Ο μηνιαίος δείκτης MMI για την πορεία της αυτοκινητοβιομηχανίας καταγράφει μείωση σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα κατά 0,43%.
Σύμφωνα με το Metal Miner, ο κλάδος θα μπορούσε να αντιμετωπίσει το επόμενο διάστημα ακόμα μεγαλύτερες πιέσεις λόγω της χαμηλότερης παραγωγής χάλυβα διεθνώς.
Χάρη στην παρατεταμένη συντήρηση των εργοστασίων που ξεκίνησε τον Αύγουστο, οι τιμές του γαλβανισμένου χάλυβα θα μπορούσαν να γνωρίσουν βραχυπρόθεσμη άνοδο, γεγονός που θα προκαλέσει μια σύντομη ανοδική δυναμική στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Οι προγραμματισμένες διακοπές συντήρησης σε βασικά χαλυβουργεία όχι μόνο έχουν αρχίσει να επιβραδύνουν την παραγωγή χάλυβα, αλλά απλώνουν επίσης και μια σκιά σε κρίσιμες βιομηχανίες κλάδων που στηρίζονται άμεσα και άρρηκτα στον χάλυβα, ιδίως στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Ένα από τα προϊόντα που επηρεάζονται περισσότερο είναι ο γαλβανισμένος χάλυβας (HDG).
Καθώς η προσφορά HDG στενεύει λόγω της μειωμένης παραγωγής των εργοστασίων, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αρχίζουν να αισθάνονται την πίεση.
Από τα βασικά υλικά
Ένα από τα βασικότερα υλικά στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ο γαλβανισμένος χάλυβας, τον οποίο οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν κυρίως για τη θωράκιση των αυτοκινήτων έναντι της διάβρωσης.
Ως εκ τούτου, ο HDG αποτελεί ζωτικό συστατικό στα πάνελ του αμαξώματος, τα πλαίσια και τις δομικές ενισχύσεις.
Η ικανότητά του να σταματά τη σκουριά όχι μόνο παρατείνει τη διάρκεια ζωής των αυτοκινήτων, αλλά μειώνει επίσης την ανάγκη για δαπανηρή συντήρηση.
Επίδραση των διακοπών λειτουργίας των χαλυβουργείων στις τιμές του HDG
Τα χαλυβουργεία των ΗΠΑ πραγματοποιούν μια σειρά από προγραμματισμένες διακοπές συντήρησης καθ' όλη τη διάρκεια του 2024.
Αν και αυτές οι διακοπές λειτουργίας έχουν συνέπειες στην παραγωγική διαδικασία, είναι ωστόσο απαραίτητες για τη διατήρηση της μακροπρόθεσμης απόδοσης και βιωσιμότητας των βιομηχανικών υποδομών.
Ωστόσο, ο χρόνος και η διάρκεια αυτών των διακοπών έχουν επιδεινώσει περαιτέρω μια ήδη τεταμένη αγορά που παλεύει με την αλλαγή της ζήτησης και τους περιορισμούς των τιμών.
Από το ένα «κύμα» στο άλλο
Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας συνεχίζει να ανακάμπτει από προηγούμενες αναταράξεις, συμπεριλαμβανομένων των προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού και των ελλείψεων στο εργατικό δυναμικό.
Ο συνδυασμός της ανάκαμψης της αγοράς, της αυξανόμενης ζήτησης οχημάτων και της συρρίκνωσης της προσφοράς χάλυβα θα μπορούσε να δημιουργήσει πρόβλημα.
Αυτό δεν αφορά μόνο τις βραχυπρόθεσμες αυξήσεις των τιμών.
Πράγματι, οι συνεχείς αυξήσεις στις τιμές του HDG θα μπορούσαν να οδηγήσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες είτε να μετακυλήσουν το κόστος στους καταναλωτές είτε να μειώσουν τα περιθώρια κέρδους τους.
Σε κάθε περίπτωση, οι επιπτώσεις στην ευρύτερη οικονομία θα ήταν αισθητές.
Για την παγκόσμια αγορά χάλυβα
Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι οι ΗΠΑ δεν είναι ο μόνος παίκτης σε αυτή την αγορά.
Ιδίως οι συνεχιζόμενες πρακτικές ντάμπινγκ των εξαγωγών χάλυβα της Κίνας, εξακολουθούν να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των τιμών του χάλυβα HDG.
Στην πραγματικότητα, το επιθετικό ντάμπινγκ της Κίνας για τις εξαγωγές του κράματος σε τιμές χαμηλότερες της αγοράς έχει οδηγήσει σε πολλαπλές έρευνες αντιντάμπινγκ διεθνώς.
Η πρακτική αυτή όχι μόνο επηρέασε τις παγκόσμιες τιμές του χάλυβα, αλλά συνεχίζει να προκαλεί αστάθεια στις αγορές όπου η τοπική παραγωγή δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τον χάλυβα της Κίνας με τις χαμηλότερες τιμές.
Παρόλο που οι εξαγωγές αυτές μπορεί να παρέχουν προσωρινή ανακούφιση των τιμών, αποσταθεροποιούν επίσης τη μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα των εγχώριων χαλυβουργείων.
www.worldenergynews.gr