Τιμώμενος Δήμος για το 2024 στην πρόσφατη έκθεση Attica Green Expo - Βήματα προόδου για το νησί του συμπλέγματος των 12νήσων που σκοπεύει να γίνει η πρώτη χρονικά περιοχή που θα πετύχει τους κλιματικούς στόχους πριν από το 2050 - Απέκτησε δικό του ηλεκτρικό πλοίο
Φαίνεται απίστευτο που ένα μικρό σε έκταση και πληθυσμό ελληνικό νησί αποτελεί πρότυπο πράσινης μετάβασης σε όλη την Ευρώπη.
Στην περίπτωση της Χάλκης αποδεικνύεται ότι όταν αποφασίζεις να πραγματοποιήσεις το στόχο που έχεις θέσει, τίποτα δεν μπορεί να σε σταματήσει.
Προ τετραετίας (Σεπτέμβριος 2020) ο Δήμος της νήσου του Νότιου Αιγαίου υπέγραψε το Σύμφωνο των Δημάρχων, με βασικό στόχο την απανθρακοποίησή του.
Από τους 332 δήμους της χώρας, η Χάλκη ήταν ο τιμώμενος Δήμος για το 2024 στην πρόσφατη έκθεση Attica Green Expo, που αποτελεί σημείο συνάντησης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, δημόσιων και ιδιωτικών φορέων με επίκεντρο το περιβάλλον.
Χάλκη: Πρωτοπόρος στην πράσινη μετάβαση των μικρών νησιών
Τα μέχρι στιγμής επιτεύγματα στην απανθρακοποίηση δείχνουν ότι είναι πολύ πιθανό να γίνει η πρώτη περιοχή που θα το πετύχει πριν από το χρονικό ορόσημο του 2050 που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Όπως δήλωσε στην εφημερίδα « ΤΑ ΝΕΑ» ο Αγγελος Φραγκάκης (Δήμαρχος του νησιού) «η Χάλκη ήταν το πρώτο νησί που άνοιξε τον δρόμο στα GR-eco Islands, την εθνική πρωτοβουλία που στοχεύει στην ολοκληρωμένη πράσινη μετάβαση των μικρών νησιών.
Έναν μήνα μετά την υπογραφή του Συμφώνου, καταθέσαμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την Ενέργεια και το Κλίμα το Σχέδιο για την Καθαρή Ενεργειακή Μετάβαση του Νησιού της Χάλκης (CETA) ενώ ταυτόχρονα ξεκινήσαμε όλες τις διαδικασίες για τη δημιουργία της Πρώτης Ενεργειακής Κοινότητας στα Δωδεκάνησα “Κάλχιον”, με μέλη τους κατοίκους του νησιού, αλλά και με τη συμμετοχή του Δήμου Χάλκης με το 50% στο συνεταιριστικό κεφάλαιο».
Επιπρόσθετα ηλεκτρικά οχήματα
Πλέον το νησί του συμπλέγματος των 12νήσων έχει αλλάξει.
Η παραγωγή ενέργειας από το φωτοβολταϊκό πάρκο έχει εξασφαλίσει στο 80% των κατοίκων μηδενικούς λογαριασμούς ρεύματος.
Η πλήρης απανθρακοποίηση θα έρθει και με την αλλαγή του δημοτικού στόλου σε ηλεκτρικό.
Στα 12 δημοτικά ηλεκτρικά οχήματα που κυκλοφορούν στο νησί θα προστεθούν το επόμενο διάστημα ακόμη 9, ενώ οι 6 ηλεκτρικοί φορτιστές θα γίνουν 17.
Σύμφωνα με τον Δήμαρχο «στην πράξη η ενέργεια που παράγεται στο πάρκο με υποβρύχιο καλώδιο διοχετεύεται στη Ρόδο και επιστρέφει… στα 176 μέλη (μαζί με τον Δήμο) με εικονικό ενεργειακό συμψηφισμό, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να μειώσουν σημαντικά τους λογαριασμούς για το ρεύμα που καταναλώνουν. Πληρώνουμε μόνο τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις».
Τα επόμενα βήματα περιλαμβάνουν παραγωγή ενέργειας από τα θαλάσσια κύματα της.
Ηλεκτρικά πλοία
Οι θαλάσσιες μεταφορές δε γίνεται να λείπουν από την ενεργειακή μετάβαση.
Ο Αγγελος Φραγκάκης αποκαλύπτει τη μελλοντική χρήση ηλεκτρικού καραβιού που θα πραγματοποιεί τοπικό δρομολόγιο.
Όπως είπε «Τα πλοία μας χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα.
Έχουμε ολοκληρωμένη μελέτη για ένα ηλεκτρικό πλοίο, χωρητικότητας 125 επιβατών και 6 αυτοκινήτων που θα πραγματοποιεί το δρομολόγιο Χάλκη – Ρόδος, μια απόσταση 11 ναυτικών μιλίων».
Πρόσφατα το νησί απέκτησε το δικό του μικρό ηλεκτρικό πλοίο, μήκους 10 μέτρων και χωρητικότητας 12 επιβατών, που είναι δωρεά της εταιρείας Παπαστράτος Hellas, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας GR-eco Islands.
«Το πλοίο φτιάχτηκε από την αρχή με την παραδοσιακή τέχνη της ξυλοναυπηγικής, βασιζόμενο σε μοντέλο του 1930 και η κίνησή του είναι 100% με ηλιακή ενέργεια μέσω των πάνελ που έχει στην οροφή. Η χρήση του ακόμη δεν έχει αποσαφηνιστεί αλλά είτε θα αξιοποιηθεί για τουριστικούς σκοπούς είτε θα παραχωρείται σε φορείς που πραγματοποιούν έρευνες στην περιοχή», δήλωσε ο επικεφαλής της Δημοτικής Αρχής της αιγαιοπελαγίτικης νήσου.
ΠΗΓΗ: Τα Νέα
www.worldenergynews.gr