Η Κίνα κάνει «άλματα» στην ανάπτυξη του υδρογόνου

Η Κίνα κάνει «άλματα» στην ανάπτυξη του υδρογόνου
Το υγρό υδρογόνο είναι γνωστό για τη δυσκολία αποθήκευσής και μεταφοράς, καθώς πρέπει να διατηρείται σε θερμοκρασίες κάτω από - 253°C
Ένα σύστημα ανεφοδιασμού με υγρό υδρογόνο για φορτηγά που περιλαμβάνει μια «πρωτοποριακή» δεξαμενή καυσίμου 100 κιλών παρουσίασε η κινεζική κρατική εταιρεία China Aerospace and Technology Corporation (CASC).

Για να καταλάβουμε τη διαφορά, αρκεί να υπενθυμίοσουμε πως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler είχε δοκιμάσει προηγουμένως ένα πλήρως φορτωμένο φορτηγό με 80 κιλά υγρού υδρογόνου αποθηκευμένα σε δεξαμενές επί του οχήματος, το οποίο διένυσε 1.047 χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό.

Αν πάρουμε ως δεδομένη την ίδια αποδοτικότητα, ένα τέτοιο όχημα (με συνδυασμένο μικτό βάρος 40 τόνων) θα μπορούσε να διανύσει περισσότερο από 1.300 χιλιόμετρα με μία μόνο δεξαμενή των 100 κιλών.

«Η Κίνα ανέπτυξε με επιτυχία το πρώτο της σύστημα υγρού υδρογόνου των 100 κιλών για οχήματα, σηματοδοτώντας μια νέα επανάσταση στον τομέα των μεταφορών της χώρας», δήλωσε η CASC, η οποία είναι ο κύριος ανάδοχος του κινεζικού διαστημικού προγράμματος.

Μειωμένο κατά 30% το κόστος

Η CASC δήλωσε ότι το νέο σύστημα, Track 1000, έχει τις ίδιες διαστάσεις με τον προκάτοχό του, ενώ πέτυχε αύξηση της τάξης του 20% στον όγκο Η2 και μείωση του κόστους κατά περισσότερο από 30%.

Η κρατική επιχείρηση προσθέτει ότι «ανταποκρίνεται στα διεθνή πρότυπα όσον αφορά την ποιότητα του συστήματος, την πυκνότητα αποθήκευσης υδρογόνου και τον χρόνο ανεφοδιασμού».

Το υγρό υδρογόνο είναι γνωστό για τη δυσκολία αποθήκευσής και μεταφοράς, καθώς πρέπει να διατηρείται σε θερμοκρασίες κάτω από - 253°C.

Εάν ανέβει πάνω από αυτό το επίπεδο, θα μετατραπεί σε αέριο Η2, διαστέλλοντας και αυξάνοντας την πίεση στο εσωτερικό της δεξαμενής, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει μέχρι και σε εκρήξεις.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης