Τελευταία Νέα

Στην τελική ευθεία μπαίνουν σιδηροδρομικά, οδικά και λιμενικά στην Αλεξανδρούπολη

Στην τελική ευθεία μπαίνουν σιδηροδρομικά, οδικά και λιμενικά στην Αλεξανδρούπολη

Ενισχύεται ο γεωστρατηγικός ρόλος της πόλης

 

Με πυρήνα το λιμάνι, η Αλεξανδρούπολη βάζει πλώρη για να αναδειχθεί σε μεταφορικό και εμπορευματικό κόμβο της Ανατολικής Μεσογείου. Μέσα στην επόμενη διετία, θα έχουν μπει σε τροχιά έργα σιδηροδρομικά, οδικά και λιμενικά, που θα αναβαθμίσουν τον γεωστρατηγικό ρόλο της πόλης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Μετά την υπογραφή της πρώτης σύμβασης του «διπλού» έργου για την αναβάθμιση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, αυτή την περίοδο αναμένεται η οριστικοποίηση της ανάδειξης προσωρινού αναδόχου για το δεύτερο έργο, που αφορά στην εκβάθυνση της λιμενολεκάνης, που μετά από προσφυγή στην ΕΑΑΔΗΣΥ περνά στην εταιρεία «Χριστόφορος Κωνσταντινίδης». Θα ακολουθήσει η αποστολή του φακέλου στο Ελεγκτικό Συνέδριο και μετά στην Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού Ταμείου Ανάκαμψης (ΕΥΣΤΑ) από το ΤΑΙΠΕΔ. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 14,87 εκατ. ευρώ.

Εντωμεταξύ, η σύμβαση για την οδική σύνδεση, μήκους 1.500 μέτρων, του νέου εμπορικού προβλήτα του λιμανιού με την υπό κατασκευή νέα Περιφερειακή Οδό, προϋπολογισμού 4,19 εκατ. ευρώ, υπεγράφη με την εταιρεία ΤΕΚΑΛ στις 16 Μαΐου. Η διάρκεια του εν λόγω έργου ανέρχεται σε 8 μήνες, ενώ του μεγαλύτερου σε 18 μήνες.

Ως προς την κατασκευή της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης, κόστους άνω των 26 εκατ. ευρώ, υπολογίζεται ότι το ήμισυ του έργου θα περαιωθεί και θα παραδοθεί στην κυκλοφορία το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Σήμερα, εκκρεμεί η κατάληψη των απαλλοτριωμένων ακινήτων στα τμήματα όπου υπάρχουν υφιστάμενα κτήρια – κατοικίες. Ακόμη, θα υπογραφεί η 1η Συμπληρωματική Σύμβασης, που θα συμπεριλάβει τις αλλαγές στην κατασκευή των τεχνικών του έργου, οι οποίες προέκυψαν από τις πρόσθετες απαιτήσεις που τέθηκαν από τον ΟΣΕ για τις νέες σιδηροδρομικές γραμμές που θα κατασκευαστούν και θα λειτουργήσουν μελλοντικά.
Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2025.

Sea2Sea: Τριμερής συνεργασία με Βουλγαρία και Ρουμανία

Η ένταξη του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στο αναθεωρημένο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, ΤΕΝ-T, άνοιξε τον δρόμο για μεγάλες επενδύσεις και νέα εργαλεία χρηματοδότησης, ώστε η πόλη να γίνει καταλύτης για τα διεθνή logistics. Ρόλο «κλειδί» παίζει η επανενεργοποίηση του σχεδίου «Sea2Sea», το οποίο εντάσσεται πια στο ευρύτερο εγχείρημα των 3Seas, με την τριμερή συνεργασία Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας, για τη δημιουργία πολυτροπικού διαδρόμου μεταφορών.

Σε αυτό το πλαίσιο, το τμήμα που αντιστοιχεί στην Ελλάδα, αφορά στη λεγόμενη Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία, και ειδικότερα στον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα «Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο». Αν και το πλήρες έργο είχε ενταχθεί στο πρόγραμμα μαμούθ των σιδηροδρομικών έργων της ΕΡΓΟΣΕ, συνολικού ύψους 4 δισ. ευρώ, λόγω της αδυναμίας εξασφάλισης χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά εργαλεία, θα εκτελεσθεί τελικά τμηματικά.
Μάλιστα, τον περασμένο Ιανουάριο, υπεβλήθη από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αίτημα χρηματοδότησης στο Connecting EuropeFacility (CEF-II), με τα αποτελέσματα να αναμένονται εντός Ιουνίου. Η υλοποίηση του έργου, συνολικού ύψους 1,07 δισ. ευρώ, με διαχωρισμό σε Α’ και Β’ φάση έχει ήδη εγκριθεί από το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ.
Ειδικότερα, ο διαγωνισμός συνεχίζεται για τα έργα της Α’ φάσης, δηλαδή την κατασκευή μονής γραμμής με εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης με ETCS και ηλεκτροκίνησης, επί υποδομή διπλής γραμμής σε τμήματα του έργου, για τη δυνατότητα μελλοντικού διπλασιασμού αυτής, που αποτελεί και τη Β’ φάση. Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου εκτιμήθηκε στο ποσό των 700 εκατ. ευρώ.

Οδική Σύνδεση με Τουρκία

Τον ερχόμενο Ιούνιο, αναμένεται να είναι έτοιμη η οριστική μελέτη για την οδική γέφυρα των περίπου 840 μέτρων, που θα ενώσει τους Κήπους του Έβρου με τα Ύψαλα της Τουρκίας. Θα ακολουθήσει η σύνταξη κοινών τευχών δημοπράτησης, καθώς το έργο θα υλοποιηθεί σε δύο τμήματα, ένα από κάθε χώρα. Τη μελέτη έχει αναλάβει η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» για λογαριασμό τόσο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όσο και της τουρκικής πλευράς.
Η κατασκευή της κύριας κεντρικής καλωδιωτής γέφυρας θα γίνει με δύο διαφορετικές δημοπρατήσεις, μία από την ελληνική και μία από την τουρκική πλευρά, για το τμήμα της γέφυρας που αφορά στην εκάστοτε επικράτεια, και αντίστοιχα η κατασκευή από δύο αναδόχους, έναν για κάθε πλευρά. Η χρηματοδότηση των μελετών έχει εξασφαλισθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Στόχος του έργου είναι η εξυπηρέτηση της αυξανόμενης ζήτησης εμπορικής κυκλοφορίας και της ανάγκης ενίσχυσης των υφιστάμενων εγκαταστάσεων στη διασυνοριακή περιοχή.

www.worldenergyneww.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης