Aπαγόρευσε τις εξαγωγές βενζίνης από την 1η Μαρτίου για να εξασφαλίσει αρκετό καύσιμο για την εγχώρια αγορά της μετά τις επανειλημμένες επιθέσεις σε ρωσικά διυλιστήρια
Συνήθως η Ρωσία είναι καθαρός εξαγωγέας καυσίμων και προμηθευτής στις διεθνείς αγορές, αλλά η διακοπή της ρωσικής διύλισης έχει αναγκάσει τις εταιρείες πετρελαίου να εισάγουν.
Ήδη η Ρωσία απαγόρευσε τις εξαγωγές βενζίνης από την 1η Μαρτίου για να προσπαθήσει να εξασφαλίσει αρκετό καύσιμο για την εγχώρια αγορά της μετά τις επανειλημμένες επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη της Ουκρανίας σε ρωσικά διυλιστήρια από την αρχή του έτους.
Η Ρωσία εισάγει συνήθως πολύ λίγα καύσιμα από τη Λευκορωσία, αν και στράφηκε σε αυτήν τον περασμένο Αύγουστο έως τον Οκτώβριο, όταν αντιμετώπισε ελλείψεις καυσίμων που οδήγησαν σε ταχεία άνοδο των τιμών της βενζίνης και οδήγησαν σε νέα απαγόρευση εξαγωγής προϊόντων πετρελαίου.
Φέτος, η Ρωσία αύξησε ξανά τις εισαγωγές βενζίνης από τη Λευκορωσία και το πρώτο εξάμηνο του Μαρτίου έφτασαν σχεδόν τους 3.000 μετρικούς τόνους, ανέφεραν πηγές του Reuters.
Τον Φεβρουάριο η Ρωσία εισήγαγε 590 τόνους, ενώ τον Ιανουάριο δεν υπήρξαν αποστολές από τη Λευκορωσία.
Δύο πηγές του κλάδου,είπαν ότι διεξάγονταν συζητήσεις για περαιτέρω εισαγωγές μεταξύ κυβερνήσεων και εταιρειών πετρελαίου.
Ένας από αυτούς είπε ότι οι συνομιλίες ήταν δύσκολες καθώς η Λευκορωσία δίνει προτεραιότητα στις εξαγωγές των καυσίμων της στις διεθνείς αγορές.
Επισκευές διυλιστηρίων
Το πόσα θα απαιτηθούν από τη Ρωσία θα εξαρτηθεί από το χρονοδιάγραμμα των επισκευών του διυλιστηρίου, είπε μια άλλη από τις πηγές.
Οι ρωσικές εταιρείες πετρελαίου μπορούν να αυξήσουν τις προμήθειες πετρελαίου στα διυλιστήρια της Λευκορωσίας με αντάλλαγμα επιπλέον πετρελαϊκά προϊόντα για προμήθεια, ανέφεραν οι πηγές του κλάδου.
Η Λευκορωσία εξάγει γενικά τα πετρελαϊκά της προϊόντα μέσω των ρωσικών λιμανιών της Βαλτικής στις διεθνείς αγορές στο πλαίσιο μακροπρόθεσμων συμφωνιών διαμετακόμισης μεταξύ των κρατών.
Η Λευκορωσία διαθέτει δύο διυλιστήρια πετρελαίου - το Naftan στο Novopolotsk και το Mozyr.
Το καθένα έχει χωρητικότητα 12 εκατομμυρίων τόνων ετησίως (περίπου 240.000 βαρέλια ημερησίως), αλλά συνήθως λειτουργεί με χαμηλότερη δυναμικότητα, καθένα από τα οποία διυλίζει περίπου 9 εκατομμύρια τόνους ετησίως (περίπου 180.000 βαρέλια την ημέρα).
Δεν είναι σαφές πόσο μπορεί η Λευκορωσία να αυξήσει την παραγωγή και πηγές της βιομηχανίας ανέφεραν ότι υπάρχουν τεχνικά σημεία συμφόρησης.
Τα διυλιστήρια στη Λευκορωσία χρησιμοποιούν κυρίως ρωσικό πετρέλαιο ως πρώτη ύλη, ενώ οι ρωσικές εταιρείες πετρελαίου, που έχουν θυγατρικές, αγοράζουν επίσης βενζίνη από τα διυλιστήρια για να προμηθεύουν τα πρατήρια καυσίμων στη χώρα.
www.worldenergynews.gr