Το Πεκίνο είχε προηγουμένως επισημάνει ότι θα μπορούσε να ανεβάσει τους δασμούς της έως και 25% στα μεγάλα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα, μια κίνηση που θα έπληττε τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Το Πεκίνο σκέφτεται την παροχή προνομίων στους Γερμανούς κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων προκειμένου να ασκήσει το Βερολίνο πίεση στην Ευρωπαϊκή Ένωση να μην επιβάλει μεγαλύτερους δασμούς στις κινεζικές εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων.
Σύμφωνα με το Energy Market Price, η Κίνα δήλωσε ότι θα μπορούσε να μειώσει τους υφιστάμενους δασμούς της στα αυτοκίνητα μεγάλων κινητήρων σε αντάλλαγμα για την κατάργηση από την ΕΕ των σχεδιαζόμενων δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές.
Το Πεκίνο επιβάλλει επί του παρόντος δασμούς 15% στα βενζινοκίνητα οχήματα από την ΕΕ.
Ο υπουργός Εμπορίου της Κίνας Wang Wentao υπαινίχθηκε το ενδεχόμενο των μέτρων αυτών στον Γερμανό ομόλογό του Robert Habeck κατά τη διάρκεια συνάντησης το Σάββατο στο Πεκίνο, δήλωσε μια από τις πηγές.
Η τριήμερη επίσκεψη του Ηabeck στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου ήρθε λίγες εβδομάδες αφότου η ΕΕ πρότεινε την αύξηση των δασμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ποσοστό έως και 48% αργότερα φέτος.
Η ανταλλαγή απόψεων αντανακλά την αναντιστοιχία μεταξύ του τρόπου με τον οποίο η ΕΕ και η Κίνα προσεγγίζουν τον αναμεταξύ τους εμπορικό πόλεμο.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή λέει ότι καθορίζει τους δασμούς με βάση τα νομικά συμπεράσματα μιας εμπεριστατωμένης μελέτης σχετικά με τις μαζικές κρατικές επιδοτήσεις του Πεκίνου και οι δασμοί επιδιώκουν να εξισώσουν τους όρους ανταγωνισμού αντισταθμίζοντας τις κινεζικές ενισχύσεις με μέτρα ίσης αξίας.
Αλλά αυτή η νομική άσκηση ήταν πάντα ευάλωτη σε πολιτικές πιέσεις, και η κυβέρνηση του προέδρου Σι Τζινπίνγκ έχει χρησιμοποιήσει τόσο το καρότο όσο και το μαστίγιο για να πείσει το Βερολίνο να το βοηθήσει στο να βρεθεί η χρυσή τομή.
Το Πεκίνο είχε προηγουμένως επισημάνει ότι θα μπορούσε να ανεβάσει τους δασμούς της έως και 25% στα μεγάλα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα, μια κίνηση που θα έπληττε τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων του ομίλου Mercedes-Benz και της BMW.
Σύμφωνα με το Energy Market Price, η Κίνα δήλωσε ότι θα μπορούσε να μειώσει τους υφιστάμενους δασμούς της στα αυτοκίνητα μεγάλων κινητήρων σε αντάλλαγμα για την κατάργηση από την ΕΕ των σχεδιαζόμενων δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές.
Το Πεκίνο επιβάλλει επί του παρόντος δασμούς 15% στα βενζινοκίνητα οχήματα από την ΕΕ.
Ο υπουργός Εμπορίου της Κίνας Wang Wentao υπαινίχθηκε το ενδεχόμενο των μέτρων αυτών στον Γερμανό ομόλογό του Robert Habeck κατά τη διάρκεια συνάντησης το Σάββατο στο Πεκίνο, δήλωσε μια από τις πηγές.
Η τριήμερη επίσκεψη του Ηabeck στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου ήρθε λίγες εβδομάδες αφότου η ΕΕ πρότεινε την αύξηση των δασμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ποσοστό έως και 48% αργότερα φέτος.
Η ανταλλαγή απόψεων αντανακλά την αναντιστοιχία μεταξύ του τρόπου με τον οποίο η ΕΕ και η Κίνα προσεγγίζουν τον αναμεταξύ τους εμπορικό πόλεμο.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή λέει ότι καθορίζει τους δασμούς με βάση τα νομικά συμπεράσματα μιας εμπεριστατωμένης μελέτης σχετικά με τις μαζικές κρατικές επιδοτήσεις του Πεκίνου και οι δασμοί επιδιώκουν να εξισώσουν τους όρους ανταγωνισμού αντισταθμίζοντας τις κινεζικές ενισχύσεις με μέτρα ίσης αξίας.
Αλλά αυτή η νομική άσκηση ήταν πάντα ευάλωτη σε πολιτικές πιέσεις, και η κυβέρνηση του προέδρου Σι Τζινπίνγκ έχει χρησιμοποιήσει τόσο το καρότο όσο και το μαστίγιο για να πείσει το Βερολίνο να το βοηθήσει στο να βρεθεί η χρυσή τομή.
Το Πεκίνο είχε προηγουμένως επισημάνει ότι θα μπορούσε να ανεβάσει τους δασμούς της έως και 25% στα μεγάλα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα, μια κίνηση που θα έπληττε τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων του ομίλου Mercedes-Benz και της BMW.
www.worldenergynews.gr