Στις 24 Απριλίου κόβεται η κορδέλα για τον Ε65 ως την Καλαμπάκα, που όταν ολοκληρωθεί πλήρως θα ενώνει την κεντρική Ελλάδα με την Εγνατία Οδό και από εκεί με την κεντρική και Δυτική Ευρώπη. Αυτές τις ημέρες γίνονται οι τελευταίες προετοιμασίες για την παράδοση των τμημάτων Λαμία – Ξυνιάδα και Τρίκαλα – Καλαμπάκα λίγο πριν το Πάσχα, ώστε να μπορούν και οι Θεσσαλοί να χρησιμοποιήσουν τον άξονα για να μετακινηθούν γρηγορότερα και με ασφάλεια.
Με την παράδοση των συνολικά 32,5 χλμ. του νότιου τμήματος, η Αθήνα θα έρθει πιο κοντά με τα Τρίκαλα και την Καρδίτσα, ενώ θα μειωθεί κατά 40 λεπτά το ταξίδι Αθήνα-Ευρυτανία. Το ταξίδι από την Αθήνα ως τα Τρίκαλα θα διαρκεί 3 ώρες, ενώ τα συνολικά 325 χλμ. ως την Καλαμπάκα θα διανύονται σε 3 ώρες και 10 λεπτά.
Τα έργα για την κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, προϋπολογισμού 332 εκατ. ευρώ, ξεκίνησαν από την ΤΕΡΝΑ το 2019. Η ολοκλήρωση, όμως, τέθηκε σε τροχιά με την ολοκλήρωση της Διαιτησίας, που δικαίωσε τον ανάδοχο, για τα 4 χλμ. πριν τη σήραγγα Όθρυος όπου τα έργα σταμάτησαν το 2021, λόγω της σιδηροδρομικής σήραγγας που βρίσκεται στο σημείο. Η χάραξη άλλαξε προκειμένου να την παρακάμψει και οι εργασίες μπήκαν σε καλό ρυθμό. Το πρώτο τμήμα, μήκους 14,5 χλμ. ως τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου παραδόθηκε σε κυκλοφορία τον Ιούλιο του 2021.
Ως προς το βόρειο τμήμα η πρόοδος έχει φτάσει σε ποσοστό 39,81%, με στόχο να φτάσει στο 70% ως το τέλος του έτους
Αντίστοιχα, η κατασκευή του βόρειου τμήματος του οδικού άξονα, από Τρίκαλα ως Εγνατία, προϋπολογισμού 442,1 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, ξεκίνησε το 2021. Το ενδιαφέρον με το εν λόγω έργο είναι πως το 2013, εν μέσω οικονομικής κρίσης, ο Ε65, που σε πλήρη ανάπτυξη θα μετρά συνολικά 181,5 χλμ., «τριχοτομήθηκε». Έτσι, η κατασκευή τόσο του νότιου όσο και του βόρειου τμήματος μπήκαν σε αναβολή, και χρειάστηκαν πάνω από δύο χρόνια διαπραγματεύσεων με την Κομισιόν για να ξεκινήσουν ξανά.
Ως προς το βόρειο τμήμα η πρόοδος έχει φτάσει σε ποσοστό 39,81%, με στόχο να φτάσει στο 70% ως το τέλος του έτους. Έχουν κατασκευαστεί ήδη αντιπλημμυρικά έργα, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά. Η μεγαλύτερη πρόοδος έχει συντελεστεί στις σήραγγες (76,51%) και τις γέφυρες (61,9%).
Ενώνει τη δυτική με την ανατολική Ελλάδα
Με την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος Ε65 θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας και της Δυτικής Μακεδονίας, ενόψει μάλιστα και του εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησης και της μετάβασης της περιοχής αυτής σε μια βιώσιμη ανάπτυξη. Θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, ενώ θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Η επιρροή στις μεταφορές θα είναι εξαιρετικά σημαντική.
Σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί της χώρα μας θα γίνουν πιο εύκολα και γρήγορα προσβάσιμοι και με ασφάλεια. Ενδεικτικά, το ταξίδι από Λαμία ως και Εγνατία Οδό, μέσω του Ε65 θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, από 3 ώρες και 15 λεπτά σήμερα. Οι διαδρομές από Αθήνα ως Γρεβενά και ως Μέτσοβο θα γίνονται σε 4 ώρες, στις 4.30 ώρες θα πηγαίνει κάποιος από την Αθήνα στην Κοζάνη και στην Καστοριά. Η διάρκεια του ταξιδιού από την Αθήνα ως την Καρδίτσα θα είναι μόλις 2.35’, σε λιγότερο από 3 ώρες θα φτάνει κάποιος στα Τρίκαλα, ενώ στις 3 ώρες θα είναι στο Καρπενήσι.
www.worldenergynews.gr