Η Ισπανία, η Γαλλία, το Βέλγιο και οι Κάτω Χώρες παραμένουν οι κύριοι εισαγωγείς από το Yamal
Οι εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου της Ρωσίας προς την Ευρώπη αυτό το μήνα θα μπορούσαν να υποχωρήσουν σε χαμηλό 13 μηνών εν μέσω υποτονικής ζήτησης αλλά και προσπαθειών για αύξηση εξαγωγών των φορτίων προς την Ασία.
Σύμφωνα με το Montel, οι ευρωπαϊκές χώρες, εκτός της Τουρκίας, ήταν έτοιμες να εισάγουν περίπου 0,7 εκατ. τόνους (0,95 δισ. κυβικά μέτρα) από τα ρωσικά λιμάνια αυτό το μήνα, δηλαδή κατά 0,4 εκατ. λιγότερη ποσότητα σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα και στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Αύγουστο του περασμένου έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της Kpler.
«Νομίζω ότι αυτό οφείλεται κυρίως στα περισσότερα φορτία που κατευθύνονται προς την Ασία μέσω του NSR», δήλωσε μια πηγή στο Montel.
Τα φορτία μπορούν να μεταφερθούν μέσω του NSR - ο οποίος εκτείνεται από τη Θάλασσα του Μπάρεντς, κοντά στα σύνορα Ρωσίας-Νορβηγίας, έως τον Βερίγγειο Πορθμό μεταξύ Σιβηρίας και Αλάσκας - κατά τους εαρινούς-φθινοπωρινούς μήνες, όταν υπάρχει λιγότερος πάγος, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, ένα ρωσικό πλοίο LNG ακολούθησε για πρώτη φορά την «επικίνδυνη» διαδρομή της Αρκτικής πριν λίγες μέρες.
«Αυτό δείχνει πόσο απελπισμένη είναι η Ρωσία να εξάγει το LNG της», δήλωσε ειδικός του φυσικού αερίου, επισημαίνοντας την χαμηλή ευρωπαϊκή ζήτηση.
Ασθενέστερη ζήτηση
«Η ζήτηση για LNG από την Ευρώπη είναι πολύ χαμηλότερη φέτος, λόγω της χαμηλότερης ζήτησης φυσικού αερίου συνολικά και λόγω των γεμάτων αποθηκών», δήλωσε ο Mike Fulwood, ανώτερος ερευνητής στο Ινστιτούτο Ενεργειακών Μελετών της Οξφόρδης.
Οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης φυσικού αερίου σε ολόκληρη την ΕΕ ήταν στην τελευταία μέτρηση στο 93,4% της χωρητικότητάς τους, πολύ πάνω από τον στόχο του μπλοκ για 90% μέχρι τον Νοέμβριο, όπως έδειξαν τα στοιχεία της Gas Infrastructure Europe.
«Η Ισπανία, η Γαλλία, το Βέλγιο και οι Κάτω Χώρες παραμένουν οι κύριοι εισαγωγείς από το Yamal», δήλωσε ο Fulwood, αναφορικά με τον κόμβο εξαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου της Ρωσίας στη βορειοδυτική Σιβηρία.
Ωστόσο, επεσήμανε ότι «πολλά πήγαν στην Κίνα» τις τελευταίες εβδομάδες.
Η Ρωσία εξήγαγε την ποσότητα-ρεκόρ του 1,1 εκατ. τόνων στην Κίνα τον Αύγουστο, με τις αποστολές του Σεπτεμβρίου να παραμένουν αυξημένες στους 0,9 εκατ. τόνους, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Kpler.
Η πτώση των εξαγωγών προς τα δυτικά δεν αντανακλά πιθανότατα τις προσπάθειες της ΕΕ να αποφύγει όλο και περισσότερο το ρωσικό αέριο - με το τέλος όλων των εισαγωγών ρωσικού αερίου στο μπλοκ να συζητείται για το 2027 - δήλωσαν οι συμμετέχοντες στην αγορά.
«Δεν νομίζω ότι οι Ευρωπαίοι παίκτες αποφεύγουν τους ρωσικούς όγκους εκτός από εκείνους που υπόκεινται σε κυρώσεις», δήλωσε αναλυτής.
Φόρος στο LNG έως το 2027;
Η ΕΕ μπορεί να συμπεριλάβει το LNG στον μηχανισμό συνοριακής προσαρμογής άνθρακα μόλις αυξηθεί η παγκόσμια παραγωγή του υγρού καυσίμου και χαλαρώσει την αγορά έως το 2027, αλλά ο αντίκτυπος στην τιμή θα είναι μικρότερος από 1 ευρώ/MWh, δήλωσε αναλυτής της Wood Mackenzie.
Ο νέος φόρος, εάν εγκριθεί, θα έχει ως στόχο να προστατεύσει την ανταγωνιστικότητα των Ευρωπαίων παραγωγών.
«Είναι απίθανο η ΕΕ να λάβει δραστικά μέτρα προτού βεβαιωθεί ότι ο εφοδιασμός της είναι ασφαλής», δήλωσε η Kateryna Filippenko, αναλύτρια στη Wood Mackenzie.
www.worldenergynews.gr
Σύμφωνα με το Montel, οι ευρωπαϊκές χώρες, εκτός της Τουρκίας, ήταν έτοιμες να εισάγουν περίπου 0,7 εκατ. τόνους (0,95 δισ. κυβικά μέτρα) από τα ρωσικά λιμάνια αυτό το μήνα, δηλαδή κατά 0,4 εκατ. λιγότερη ποσότητα σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα και στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Αύγουστο του περασμένου έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της Kpler.
«Νομίζω ότι αυτό οφείλεται κυρίως στα περισσότερα φορτία που κατευθύνονται προς την Ασία μέσω του NSR», δήλωσε μια πηγή στο Montel.
Τα φορτία μπορούν να μεταφερθούν μέσω του NSR - ο οποίος εκτείνεται από τη Θάλασσα του Μπάρεντς, κοντά στα σύνορα Ρωσίας-Νορβηγίας, έως τον Βερίγγειο Πορθμό μεταξύ Σιβηρίας και Αλάσκας - κατά τους εαρινούς-φθινοπωρινούς μήνες, όταν υπάρχει λιγότερος πάγος, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, ένα ρωσικό πλοίο LNG ακολούθησε για πρώτη φορά την «επικίνδυνη» διαδρομή της Αρκτικής πριν λίγες μέρες.
«Αυτό δείχνει πόσο απελπισμένη είναι η Ρωσία να εξάγει το LNG της», δήλωσε ειδικός του φυσικού αερίου, επισημαίνοντας την χαμηλή ευρωπαϊκή ζήτηση.
Ασθενέστερη ζήτηση
«Η ζήτηση για LNG από την Ευρώπη είναι πολύ χαμηλότερη φέτος, λόγω της χαμηλότερης ζήτησης φυσικού αερίου συνολικά και λόγω των γεμάτων αποθηκών», δήλωσε ο Mike Fulwood, ανώτερος ερευνητής στο Ινστιτούτο Ενεργειακών Μελετών της Οξφόρδης.
Οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης φυσικού αερίου σε ολόκληρη την ΕΕ ήταν στην τελευταία μέτρηση στο 93,4% της χωρητικότητάς τους, πολύ πάνω από τον στόχο του μπλοκ για 90% μέχρι τον Νοέμβριο, όπως έδειξαν τα στοιχεία της Gas Infrastructure Europe.
«Η Ισπανία, η Γαλλία, το Βέλγιο και οι Κάτω Χώρες παραμένουν οι κύριοι εισαγωγείς από το Yamal», δήλωσε ο Fulwood, αναφορικά με τον κόμβο εξαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου της Ρωσίας στη βορειοδυτική Σιβηρία.
Ωστόσο, επεσήμανε ότι «πολλά πήγαν στην Κίνα» τις τελευταίες εβδομάδες.
Η Ρωσία εξήγαγε την ποσότητα-ρεκόρ του 1,1 εκατ. τόνων στην Κίνα τον Αύγουστο, με τις αποστολές του Σεπτεμβρίου να παραμένουν αυξημένες στους 0,9 εκατ. τόνους, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Kpler.
Η πτώση των εξαγωγών προς τα δυτικά δεν αντανακλά πιθανότατα τις προσπάθειες της ΕΕ να αποφύγει όλο και περισσότερο το ρωσικό αέριο - με το τέλος όλων των εισαγωγών ρωσικού αερίου στο μπλοκ να συζητείται για το 2027 - δήλωσαν οι συμμετέχοντες στην αγορά.
«Δεν νομίζω ότι οι Ευρωπαίοι παίκτες αποφεύγουν τους ρωσικούς όγκους εκτός από εκείνους που υπόκεινται σε κυρώσεις», δήλωσε αναλυτής.
Φόρος στο LNG έως το 2027;
Η ΕΕ μπορεί να συμπεριλάβει το LNG στον μηχανισμό συνοριακής προσαρμογής άνθρακα μόλις αυξηθεί η παγκόσμια παραγωγή του υγρού καυσίμου και χαλαρώσει την αγορά έως το 2027, αλλά ο αντίκτυπος στην τιμή θα είναι μικρότερος από 1 ευρώ/MWh, δήλωσε αναλυτής της Wood Mackenzie.
Ο νέος φόρος, εάν εγκριθεί, θα έχει ως στόχο να προστατεύσει την ανταγωνιστικότητα των Ευρωπαίων παραγωγών.
«Είναι απίθανο η ΕΕ να λάβει δραστικά μέτρα προτού βεβαιωθεί ότι ο εφοδιασμός της είναι ασφαλής», δήλωσε η Kateryna Filippenko, αναλύτρια στη Wood Mackenzie.
www.worldenergynews.gr