 2035.
Ο νέος αυτός κανονισμός στοχεύει στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 55% για τα νέα αυτοκίνητα και κατά 50% για τα νέα φορτηγά από το 2030 έως το 2034 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021, καθώς και στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 100% τόσο για τα νέα αυτοκίνητα όσο και για τα φορτηγά από το 2035.
Σύμφωνα με τον κανονισμό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αξιολογήσει το 2026 την πρόοδο που έχει καταγράψει η ΕΕ στην επίτευξη αυτού του στόχου και η Κομισιόν είναι που θα αποφασίσει εάν οι στόχοι πρέπει να αναθεωρηθούν.
Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος της BMW Oliver Zipse δήλωσε εχθές (15/100 στη Σύνοδο Κορυφής για την Αυτοκίνηση στο Παρίσι ότι η απαγόρευση «θα μπορούσε επίσης να απειλήσει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία στην καρδιά της».
Οι ισχύοντες κανονισμοί «με τους σημερινούς όρους, θα οδηγήσουν σε μαζική συρρίκνωση της βιομηχανίας στο σύνολό της», πρόσθεσε ο Zipse, όπως μεταδίδει το Bloomberg.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη έχουν υποφέρει φέτος. Οι πωλήσεις στη Γερμανία, για παράδειγμα, σημειώνουν κατακόρυφη πτώση, καθώς το Βερολίνο τερμάτισε τις επιδοτήσεις στο τέλος του 2023.
Εν μέσω της επιβράδυνσης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ACEA, ζήτησε τον περασμένο μήνα επείγουσα δράση για να αντιστραφεί η τάση μείωσης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων που ενώθηκαν στην ACEA, κάλεσαν τα θεσμικά όργανα της ΕΕ «να προωθήσουν άμεσα μέτρα ανακούφισης πριν τεθούν σε ισχύ οι νέοι στόχοι CO2 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά το 2025».
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης «παίζουν το ρόλο τους σε αυτή τη μετάβαση, αλλά δυστυχώς, τα άλλα αναγκαία μέτρα για αυτή τη συστημική αλλαγή δεν έχουν ακόμα ληφθεί», δήλωσε η ACEA.
Σύμφωνα με το Oil Price, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται ήδη να τα καταφέρουν με τις πωλήσεις των EV, καθώς οι επιδοτήσεις σε πολλές χώρες τελειώνουν και οι κινεζικοί κατασκευαστές οχημάτων χαμηλού κόστους κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στην παγκόσμια αγορά.
Πέρυσι, τα κράτη μέλη της ΕΕ ενέκριναν έναν κανονισμό για τις εκπομπές ρύπων βάσει του οποίου το μπλοκ θα σταματήσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων και φορτηγών που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα το 2035.
Ο νέος αυτός κανονισμός στοχεύει στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 55% για τα νέα αυτοκίνητα και κατά 50% για τα νέα φορτηγά από το 2030 έως το 2034 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021, καθώς και στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 100% τόσο για τα νέα αυτοκίνητα όσο και για τα φορτηγά από το 2035.
Σύμφωνα με τον κανονισμό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αξιολογήσει το 2026 την πρόοδο που έχει καταγράψει η ΕΕ στην επίτευξη αυτού του στόχου και η Κομισιόν είναι που θα αποφασίσει εάν οι στόχοι πρέπει να αναθεωρηθούν.
Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος της BMW Oliver Zipse δήλωσε εχθές (15/100 στη Σύνοδο Κορυφής για την Αυτοκίνηση στο Παρίσι ότι η απαγόρευση «θα μπορούσε επίσης να απειλήσει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία στην καρδιά της».
Οι ισχύοντες κανονισμοί «με τους σημερινούς όρους, θα οδηγήσουν σε μαζική συρρίκνωση της βιομηχανίας στο σύνολό της», πρόσθεσε ο Zipse, όπως μεταδίδει το Bloomberg.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη έχουν υποφέρει φέτος. Οι πωλήσεις στη Γερμανία, για παράδειγμα, σημειώνουν κατακόρυφη πτώση, καθώς το Βερολίνο τερμάτισε τις επιδοτήσεις στο τέλος του 2023.
Εν μέσω της επιβράδυνσης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ACEA, ζήτησε τον περασμένο μήνα επείγουσα δράση για να αντιστραφεί η τάση μείωσης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων που ενώθηκαν στην ACEA, κάλεσαν τα θεσμικά όργανα της ΕΕ «να προωθήσουν άμεσα μέτρα ανακούφισης πριν τεθούν σε ισχύ οι νέοι στόχοι CO2 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά το 2025».
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης «παίζουν το ρόλο τους σε αυτή τη μετάβαση, αλλά δυστυχώς, τα άλλα αναγκαία μέτρα για αυτή τη συστημική αλλαγή δεν έχουν ακόμα ληφθεί», δήλωσε η ACEA.
www.worldenergynews.gr