Αττική Οδός: Με επέκταση της τρέχουσας παραχώρησης το μεταβατικό στάδιο

Αττική Οδός: Με επέκταση της τρέχουσας παραχώρησης το μεταβατικό στάδιο


Τα σχέδια του υπουργείου μεταφορών για να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία στο διάστημα που θα μεσολαβήσει για να μεταβιβαστεί στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

 

Αλλαγή σελίδας μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025 διαφαίνεται για την Αττική Οδό. Η νέα σύμβαση παραχώρησης μπορεί να υπογράφηκε μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όμως μέχρι ο αυτοκινητόδρομος να περάσει στον νέο παραχωρησιούχο, πρέπει να δοθεί λύση στην ενδιάμεση λειτουργία. Μετά από διάφορα μπρος-πίσω, φαίνεται ότι η εφικτή λύση είναι η επέκταση της τρέχουσας σύμβασης ως προς το κομμάτι που αφορά στη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, που θα παραλάβει τον άξονα με την λήξη της υφιστάμενης παραχώρησης στις 5 Οκτωβρίου 2024, έχει βάλει μπροστά τις μηχανές για να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία στο διάστημα που θα μεσολαβήσει για να μεταβιβαστεί στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Βάσει των προβλέψεων της υπογραφείσας σύμβασης για τη Νέα Αττική Οδό, η μεταβίβαση άρα και το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής, ύψους 3,27 δισ. ευρώ, θα πρέπει να γίνουν εντός πέντε μηνών – χρόνος που δύναται να επεκταθεί.

Γνωμοδότηση από το ΝΣΚ

Στις αρχές του μήνα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχοντας στον ορίζοντα ένα ασφυκτικό χρονικό παράθυρο μόλις ενός μήνα, κατά το οποίο ακόμα και η λύση ενός fast-track διαγωνισμού είναι ανέφικτη, απέστειλε ερώτημα στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους.

Ειδικότερα, ετέθη το ερώτημα «εάν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για τη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης με την εγκατεστημένη, δυνάμει της από 23ης Μαΐου 1996 Σύμβασης Παραχώρησης, που κυρώθηκε από την Ελληνική Βουλή την 16η Δεκεμβρίου 1996 με τον Ν.2445/1996 (Α΄274), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, παραχωρησιούχο εταιρεία με την επωνυμία Αττική Οδός ΑΕ του έργου «Μελέτη, Κατασκευή, Αυτοχρηματοδότηση και Εκμετάλλευση της Ελεύθερης Λεωφόρου Ελευσίνας – Σταυρού Αεροδρομίου Σπάτων και Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού», για το χρονικό διάστημα από τις 05-10-2024, η οποία αποτελεί την προβλεπόμενη συμβατική ημερομηνία λήξης της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης, μέχρι και τις 12.02.2025,οπότε συμπληρώνεται χρονικό διάστημα πέντε (5) μηνών από την υπογραφή της νέας σύμβασης παραχώρησης (στις 12-9-2024), με σκοπό την αδιατάρακτη εξακολούθηση παροχής των υπηρεσιών λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου υπό τους ίδιους ή υπό διαφορετικούς όρους, μέχρι την έναρξη της νέας περιόδου παραχώρησης».

Σύμφωνα με πληροφορίες, η σχετική γνωμοδότηση, η οποία εκδόθηκε μία ημέρα πριν πέσουν πανηγυρικά οι υπογραφές για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης (12/09/2024), ανοίγει τον δρόμο για την επέκταση της υφιστάμενης συμφωνίας με τις ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ - EGIS PROJECTS. Oι όροι όπως αναμένεται θα είναι διαφορετικοί, δεδομένου ότι η απόσβεση της επένδυσης έχει ήδη γίνει, άρα το δημόσιο θα ζητήσει μερίδιο των εσόδων.

Επίσης, όπως έχει δεσμευτεί το αρμόδιο υπουργείο, η μείωση του διοδίου στα 2,50 ευρώ, που προβλέπεται στη νέα παραχώρηση, θα ισχύσει από τις 6 Οκτωβρίου. Άρα αλλάζει και η τιμολογιακή πολιτική.

Εντωμεταξύ, μέχρι ο αυτοκινητόδρομος να αλλάξει χέρια, θα πρέπει η νέα σύμβαση να κυρωθεί από τη Βουλή. Ακόμη, απομένουν σειρά νομικών και τεχνικών συμβάσεων που πρέπει να τροποποιηθούν, προκειμένου να επισφραγιστεί το οικονομικό κλείσιμο και η μεταβίβαση στις εταιρείες Νέα Αττική Οδός Παραχώρηση  και Νέα Αττική Οδό Λειτουργία.


www.worldenergynews.gr




Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης