Τα έργα που παράγουν ανανεώσιμο Η2 για βιομηχανικά καύσιμα και καύσιμα μεταφορών θα μπορούσαν να λάβουν πολλές επιχορηγήσεις μέχρι το τέλος του επόμενου έτους
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε ένα πρόγραμμα επιδοτήσεων ύψους 900 εκατ. ευρώ (974 εκατ. δολάρια) από την κυβέρνηση της Γαλλίας για τη στήριξη της παραγωγής ανανεώσιμων καυσίμων με βάση το υδρογόνο και τη βιομάζα για τη βιομηχανία και τις μεταφορές.
Σύμφωνα με το Hydrogen Insight, η γαλλική κυβέρνηση σχεδιάζει να προχωρήσει σε άμεσες επιχορηγήσεις για την κάλυψη ενός σημαντικού μέρους του επενδυτικού κόστους που συνδέεται με την παραγωγή αυτών των καυσίμων μέχρι το τέλος του 2025.
Αν και δεν έχουν δημοσιοποιηθεί ακόμα λεπτομέρειες σχετικά με τις επιχορηγήσεις, οι κανόνες της ΕΕ βάσει του Προσωρινού Πλαισίου για την Κρίση και τη Μετάβαση αναφέρουν ότι το μέγιστο ποσό ενίσχυσης που χορηγείται για ένα και μόνο έργο δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10% του συνολικού διαθέσιμου προϋπολογισμού - στην προκειμένη περίπτωση τα 90 εκατ. ευρώ.
Η γαλλική κυβέρνηση είχε δώσει πέρυσι στη δημοσιότητα λεπτομερές σχέδιο για μια δημοπρασία ύψους 4 δισεκατομμυρίων ευρώ για τη στήριξη 1GW δυναμικότητας ηλεκτρόλυσης μέχρι το τέλος του 2026, με την πρώτη δημοπρασία ύψους 700 εκατομμυρίων ευρώ να πραγματοποιείται φέτος.
Ο ρόλος των RFNBO
Οι κανόνες του πλειστηριασμού επέτρεπαν την υποβολή προσφορών σε οποιοδήποτε έργο ηλεκτρολύτη που βασίζεται σε πηγές ηλεκτρικής ενέργειας μηδενικών εκπομπών άνθρακα (δηλαδή, συμπεριλαμβανομένης της πυρηνικής ενέργειας), αντί να επιτρέπουν μόνο την παραγωγή υδρογόνου με βάση τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που θα ανταποκρίνονταν στον ορισμό της ΕΕ ως ανανεώσιμο καύσιμο μη βιολογικής προέλευσης (RFNBO).
Μόνο τα RFNBO μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την επίτευξη των υποχρεωτικών στόχων της ΕΕ για το H2, όπως αυτοί της οδηγίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (για τους υφιστάμενους βιομηχανικούς χρήστες υδρογόνου να προμηθεύονται τουλάχιστον το 42% του H2 τους από ανανεώσιμες πηγές μέχρι το 2030) και της οδηγίας ReFuelEU για τα αεροπλάνα.
Υπενθυμίζεται ότι για τα αεροπλάνα ο στόχος είναι μέχρι το 2030 το 1,2% του συνόλου των καυσίμων που χρησιμοποιούνται να αποτελείται από συνθετική κηροζίνη που προέρχεται από πράσινο υδρογόνο.
www.worldenergynews.gr
Σύμφωνα με το Hydrogen Insight, η γαλλική κυβέρνηση σχεδιάζει να προχωρήσει σε άμεσες επιχορηγήσεις για την κάλυψη ενός σημαντικού μέρους του επενδυτικού κόστους που συνδέεται με την παραγωγή αυτών των καυσίμων μέχρι το τέλος του 2025.
Αν και δεν έχουν δημοσιοποιηθεί ακόμα λεπτομέρειες σχετικά με τις επιχορηγήσεις, οι κανόνες της ΕΕ βάσει του Προσωρινού Πλαισίου για την Κρίση και τη Μετάβαση αναφέρουν ότι το μέγιστο ποσό ενίσχυσης που χορηγείται για ένα και μόνο έργο δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10% του συνολικού διαθέσιμου προϋπολογισμού - στην προκειμένη περίπτωση τα 90 εκατ. ευρώ.
Η γαλλική κυβέρνηση είχε δώσει πέρυσι στη δημοσιότητα λεπτομερές σχέδιο για μια δημοπρασία ύψους 4 δισεκατομμυρίων ευρώ για τη στήριξη 1GW δυναμικότητας ηλεκτρόλυσης μέχρι το τέλος του 2026, με την πρώτη δημοπρασία ύψους 700 εκατομμυρίων ευρώ να πραγματοποιείται φέτος.
Ο ρόλος των RFNBO
Οι κανόνες του πλειστηριασμού επέτρεπαν την υποβολή προσφορών σε οποιοδήποτε έργο ηλεκτρολύτη που βασίζεται σε πηγές ηλεκτρικής ενέργειας μηδενικών εκπομπών άνθρακα (δηλαδή, συμπεριλαμβανομένης της πυρηνικής ενέργειας), αντί να επιτρέπουν μόνο την παραγωγή υδρογόνου με βάση τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που θα ανταποκρίνονταν στον ορισμό της ΕΕ ως ανανεώσιμο καύσιμο μη βιολογικής προέλευσης (RFNBO).
Μόνο τα RFNBO μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την επίτευξη των υποχρεωτικών στόχων της ΕΕ για το H2, όπως αυτοί της οδηγίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (για τους υφιστάμενους βιομηχανικούς χρήστες υδρογόνου να προμηθεύονται τουλάχιστον το 42% του H2 τους από ανανεώσιμες πηγές μέχρι το 2030) και της οδηγίας ReFuelEU για τα αεροπλάνα.
Υπενθυμίζεται ότι για τα αεροπλάνα ο στόχος είναι μέχρι το 2030 το 1,2% του συνόλου των καυσίμων που χρησιμοποιούνται να αποτελείται από συνθετική κηροζίνη που προέρχεται από πράσινο υδρογόνο.
www.worldenergynews.gr