Τελευταία Νέα

Στο κέντρο των Μεγάρων θα φθάσει ο Προαστιακός ως τα μέσα του 2026 

Στο κέντρο των Μεγάρων θα φθάσει ο Προαστιακός ως τα μέσα του 2026 
Πιθανή μια εξάμηνη παράταση

Ως το τέλος Σεπτεμβρίου θα δοθεί λύση και στα τελευταία «αγκάθια» που φρέναραν τις εργασίες για τον νέο Προαστιακό Δυτικής Αττικής, ο οποίος προχωρά παρόλα αυτά με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Η πολυπλοκότητα του έργου και οι προϋποθέσεις για την ενεργοποίηση της προαίρεσης, ώστε να φτάσει στο κέντρο των Μεγάρων είναι πιθανό να απαιτήσουν μία εξάμηνη παράταση. 

Δεδομένου ότι το έργο της αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου προς τα δυτικά, συμβατικού κόστους 118,72 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, η ημερομηνία ολοκλήρωσής του είναι το τέλος του 2025. Η πιθανή παράταση, πάντως, συμπίπτει με το εξάμηνο τράτο που ζητούν οι περισσότερες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις για τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης, φτάνοντας στα μέσα του 2026.

Η νέα προαστιακή γραμμή θα βγάλει από τη μεταφορική απομόνωση τη Δυτική Αττική, διευκολύνοντας τη μετακίνηση κατοίκων και εργαζομένων σε Ελευσίνα και Μέγαρα. Η επέκταση του Προαστιακού από τα Άνω Λιόσια ως τα Μέγαρα, με σύγχρονη γραμμή μήκους 36 χλμ., θα πατά στον διάδρομο της παλιάς μετρικής γραμμής προς Πελοπόννησο.

 Τα προσκόμματα που προέκυψαν, μετά τη συμβασιοποίηση του έργου στα τέλη του 2023, με ανάδοχο τη ΜΕΤΚΑ του ομίλου Metlen, έχουν να κάνουν με τις απαλλοτριώσεις, που αποτελούν διαχρονικό ζήτημα για την έγκαιρη εκτέλεση των δημοσίων έργων. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, κ. Παναγιώτη Τερεζάκη, το 90% αυτών των ζητημάτων έχει επιλυθεί και ως το τέλος Σεπτεμβρίου θα διευθετηθεί και το υπόλοιπο 10%. 

 Η σημασία του έργου είναι μεγάλη, καθώς θα διευκολύνει τη μετακίνηση μεγάλου πληθυσμού εργαζομένων, συνδέοντας μεγάλες βιομηχανικές μονάδες, όπως ΕΛΠΕ, Motoroil, Fulgor, Sulphur. Συγχρόνως, δημιουργείται κατά μήκος του παλού άξονα ένα οικοσύστημα κέντρων logistics, τα οποία θα εξυπηρετηθούν από το τρένο. Αυτό σημαίνει μείωση του φόρτου των βαρέων οχημάτων που κυκλοφορούν στον άξονα ΠΑΘΕ. Κατά τον κ. Τερεζάκη, ένα τρένο του Προαστιακού Δυτικής Αττικής ισούται με την κυκλοφορία 15 – 20 βαρέων οχημάτων στον οδικό άξονα.

Ειδικότερα, η νέα προαστιακή γραμμή θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα. Ο σιδηρόδρομος θα κάνει στάση σε: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργο, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργο, Νέα Πέραμο, Μέγαρα (ΣΓΥΤ), ενώ με την προαίρεση μπαίνει στο κάδρο και ο Παλαιός Σ.Σ. Μεγάρων.

 

Μπρος – πίσω για την περιβαλλοντική αδειοδότηση των τελευταίων 3 χλμ.

 Με τις διαδικασίες για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του τμήματος της προαίρεσης να έχουν ξεκινήσει, στα τέλη Ιουνίου, το περιφερειακό συμβούλιο Αττικής εμφανίστηκε θετικό ως προς την υλοποίηση των τελευταίων σχεδόν 3 χλμ., αλλά με πολλούς αστερίσκους. Η κατασκευή της προαίρεσης θα φτάσει το τέρμα του Προαστιακού στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό των Μεγάρων. 

Το εν λόγω κομμάτι θα ξεκινάει από τη σύγχρονη γραμμή υψηλών ταχυτήτων και θα συνεχίζει με μονή γραμμή κανονικού εύρους ως τον παλαιό σταθμό, που προβλέπεται να ανακαινιστεί. Η ηλεκτροκίνηση θα είναι τύπου τρόλεϊ, με αναέρια γραμμή επαφής. Ακόμη, προβλέπεται και η προσθήκη ενός σταθμού στην περιοχή Νεράκι μεταξύ Λουτρόπυργου και Νέας Περάμου, με κατασκευή πλευρικής αποβάθρας μήκους 120 μέτρων. 

 Σύμφωνα με την απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου, αυτό «δεν αντιτίθεται στην υλοποίηση του έργου, με την απαραίτητη προϋπόθεση όμως ότι η ΜΠΕ θα πρέπει να επαναδιατυπωθεί σε αρκετά σημεία στο σύνολό της και σε συμμόρφωση με την κείμενη περιβαλλοντική νομοθεσία, λαμβάνοντας υπόψη τις παρατηρήσεις που αναφέρονται στην εισήγηση της Δ/νσης Περιβάλλοντος & Κλιματικής Αλλαγής της Περιφέρειας Αττικής». 

 Μεταξύ των ενστάσεων, είναι ότι η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων θα έπρεπε να είναι επικαιροποιημένη βάσει του Περιφερειακού Σχεδίου Προσαρμογής στην Κλιματική Αλλαγή (ΠεΣΠΚΑ) της Περιφέρειας Αττικής, που είχε εγκριθεί πριν την κατάθεση της ΜΠΕ στην αρμόδια αρχή. Ζητείται επίσης να προσδιοριστεί ο αριθμός και η θέση των εργοταξίων του έργου.

www.worldenergynews.gr




Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης