Η εταιρεία είχε καταθέσει την πιο συμφέρουσα οικονομικά προσφορά για το έργο.
Η ΓΕΚ Τέρνα αναδείχθηκε -όπως ήταν αναμενόμενο- σε προσωρινό ανάδοχο για το έργο παραχώρησης του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, με κατασκευαστικό αντικείμενο 1,8 δισ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία είχε καταθέσει την πιο συμφέρουσα οικονομικά προσφορά για το έργο.
Πιο αναλυτικά, μετά από απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σταϊκούρα, δόθηκε το πράσινο φως στο Πρακτικό ΙΙΙ Εξέτασης των Φακέλων Γ’ (Οικονομικής Προσφοράς) των Διαγωνιζομένων της Β΄ Φάσης του Διεθνούς Διαγωνισμού – Υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών – για την ανάθεση της Σύμβασης Παραχώρησης του έργου «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Βόρειου Οδικού άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο».
Η ΓΕΚ Τέρνα ανακηρύσσσεται προσωρινός ανάδοχος με βαθμολογία αξιολόγησης 1, η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος (βαθμολογία 0,965) είναι στη δεύτερη θέση ως επιλαχών επενδυτής, ενώ τρίτη βρίσκεται η κοινοπραξία Άβαξ – Egis – Meridiam (με βαθμό 0,799).
Σύμφωνα με την προσφορά της ΓΕΚ Τέρνα, κατά την περίοδο μελετών – κατασκευών η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου θα φτάσει τα 693 εκατ. ευρώ (σε τρέχουσες τιμές). Η επιδότηση κατά την περίοδο λειτουργίας (δικαίωμα απόληψης σκιώδους διοδίου) αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,62% επί των επιβαλλόμενων στους χρήστες διοδίων.
Βάσει των παραπάνω κρίθηκαν οι προσφορές για το μεγάλο αυτό έργο.
Υπενθυμίζεται ότι η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών έγινε στα τέλη Ιανουαρίου.
Οι επόμενες κινήσεις
Τώρα θα ακολουθήσει η διαδικασία οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων, η ανάδειξη οριστικού αναδόχου, ο προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας και η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν (μεταξύ άλλων) η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή.
Με την έναρξη της παραχώρησης, θα ξεκινήσει η περίοδος της μελέτης του έργου και στη συνέχεια όταν οριστικοποιηθούν οι μελέτες και αφού έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις ώστε να καταστεί διαθέσιμος ο χώρος εκτέλεσης του έργου, θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής.
Η περίοδος παραχώρησης
Η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε έτη (έως 60 μήνες) είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών.
Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ είναι μήκους 157,5 χλμ. (με δύο ΛΕΑ, πλήθος ανισόπεδων κόμβων και σηράγγων) και υπάρχει πρόβλεψη για χρηματοδότησή του με 200 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης (ΤΑ).
Τα άλλα δύο τμήματα του ΒΟΑΚ, Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος (190 εκατ.) και Χερσόνησος – Νεάπολη (ΣΔΙΤ, 290 εκατ., συνδρομή 90 εκατ. του ΤΑ) έχουν συμβασιοποιηθεί με αναδόχους τους Άκτωρ και ΓΕΚ Τέρνα – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Intrakat αντίστοιχα.
Με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, η διαδρομή Χανιά – Ηράκλειο θα διανύεται σε μόλις 70 λεπτά και η διαδρομή Χανιά – Άγιος Νικόλαος σε περίπου 100 λεπτά, ενώ θα αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια, με αισθητή μείωση θανατηφόρων ατυχημάτων και σοβαρών τραυματισμών.
www.worldenergynews.gr
Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία είχε καταθέσει την πιο συμφέρουσα οικονομικά προσφορά για το έργο.
Πιο αναλυτικά, μετά από απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σταϊκούρα, δόθηκε το πράσινο φως στο Πρακτικό ΙΙΙ Εξέτασης των Φακέλων Γ’ (Οικονομικής Προσφοράς) των Διαγωνιζομένων της Β΄ Φάσης του Διεθνούς Διαγωνισμού – Υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών – για την ανάθεση της Σύμβασης Παραχώρησης του έργου «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Βόρειου Οδικού άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο».
Η ΓΕΚ Τέρνα ανακηρύσσσεται προσωρινός ανάδοχος με βαθμολογία αξιολόγησης 1, η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος (βαθμολογία 0,965) είναι στη δεύτερη θέση ως επιλαχών επενδυτής, ενώ τρίτη βρίσκεται η κοινοπραξία Άβαξ – Egis – Meridiam (με βαθμό 0,799).
Σύμφωνα με την προσφορά της ΓΕΚ Τέρνα, κατά την περίοδο μελετών – κατασκευών η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου θα φτάσει τα 693 εκατ. ευρώ (σε τρέχουσες τιμές). Η επιδότηση κατά την περίοδο λειτουργίας (δικαίωμα απόληψης σκιώδους διοδίου) αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,62% επί των επιβαλλόμενων στους χρήστες διοδίων.
Βάσει των παραπάνω κρίθηκαν οι προσφορές για το μεγάλο αυτό έργο.
Υπενθυμίζεται ότι η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών έγινε στα τέλη Ιανουαρίου.
Οι επόμενες κινήσεις
Τώρα θα ακολουθήσει η διαδικασία οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων, η ανάδειξη οριστικού αναδόχου, ο προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας και η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν (μεταξύ άλλων) η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή.
Με την έναρξη της παραχώρησης, θα ξεκινήσει η περίοδος της μελέτης του έργου και στη συνέχεια όταν οριστικοποιηθούν οι μελέτες και αφού έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις ώστε να καταστεί διαθέσιμος ο χώρος εκτέλεσης του έργου, θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής.
Η περίοδος παραχώρησης
Η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε έτη (έως 60 μήνες) είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών.
Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ είναι μήκους 157,5 χλμ. (με δύο ΛΕΑ, πλήθος ανισόπεδων κόμβων και σηράγγων) και υπάρχει πρόβλεψη για χρηματοδότησή του με 200 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης (ΤΑ).
Τα άλλα δύο τμήματα του ΒΟΑΚ, Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος (190 εκατ.) και Χερσόνησος – Νεάπολη (ΣΔΙΤ, 290 εκατ., συνδρομή 90 εκατ. του ΤΑ) έχουν συμβασιοποιηθεί με αναδόχους τους Άκτωρ και ΓΕΚ Τέρνα – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Intrakat αντίστοιχα.
Με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, η διαδρομή Χανιά – Ηράκλειο θα διανύεται σε μόλις 70 λεπτά και η διαδρομή Χανιά – Άγιος Νικόλαος σε περίπου 100 λεπτά, ενώ θα αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια, με αισθητή μείωση θανατηφόρων ατυχημάτων και σοβαρών τραυματισμών.
www.worldenergynews.gr