Η επιβολή φόρου είναι ένα ακόμη μέτρο για την επίτευξη του στόχου του κλάδου για ολική απανθρακοποίηση το αργότερο μέχρι το 2025
60 κράτη που πρωτοστατούν στη ναυτιλία, συμμετείχαν στην τελευταία συνεδρία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, αποφασίζοντας από κοινού την επιβολή ενός φόρου επί των εκπομπών άνθρακα των εμπορικών τους πλοίων, ως ακόμη ένα μέτρο για την επίτευξη του στόχου του κλάδου για ολική απανθρακοποίηση το αργότερο μέχρι το 2025.
Όπως διαβάζουμε από την Καθημερινή της Κύπρου, την εξέλιξη αυτή καλωσόρισε και το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) το οποίο με ανακοίνωσή του τονίζει πως σημειώθηκε σημαντική πρόοδος. Η εν λόγω απόφαση εάν λάβει χώρα θα έχει ισχυρό αντίκτυπο στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, αφού στην ουσία ακυρώνει όλα τα περιφερειακά μέτρα μείωσης εκπομπών ρύπων όπως είναι η εισαγωγή του κλάδου στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Ρύπων (EU ETS).
Το ICS στην ανακοίνωσή του αναφέρει: «Χαιρετίζουμε την πρόοδο που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια αυτών των εντατικών διαπραγματεύσεων για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών από τη ναυτιλία, καθώς και την υποστήριξη που έλαβε από περίπου 60 κράτη μέλη ένα σύστημα κατ’ αποκοπή συνεισφοράς ανά τόνο αερίων του θερμοκηπίου. Σκοπός του προτεινόμενου συστήματος, που προτάθηκε από το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), είναι να μειώσει το χάσμα κόστους και να δώσει κίνητρα για την ταχύτερη υιοθέτηση πράσινων ναυτιλιακών καυσίμων, καθώς και να παράσχει δισεκατομμύρια δολάρια για τη στήριξη των ναυτιλιακών προσπαθειών μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου των αναπτυσσόμενων χωρών».
Επιπρόσθετα, το ICS αναφέρει πως αντιλαμβάνεται τις ανησυχίες των κυβερνήσεων που ακόμη έχουν απορίες σχετικά με το προτεινόμενο σχέδιο καταβολής τελών, ενώ συνεχίζει διαμηνύοντας πως θα κάμψει τις ανησυχίες των κυβερνήσεων πολύ πιο πριν από τον επόμενο γύρο διαπραγματεύσεων του ΔΝΟ τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Κάτι τέτοιο θα ενισχύσει τη διασφάλιση του ρυθμιστικού πλαισίου που θέλουν να υιοθετηθεί το αργότερο μέχρι το 2027.
Το ICS εξήρε και τις αποφάσεις της συνόδου που σχετίζονται με την εφαρμογή της σύμβασης για τη διαχείριση του κλίματος μέσω αυτής. Ακόμη, προκρίνει την πρόταση για σύσταση ομάδας για τη δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα επί των πλοίων.
Το επιμελητήριο εξέφρασε ωστόσο τη δυσαρέσκειά του για το γεγονός πως στην σύνοδο δεν συζητήθηκαν οι αναγκαίες τροποποιήσεις του κανονισμού που αφορούν στο σύστημα αξιολόγησης του δείκτη έντασης άνθρακα (CII), και τονίζει την ανάγκη περαιτέρω συζητήσεων προς την κατεύθυνση ενός βελτιωμένου συστήματος CII που θα παρέχει κίνητρα για σωστές συμπεριφορές και θα ευθυγραμμίζεται πλήρως με τους στόχους της στρατηγικής του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου του 2023.
www.worldenergynews.gr
Όπως διαβάζουμε από την Καθημερινή της Κύπρου, την εξέλιξη αυτή καλωσόρισε και το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) το οποίο με ανακοίνωσή του τονίζει πως σημειώθηκε σημαντική πρόοδος. Η εν λόγω απόφαση εάν λάβει χώρα θα έχει ισχυρό αντίκτυπο στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, αφού στην ουσία ακυρώνει όλα τα περιφερειακά μέτρα μείωσης εκπομπών ρύπων όπως είναι η εισαγωγή του κλάδου στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Ρύπων (EU ETS).
Το ICS στην ανακοίνωσή του αναφέρει: «Χαιρετίζουμε την πρόοδο που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια αυτών των εντατικών διαπραγματεύσεων για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών από τη ναυτιλία, καθώς και την υποστήριξη που έλαβε από περίπου 60 κράτη μέλη ένα σύστημα κατ’ αποκοπή συνεισφοράς ανά τόνο αερίων του θερμοκηπίου. Σκοπός του προτεινόμενου συστήματος, που προτάθηκε από το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), είναι να μειώσει το χάσμα κόστους και να δώσει κίνητρα για την ταχύτερη υιοθέτηση πράσινων ναυτιλιακών καυσίμων, καθώς και να παράσχει δισεκατομμύρια δολάρια για τη στήριξη των ναυτιλιακών προσπαθειών μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου των αναπτυσσόμενων χωρών».
Επιπρόσθετα, το ICS αναφέρει πως αντιλαμβάνεται τις ανησυχίες των κυβερνήσεων που ακόμη έχουν απορίες σχετικά με το προτεινόμενο σχέδιο καταβολής τελών, ενώ συνεχίζει διαμηνύοντας πως θα κάμψει τις ανησυχίες των κυβερνήσεων πολύ πιο πριν από τον επόμενο γύρο διαπραγματεύσεων του ΔΝΟ τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Κάτι τέτοιο θα ενισχύσει τη διασφάλιση του ρυθμιστικού πλαισίου που θέλουν να υιοθετηθεί το αργότερο μέχρι το 2027.
Το ICS εξήρε και τις αποφάσεις της συνόδου που σχετίζονται με την εφαρμογή της σύμβασης για τη διαχείριση του κλίματος μέσω αυτής. Ακόμη, προκρίνει την πρόταση για σύσταση ομάδας για τη δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα επί των πλοίων.
Το επιμελητήριο εξέφρασε ωστόσο τη δυσαρέσκειά του για το γεγονός πως στην σύνοδο δεν συζητήθηκαν οι αναγκαίες τροποποιήσεις του κανονισμού που αφορούν στο σύστημα αξιολόγησης του δείκτη έντασης άνθρακα (CII), και τονίζει την ανάγκη περαιτέρω συζητήσεων προς την κατεύθυνση ενός βελτιωμένου συστήματος CII που θα παρέχει κίνητρα για σωστές συμπεριφορές και θα ευθυγραμμίζεται πλήρως με τους στόχους της στρατηγικής του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου του 2023.
www.worldenergynews.gr