Τελευταία Νέα

Αποζημιώσεις άνω των 100 εκατ. για τα διόδια σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο - Τι θα γίνει με την γέφυρα

Αποζημιώσεις άνω των 100 εκατ. για τα διόδια σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο - Τι θα γίνει με την γέφυρα

Ξεπέρασαν τα 100 εκατ. ευρώ οι αποζημιώσεις που έχει πληρώσει μέχρι σήμερα το ελληνικό Δημόσιο στον παραχωρησιούχο για την αναστολή των διοδίων σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο. Κατόπιν σειράς παρατάσεων από το 2017, η αναστολή της εγκατάστασης σταθμών διοδίων στους δυο ανισόπεδους κόμβους της εθνικής οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης, λήγει στο τέλος του έτους. Η πολιτεία θα κληθεί να αποφασίσει ως τότε τη ματαίωση ή μη της κατασκευής τους, έχοντας παράλληλα στο κάδρο την ανάγκη αντικατάστασης της γέφυρας της Βαρυμπόμπης, ηλικίας σήμερα 60 ετών.

Μόλις μέσα στην εβδομάδα, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, ενημέρωση τη Βουλή ότι, βάσει των προβλέψεων της σύμβασης παραχώρησης, μέχρι σήμερα έχουμε πληρώσει  103.436.972,01 ευρώ στη Νέα Οδό, επειδή με ευθύνη του δημοσίου δεν έχουν εγκατασταθεί οι σταθμοί διοδίων σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο. Μάλιστα, δεδομένου ότι η μη λειτουργία αυτών των σταθμών, οδηγεί σε απώλεια κίνησης και στον μετωπικό σταθμό Αφιδνών, η παραχωρησιούχος αποζημιώνεται και για αυτή.

 

Θα στοιχίζει 25 εκατ. ετησίως 

Όπως εκτίμησε ο κ. Ταχιάος, «εάν συνεχίσει το ελληνικό δημόσιο να πληρώνει με σημερινές τιμές, υπολογίζουμε περίπου 25 εκατομμύρια το χρόνο», τονίζοντας πως πρόκειται για ένα ποσό το οποίο κανένας δεν μπορεί να αγνοήσει και οφείλεται στην παρέμβαση του δημοσίου που γίνεται με υπουργικές αποφάσεις. Συνήγαγε, λοιπόν, πως για να πάψει αυτό να ανάγεται σε πολιτικό ζήτημα, θα πρέπει η Βουλή πια να αποφασίσει εάν θα κυρώσει «μία νέα νομική διάταξη η οποία λέει ότι δεν θα εγκατασταθούν διόδια στο ύψος της Κηφισιάς και του Διονύσου στην ΠΑΘΕ». 

Στο παζλ των διοδίων μπαίνει και η δρομολογούμενη αντικατάσταση της γέφυρας της Βαρυμπόμπης, που φτάνει στην εξάντληση του ορίου ζωής της. Η ανακατασκευή της με διεύρυνση του πλάτους, καθώς και η αναμόρφωση του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου, αποτελεί συμβατική υποχρέωση του παραχωρησιούχου και θα χρηματοδοτηθεί από το Δημόσιο. Αυτή η πρόβλεψη συνδέει νοερά τις δύο αποφάσεις, με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να έχει ανάψει τις μηχανές για τον σχεδιασμό των επόμενων βημάτων. Πάντως όλες οι αποφάσεις θα πρέπει να έχουν ληφθεί ως το τέλος του έτους, οπότε λήγει η αναστολή εγκατάστασης και λειτουργίας των διοδίων. 

Ανάγκη αντικατάσταση της γέφυρας της Βαρυμπόμπης

Πρόκειται πάντως για ένα ζήτημα που δημιουργεί πλείστες όσες αντιδράσεις, κυρίως από τους δήμου Κηφισιάς και Διονύσου. Όπως είπε, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, τις προηγούμενες ημέρες στη Βουλή, πρόκειται για μια γέφυρα της δεκαετίας του 1960, η οποία χρήζει επισκευής. 

Ως προς τα προβλήματα που εντοπίζονται, είναι το ανεπαρκές άνοιγμα, που έχει ως αποτέλεσμα η εθνική οδός (ΠΑΘΕ) να μένει ξαφνικά με μόνο δύο συν δύο λωρίδες, ενώ θα έπρεπε να έχει και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) εκατέρωθεν.  Επίσης, έχει οριακά ανεκτό ύψος 5 μέτρων στη λωρίδα των βαρέων οχημάτων και ανεπαρκές πλάτος για την εξυπηρέτηση του φόρτου και των επιτρεπόμενων κινήσεων του ανισόπεδου κόμβου.

Δεδομένης, δε, της παλαιότητας της κατασκευής, δεν βρίσκεται στη διάθεση των αρμόδιων υπηρεσιών η μελέτη κατασκευής της γέφυρας ώστε να είναι γνωστά τα χαρακτηριστικά του στατικού φορέα. «Υπάρχουν περιοχές του φορέα οι οποίες έχουν επικάλυψη κονιάματος για τις οποίες κανένας δεν ξέρει πότε έγιναν, γιατί έγιναν και σε τι απέβλεπαν. Υπάρχουν περιορισμένες αποφλοιώσεις του σκυροδέματος και εμφανέστατες φθορές από προσκρούσεις σε όλο το πλάτος της», είπε ο κ. Ταχιάος, παραθέτοντας ορισμένα στοιχεία για τη σημερινή κατάσταση της γέφυρας της Βαρυμπόμπης.

Στις κρίσιμες ελλείψεις συγκαταλέγεται, πια, εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής και των απαιτήσεων για ανθεκτικότητα των υποδομών απέναντι σε ακραία φαινόμενα, το γεγονός ότι δεν διαθέτει δίκτυο αποστράγγισης των υδάτων. 

«Η απόφαση που έχουμε μπροστά μας είναι ότι σε κάθε περίπτωση πρέπει να γίνουν επεμβάσεις, οι οποίες αφορούν και τον ΠΑΘΕ και τη διατομή της οδού», σημείωσε ο υφυπουργός. Ξεκαθάρισε ότι το επόμενο διάστημα, το ζήτημα θα παρουσιαστεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στους δήμους Κηφισίας και Διονύσου, οι οποίες έχουν προσφύγει μάλιστα στο ΣτΕ, κατά τις κατασκευής των σταθμών διοδίων, που προβλέπονται στην περιοχή. 

«Πρέπει να αξιολογηθεί, τι τελικά συμφέρει το δημόσιο. Συμφέρει να καθαιρέσει τη γέφυρα και να φτιάξει μια καινούργια ή να πάει να επενδύσει χρήματα, τα οποία αυτήν τη στιγμή -και μάλιστα σε σχέση και με την ηλικία της γέφυρας- είναι υπερβολικά, για να φτιάξει το δίκτυο αποστράγγισης, για να ξηλώσει πάνω στο φορέα την υποδομή και να μπορέσει να κάνει την ασφαλτόστρωση, για να μπορέσει να κάνει επεμβάσεις στη γέφυρα, οι οποίες θα την καταστήσουν για ένα χρονικό διάστημα λειτουργική, και εν πάση περιπτώσει, θα επιβεβαιώσουν την ασφάλεια, πάντα με κάποιες επιφυλάξεις», σημείωσε ο κ. Ταχιάος. 

www.worldenergynews.gr





Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης