Μπορεί να είναι λύση για τους σταθμούς EV (cleantechnica)
Ένα από αυτά είναι η φόρτιση με τους αρμόδιους να αναζητούν τρόπους που θα οδηγήσουν τα πράγματα στη σωστή πορεία.
Οι ασύρματοι σταθμοί φόρτισης EV θα μπορούσαν να συμβάλουν στη βελτίωση της εμπειρίας οδήγησης τέτοιων οχημάτων, τουλάχιστον όσον αφορά την άνεση, την ασφάλεια και την ευκολία.
Η νέα τεχνολογία ασύρματης φόρτισης θα μπορούσε να βοηθήσει να δώσει στην εμπειρία οδήγησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων μια ώθηση προς τη σωστή κατεύθυνση, όπως υποστηρίζει η ιστοσελίδα cleantechnica.com η οποία ασχολείται ιδιαίτερα με τα ηλεκτρικά οχήματα και με τα ενεργειακά θέματα γενικότερα..
Νωρίτερα αυτό το μήνα οι οδηγοί, οι κατασκευαστές και οι πωλητές ηλεκτρικών οχημάτων παρασύρθηκαν, όταν κυκλοφόρησε η είδηση ότι η Tesla εκτόξευσε σχεδόν το σύνολο της πολύτιμης μονάδας Supercharger της.
Απαιτείται λύση στη δημόσια φόρτιση EV
Αν και οι αναφορές για εκτεταμένο χάος στους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων έχουν διατυπωθεί υπερβολικά, είναι αλήθεια ότι το δημόσιο δίκτυο σταθμών φόρτισης στις ΗΠΑ βρίσκεται σε εξέλιξη.
Η J.D. Power σημείωσε ότι η ικανοποίηση των οδηγών EV από την απόδοση του σταθμού φόρτισης EV βελτιώθηκε «ελαφρώς για πρώτη φορά σε 2 χρόνια».
Ωστόσο κατά μέσο όρο, σχεδόν το 21% των οδηγών ανέφεραν ότι συνάντησαν έναν σταθμό φόρτισης που δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει.
Εκτός από μηχανικές ή δυσλειτουργίες λογισμικού, ένα κοινό πρόβλημα ήταν η έλλειψη συνδεσιμότητας με συστήματα διαδικτυακών πληρωμών που βασίζονται σε cloud.
Εάν η δυσαρέσκεια συνεχίσει να είναι μεγάλη, οι αγοραστές για πρώτη φορά EV θα συνεχίσουν να στρέφονται προς τα υβριδικά ή τα βενζινοκίνητα (εφόσον είναι διαθέσιμα).
Οι J.D. Power και McKinsey είναι μεταξύ εκείνων που αναφέρουν επίμονα υψηλή δυσαρέσκεια των οδηγών με την εμπειρία του δημόσιου σταθμού φόρτισης φέτος.
Πιθανή λύση του προβλήματος η οδική ασύρματη φόρτιση
Η ασύρματη φόρτιση EV θα μπορούσε να αυξήσει τους παράγοντες άνεσης και ικανοποίησης, και όχι μόνο επειδή οι οδηγοί δεν χρειάζεται να συνδέσουν τίποτα όταν σταματούν σε έναν σταθμό φόρτισης.
Το μεγάλο πλεονέκτημα είναι η ενσωματωμένη τεχνολογία ασύρματης φόρτισης στο δρόμο η οποία επιτρέπει στους οδηγούς να φορτίζουν ενώ κατεβαίνουν στον αυτοκινητόδρομο.
Πρόοδος ασύρματων συστημάτων φόρτισης την τελευταία 2ετία
Το 2022 το Υπουργείο Μεταφορών του Μίσιγκαν χρησιμοποίησε την ισραηλινή startup Electreon για να εγκαταστήσει ένα ασύρματο σύστημα στο Ντιτρόιτ, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του τον περασμένο Δεκέμβριο.
Άλλα ασύρματα συστήματα ενσωματωμένα στο δρόμο βρίσκονται στα σκαριά για την Ιντιάνα και την Πενσυλβάνια Turnpike. Έχουμε επίσης εντοπίσει έργα στη Γερμανία και τη Σουηδία.
Τα ενσωματωμένα στον δρόμο συστήματα θα βοηθούσαν στην ανακούφιση της συμφόρησης στους δημόσιους σταθμούς φόρτισης EV. Ανάλογα με το σύστημα πληρωμών, θα μπορούσαν επίσης να εξαλείψουν ζητήματα του σταθμού φόρτισης που σχετίζονται με τη συνδεσιμότητα.
Χρηματοδότηση ασύρματης φόρτισης EV
Η δυνατότητα επιτάχυνσης της υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων έχει τραβήξει την προσοχή του Κογκρέσου.
Πέρυσι, η εκπρόσωπος των ΗΠΑ Haley Stevens (D-MI) εισήγαγε τον «Πρόγραμμα επιχορήγησης ασύρματης φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων του 2023».
Το πρόγραμμα επιχορήγησης θα αντιμετωπίσει «μερικές από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση», εξήγησε η εκπρόσωπος Στίβενς σε δήλωση τύπου.
«Η ασύρματη φόρτιση μπορεί να μειώσει το μέγεθος και το κόστος της μπαταρίας, να επεκτείνει την αυτονομία οδήγησης, να μειώσει την πίεση στο ηλεκτρικό δίκτυο και να επιτρέψει την ηλεκτροκίνηση των αυτόνομων οχημάτων», σημείωσε επίσης η Stevens.
Η αξιοπιστία είναι ένα ερωτηματικό. Η κεντρική, υπόγεια φύση της φόρτισης εντός δρόμου θα μπορούσε να βελτιώσει την αξιοπιστία σε σύγκριση με μεμονωμένους σταθμούς, αλλά αυτό μένει να φανεί.
Η σταθερή ασύρματη φόρτιση EV μπορεί να κάνει τη διαφορά
Το sticky wicket είναι το επίπεδο φόρτισης που ενεργοποιείται από ασύρματα συστήματα (αιωρείται γύρω από το Επίπεδο 2).
Ωστόσο, στην ίδια έκθεση από τον Μάιο του 2023, η J.D. Power παρατήρησε μείωση της ικανοποίησης των πελατών από την εμπειρία του δημόσιου σταθμού φόρτισης επιπέδου 2.
Παρά τον ενθουσιασμό για την τεχνολογία ταχείας φόρτισης Επιπέδου 3, σύμφωνα με την J.D. Power, περίπου το 71% της συνολικής φόρτισης EV στις ΗΠΑ εξακολουθεί να πραγματοποιείται με αργούς ρυθμούς στο Επίπεδο 2.
Η εισαγωγή της ασύρματης φόρτισης επιπέδου 3 θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι και το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ ασχολείται με την υπόθεση.
Τον Μάρτιο, το Εθνικό Εργαστήριο Oak Ridge του υπουργείου Ενέργειας ανέφερε μια επίδειξη του πατενταρισμένου πολυφασικού πηνίου ηλεκτρομαγνητικής ζεύξης σε ένα Hyundai Kona, επιτυγχάνοντας μεταφορά ισχύος 100 κιλοβάτ με απόδοση 96% σε χώρο 5 ιντσών.
Μια πρώτη στο είδος της δοκιμή για ασύρματη φόρτιση
Αν και ο J.D. Power διαπιστώνει ότι το ευρύ κοινό δεν είναι ικανοποιημένο με την εμπειρία Επιπέδου 2, οι ασύρματοι σταθμοί φόρτισης EV με δυνατότητα επιπέδου 2 μπορεί να είναι κατάλληλοι για στόλους οχημάτων.
Μια τέτοια επίδειξη μόλις ξεκίνησε στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς στην Καλιφόρνια, όπου η εταιρεία ασύρματης φόρτισης WiTricity αξιοποιήθηκε για να παρέχει ασύρματη φόρτιση EV για ένα στόλο 6 φορτηγών Ford E-Transit υπό την ομπρέλα της εταιρείας International Transportation Service.
Η ITS θα χρησιμοποιήσει τα φορτηγά για να μεταφέρει ανθρώπους γύρω από την εγκατάσταση.
Όπως περιγράφεται από την WiTricity, το πρόγραμμα είναι το πρώτο που αναπτύσσει φορτηγά E-Transit με την ασύρματη τεχνολογία του.
Η επίδειξη διάρκειας 6 μηνών είναι επίσης η πρώτη που αναδεικνύει το ασύρματο σύστημα φόρτισης EV Halo™ της εταιρείας ως μια πραγματική λύση στόλου.
Η WiTricity δηλώνει επίσης ότι το ασύρματο σύστημα φόρτισης EV παρέχει το ισοδύναμο ενός βύσματος επιπέδου 2 όσον αφορά την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα, «αλλά με βελτιωμένη άνεση, αξιοπιστία και ασφάλεια».
www.worldenergynews.gr