Τελευταία Νέα
Βιομηχανία & Απανθρακοποίηση

Χαλκός: Ο «εφιάλτης» για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και οι λύσεις

Χαλκός: Ο «εφιάλτης» για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και οι λύσεις
Το υψηλό δεκαετίας στις τιμές του χαλκού έχει θέσει σε κίνδυνο τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του κόστους παραγωγής, ιδίως για τα ηλεκτρικά οχήματα
Ο Μηνιαίος Δείκτης Μετάλλων για την αυτοκινητοβιομηχανία συνέχισε να αυξάνεται σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, αυτή τη φορά κατά 3,04%, με τις τιμές του αλουμινίου και της πλατίνας να αυξάνονται σημαντικά, ενώ οι τιμές του χαλκού προσέθεσαν επίσης κάποια ανοδική διάθεση στον δείκτη, αν και όχι τόσο πολύ όσο τον Μάιο.

Σύμφωνα με το Oil Price, οι τιμές του χαλκού εξακολουθούν να αποτελούν καυτό θέμα συζήτησης, με το πρόσφατο ράλι, τις κερδοσκοπικές αγορές και τις ανησυχίες για την προσφορά να προκαλούν τεράστια μεταβλητότητα στην παγκόσμια αγορά.

Με αυτό το ζωτικής σημασίας μέταλλο να αποτελεί αναγκαιότητα για την κατασκευή οχημάτων, πώς θα επηρεάσει αυτή η μεταβλητότητα των τιμών την αμερικανική αγορά αυτοκινήτου;

Σε κίνδυνο οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Το υψηλό δεκαετίας στις τιμές του χαλκού έχει θέσει σε κίνδυνο τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του κόστους παραγωγής, ιδίως για τα ηλεκτρικά οχήματα (EV).

Ως αποτέλεσμα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ίσως αναγκαστούν να αυξήσουν την τιμή πώλησης των αυτοκινήτων ή να συμβιβαστούν με χαμηλότερα περιθώρια κέρδους.

Ένας σημαντικός παράγοντας που συμβάλλει στην αύξηση της κατανάλωσης χαλκού είναι η αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι αυτά χρειάζονται πολύ περισσότερο χαλκό ανά μονάδα από ό,τι τα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Οι αναλυτές τονίζουν ότι το κόστος του χαλκού θα συνεχίσει να αυξάνεται όσο επεκτείνεται και η αγορά EV.

Διαφορετικές στρατηγικές

Η αύξηση του κόστους του χαλκού αναγκάζει επομένως τους κατασκευαστές να εφαρμόζουν πολλές διαφορετικές στρατηγικές.

Πρώτον, με το να επιλέξουν να δαπανήσουν λιγότερα χρήματα για υποκατάστατα υλικά που είναι ισοδύναμα από άποψη επιδόσεων.

Δεύτερον, με το να αυξήσουν την αποτελεσματικότητα των αλυσίδων εφοδιασμού τους για να μειώσουν τις συνολικές δαπάνες.

Τρίτον, με τη διαπραγμάτευση μακροπρόθεσμων συμβάσεων σταθερής τιμής με τους προμηθευτές χαλκού, η οποία θα μπορούσε να συμβάλει στη σταθεροποίηση του κόστους.

Στο κάδρο και η ανακύκλωση

Τέλος, οι κατασκευαστές ίσως θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο να στηρίξουν προγράμματα ανακύκλωσης που εξάγουν χαλκό από παλιά αυτοκίνητα και ηλεκτρονικά είδη, λένε αναλυτές του κλάδου.

Η ζήτηση χαλκού μπορεί να πέσει

Αν και η βιομηχανία EV θα μπορούσε να οδηγήσει σε αυξημένη ζήτηση χαλκού, μια σειρά από μεταβλητές μπορεί να την μετριάσουν σημαντικά.

Για παράδειγμα, οι νέες εξελίξεις στην επιστήμη των υλικών μπορεί να οδηγήσουν στη δημιουργία υποκατάστατων του χαλκού, μειώνοντας την εξάρτηση από αυτό το μέταλλο και μειώνοντας έτσι τις τιμές συνολικά.

Επιπλέον, οι υφέσεις ή οι αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών μακριά από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να περιορίσουν την προβλεπόμενη αύξηση της κατανάλωσης χαλκού.

Τέλος, η πρόοδος στην τεχνολογία ανακύκλωσης μπορεί να προσφέρει μια πιο αξιόπιστη πηγή χαλκού, ανακουφίζοντας την πίεση στην πρωτογενή παραγωγή.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης