Βιομηχανία & Απανθρακοποίηση

Η ΕΕ ετοιμάζει αυστηρότερους κανόνες για την χρηματοδότηση έργων υδρογόνου

Η ΕΕ ετοιμάζει αυστηρότερους κανόνες για την χρηματοδότηση έργων υδρογόνου

Έντονη ανησυχία στη βιομηχανία για φθηνές εισαγωγές από την Κίνα

 

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει αυστηρότερους κανόνες για να διασφαλίσει ότι η χρηματοδότηση από την ΕΕ για έργα υδρογόνου ωφελούν τις ευρωπαϊκές εταιρείες, αφού οι τοπικές βιομηχανίες εξέφρασαν ανησυχίες για φθηνές κινεζικές εισαγωγές, δήλωσε τη Δευτέρα ο επικεφαλής πολιτικής της ΕΕ για την κλιματική αλλαγή.
Η ΕΕ θα ξεκινήσει αυτόν τον μήνα τον επόμενο γύρο χρηματοδότησης για έργα πράσινου υδρογόνου, καθώς οι Βρυξέλλες προσπαθούν να ενισχύσουν μια τοπική βιομηχανία για την παραγωγή του καυσίμου.

Εν τω μεταξύ, η ΕΕ σκληραίνει τη στάση της για άλλες πράσινες τεχνολογίες από την Κίνα, επιβάλλοντας δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που, όπως λέει, επωφελούνται από υπερβολικές επιδοτήσεις.
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές ηλεκτρόλυσης, μηχανών που χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια για να διασπούν το νερό για την παραγωγή υδρογόνου, έχουν προειδοποιήσει τις Βρυξέλλες ότι δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τους φθηνότερους Κινέζους παραγωγούς.

Στήριξη επιχειρήσεων

Θέλουν η ΕΕ να τους προστατεύσει προσθέτοντας κριτήρια που θα ευνοούσαν τις τοπικές επιχειρήσεις στο χρηματοδοτικό της πρόγραμμα Hydrogen Bank, κάτι που ο Επίτροπος για το κλίμα Wopke Hoekstra δήλωσε ότι η Επιτροπή εργάζεται τώρα."Θα διασφαλίσω ότι η επόμενη δημοπρασία θα είναι διαφορετική. Θα έχουμε ρητά κριτήρια για την κατασκευή ευρωπαϊκών αλυσίδων εφοδιασμού ηλεκτρολύτη", δήλωσε ο Hoekstra σε ομιλία του στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Αϊντχόβεν στην Ολλανδία.
Η Ευρώπη έχει καλή παρουσία στην κατασκευή ηλεκτρολύτη αλλά η Κίνα υπερπρομηθεύει την αγορά σε χαμηλότερες τιμές δήλωσε ο Hoekstra.
Δεν διευκρίνισε εάν οι κανόνες θα απαγόρευαν έργα που χρησιμοποιούν ξένο εξοπλισμό να λαμβάνουν τις επιδοτήσεις της ΕΕ.

Η ΕΕ χορήγησε 720 εκατομμύρια ευρώ σε επτά έργα υδρογόνου της ΕΕ τον Απρίλιο. Εκείνη την εποχή, πηγές του κλάδου δήλωναν σύμφωνα με το Reuters ότι οι χαμηλές τιμές από ορισμένα επιτυχημένα έργα έδειχναν ότι θα χρησιμοποιούσαν φθηνότερο κινεζικό εξοπλισμό. Η Επιτροπή δεν έχει αποκαλύψει εάν αυτό συμβαίνει.
Έγγραφο της Επιτροπής, το οποίο επικαλείται το Reuters, έδειξε περίπου το ένα τέταρτο των έργων που υποβάλλουν προσφορές για τη χρηματοδότηση που σχεδιάζεται να προμηθεύονται τους ηλεκτρολύτες τους εκτός ΕΕ.

Ο Hoekstra δήλωσε ότι η ΕΕ δεν στοχεύει να διακόψει τις σχέσεις με την Κίνα, αλλά θα λάβει μέτρα όπου κρίνει ότι ο ανταγωνισμός είναι αθέμιτος.
«Η Ευρώπη πρέπει να εξουδετερώσει τις κινεζικές επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που διαφορετικά θα ξεπερνούσαν τις ευρωπαϊκές μάρκες μας».

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης