ΣΔΙΤ Δράμα – Αμφίπολη: Από το 2025 με τρεις υποψηφίους προχωρεί το έργο των 248,54 εκατ. ευρώ

ΣΔΙΤ Δράμα – Αμφίπολη: Από το 2025 με τρεις υποψηφίους προχωρεί το έργο των 248,54 εκατ. ευρώ
τον διαγωνισμό για το έργο ΣΔΙΤ, 30ετούς διάρκειας, συμμετέχουν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος και Άβαξ

Με τρεις μνηστήρες βάζει πλώρη για το 2025 το οδικό ΣΔΙΤ για την αναβάθμιση του άξονα Δράμα – Αμφίπολη, προϋπολογισμού 248,54 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο διαγωνισμός για τη σύμβαση σύμπραξης θα περάσει στη φάση κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών τον Ιανουάριο του2025, με στόχο να έχει βγει λευκός καπνός ως την επόμενη άνοιξη.

Το προηγούμενο διάστημα, το αρμόδιο υπουργείο έδωσε το «πράσινο φως» για τη συνέχιση της διαδικασίας του ανταγωνιστικού διαλόγου, με τη συμμετοχή τριών σχημάτων, μετά τις μεταβολές των προεπιλεγέντων. Στον διαγωνισμό για το έργο ΣΔΙΤ, 30ετούς διάρκειας, συμμετέχουν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος και Άβαξ. Υπενθυμίζεται ότι στην αρχική φάση είχε δώσει το «παρών» και η Intrakat.

Ως προς το χρονοδιάγραμμα, όπως έχει χαραχθεί από την αρμόδια διεύθυνση συγκοινωνιακών υποδομών με σύμβαση παραχώρησης, μετά από δύο παρατάσεις η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός Ιουλίου. Επί της ουσίας, η β’ φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου είναι αυτή στην οποία οριστικοποιείται το φυσικό αντικείμενο του έργου.

Εν συνεχεία, θα μπει μπροστά η σύνταξη του τεύχους υποβολής δεσμευτικών προσφορών, με στόχο αυτή να ολοκληρωθεί εντός Νοεμβρίου, ώστε τον Ιανουάριο να προχωρήσει η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών. Η ανακήρυξη του προσωρινού αναδόχου, προβλέπεται για τον Απρίλιο του 2025, προκειμένου να ακολουθήσει η περίοδος οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων και η υπογραφή της σύμβασης ΣΔΙΤ τον Δεκέμβριο του 2025.

Όλα τα παραπάνω με την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξει δικαστική εμπλοκή και δεν θα ζητηθούν παρατάσεις από τους συμμετέχοντες κατά τη διαδικασία. Βεβαίως η σύμβαση θα πρέπει να περάσει και από τον έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Το αντικείμενο του έργου

Το έργο αφορά στα τμήματα Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη – Δράμα, συνολικού μήκους περί τα 43 χλμ., με την αναβάθμιση κύριας αρτηρίας σε αυτοκινητόδρομο και αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για 13,5 χλμ. και κατασκευή 29,5 χλμ. νέων τμημάτων. Η διάρκεια του έργου, που έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, έχει ορισθεί σε 30 χρόνια, με τα τέσσερα πρώτα να αφορούν στην κατασκευαστική περίοδο, ενώ τα υπόλοιπα στη λειτουργία και συντήρησή του.

Το έργο θα αναβαθμίσει την οδική σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία Οδό, ενώ θα παρέχει και σύγχρονη σύνδεση με τον αρχαιολογικό χώρο της Αμφίπολης. Ο δρόμος θα έχει χαρακτηριστικά άξονα ταχείας κυκλοφορίας. Τα κύρια χαρακτηριστικά του περιλαμβάνουν την αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας, την κατασκευή δύο νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους.

www.worldenergynews.gr





Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης