Τελευταία Νέα

Νέα πρόταση για διασφάλιση 1,07 δισ. ευρώ για τη γραμμή «Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο»

Νέα πρόταση για διασφάλιση 1,07 δισ. ευρώ για τη γραμμή «Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο»
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάνει νέα προσπάθεια για να εξασφαλίσει χρηματοδότηση εντός του 2025

Νέα προσπάθεια να εξασφαλίσει εντός του 2025 χρηματοδότηση για το κρίσιμο σιδηροδρομικό έργο που θα εκσυγχρονίσει τη σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο, συνολικού ύψους 1,07 δισ. ευρώ, θα κάνει στον επόμενο κύκλο του CEF II το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Η εξασφάλιση, πριν λίγες ημέρες, των πρώτων 186,6 εκατ. ευρώ, για το καταληκτικό του κομμάτι «Πύθιο – Ορμένιο» κρατά ζωντανό το πρότζεκτ της Παράκαμψης Βοσπόρου.

Ένα τέτοιο by pass θα σημαίνει χαμηλότερο κόστος και ταχύτερη μεταφορά για τα εμπορεύματα, με τον διάδρομο από τη Βόρεια Ελλάδα ως τα σύνορα της Ρουμανίας να εκτιμάται πως έχει δυναμική φορτίου 650 εκατ. ευρώ ετησίως. Όπως είπε, εχθές, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, «θα επανέλθουμε με νέα πρόταση που θα κατατεθεί ως τις αρχές του 2025, ώστε να διεκδικήσουμε συγχρηματοδότηση για την ανάπτυξη του δικτύου ως το 2030, στη βάση των απαιτήσεων που θέτει ο νέος κανονισμός για την ανάπτυξη του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών».

Τα δύο τμήματα του μεγάλου έργου, που έχει προκηρυχθεί από την ΕΡΓΟΣΕ με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, στο πλαίσιο των έξι διαγωνισμών ύψους 4 δισ. ευρώ, αποτέλεσαν μέρος της πρότασης που κατατέθηκε προς χρηματοδότηση στον φετινό κύκλο του CEF II. Το τμήμα «Αλεξανδρούπολη – Πύθιο» έμεινε εκτός και είναι αυτό που θα αναζητήσει εκ νέου πόρους στον επόμενο γύρο.


Επενδύσεις 800 εκατ. ευρώ το 2023

Μέρος του φακέλου, συνολικού ύψους 915,9 εκατ. ευρώ, αποτελούσαν τα έργα αναβάθμισης του τμήματος Αχαρνές – Οινόη, η ανάταξη της σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο Άνω Λιόσια – Κιάτο, η αναβάθμιση και ηλεκτροκίνηση στο τμήμα «Μουριές – Προμαχώνας» και η κατασκευή της γραμμής «Ρίο – Πάτρα».

Το ποσό που τελικά εγκρίθηκε από τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» ανήλθε σε 518,86 εκατ. ευρώ, αφήνοντας εκτός και τη σύνδεση του νέου λιμένα της Πάτρας με το τρένο.

Παρά τις δυσκολίες στην εξασφάλιση χρηματοδότησης, αφού τα ευρωπαϊκά εργαλεία έχουν αλλάξει πια φιλοσοφία και είναι ανταγωνιστικά μεταξύ των πρότζεκτ των κρατών – μελών, οι πόροι που εξασφαλίσθηκαν τον τελευταίο ένα χρόνο για σιδηροδρομικά έργα ανήλθαν σε 800 εκατ. ευρώ.

Το ποσό της επένδυσης προσδιόρισε ο κ. Σταϊκούρας, προσθέτοντας στις νεο-εγκριθείσες χρηματοδοτήσεις, τα 211 εκατ. ευρώ που κατευθύνθηκαν επίσης από το CEF II στο «Νέα Καρβάλη – Τοξότες» και τα περίπου 100 εκατ. του Ταμείου Ανάκαμψης για τον προαστιακό Δυτικής Αττικής, που κατασκευάζεται από τη ΜΕΤΚΑ.

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης